Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-07-02, 17:36
  #49
Medlem
tempeZZts avatar
Jag renoverade en bostadsrätt under två års tid på lediga stunder. Självklart behöver det borras och även bilas en hel del under tiden. Inget konstigt med det och man är i sin fulla rätt så länge som det sker under dagtid.

Gäller det tider utöver vad som är vedertaget eller upptaget i föreningens stadgar är det bara att klaga, annars är det bara att knipa käft och begripa att inget skulle någonsin kunna byggas, renoveras eller underhållas om det var tvunget atg ske ljudlöst.

Jävla gnäll, helt enkelt.
Citera
2018-07-02, 20:08
  #50
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Om du inte kan höra skillnad på att väggen du sitter vid blir borrad i, och att en vägg tio meter bort blir borrad i, så är det högst troligt din hörsel det är fel på.
Funkar inte så, ljud kan fortplanta sig på ett udda sätt i fastigheter beroende på hur fastigheten är byggd och så vidare.
Citera
2018-07-02, 20:16
  #51
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Om du inte kan höra skillnad på att väggen du sitter vid blir borrad i, och att en vägg tio meter bort blir borrad i, så är det högst troligt din hörsel det är fel på.

Hör tyvärr jävligt bra, så om bra hörsel ska räknas som fel från "Hasseochtages" sida, då är det givetvis fel på mig. (Är väldigt lättväckt också)

-Har "Hasseochtage" själv bott/kanske bor i betonghus, och har bra hörsel? -Dvs anser sig själv kunna vara expert på ämnet? -Annars känns du lite trollande här, minst sagt. "Spik i foten"..
Citera
2018-08-20, 13:51
  #52
Medlem
Mulla Krekars avatar
Idag verkar det vara stor efterfrågan på hål... Väcks av borrmaskiner kl 08! O det borras ännu!
Citera
2018-08-22, 23:25
  #53
Medlem
Ja varje gång han borrat in till dig så kikar in, fyller igen och börjar om

Hade en granne i lägenheten innan som borrade då och då också.. I extremt långa perioder. Och en gång efter att jag hörde att han borrade i taket(bodde under mig) så lät det mer lyhört än innan.. Vilket det lät på han som att det var ett misstag XD

Det var även en nere vid garaget på huset som alltid stod med slipssåg och sågade timmar i streck varje dag då vädret tillät.. Sågade typ bara i plankor.

Eeeh sen flyttade jag hit och här har jag polacker eller ryssar till grannar som har hela balkongen fylld med arbetssaker.. Grejen är att deras lägenhet verkar vara deras arbetsplats för konstant renovering.

Hahaha
__________________
Senast redigerad av Siktarn 2018-08-22 kl. 23:29.
Citera
2018-12-06, 12:13
  #54
Medlem
Jaha, då var det dags igen. De senaste dygnen har granntanten snickrat och haft sig, men nu är det borren som gäller.
Citera
2018-12-06, 12:14
  #55
Medlem
Hur kan borren vara igång flera minuter i stöten? Är det ett gloryhole hon håller på med, eller?
Citera
2018-12-06, 17:30
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Hur kan borren vara igång flera minuter i stöten? Är det ett gloryhole hon håller på med, eller?

Många köper nog en billig skitborr från Biltema istället för att satsa på en riktig borrhammare.
Citera
2018-12-06, 17:37
  #57
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Han kanske buggar huset med microfoner. Sen kan han sitta och lyssna av allt som händer i lägenheterna runt honom.
Du kanske har en honom precis bakom tapererna.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback