Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-05-22, 13:11
Medlem
Under de två år som jag har bott i min lägenhet så har en granne ofta borrat i sina väggar. Varje pass tar flera timmar och ibland är borren igång i väggen en minut i stöten.

Vid det här laget måste ju hela hans lägenhet se ut som en skjutbana, särskilt om man utgår ifrån att han förmodligen brukade borra lika ofta innan jag flyttade in. Jag fattar inte vad han ska med alla hål till. Så många tavlor får det inte plats i en tvåa.

Vad är borrandet till för? Vad gör de med hålen? Är det OCD?
Citera
2018-05-22, 16:29
Medlem
crispy-lips avatar
Någon form av OCD skulle jag gissa på. Jag har en granne som hamrar i väggarna varannan dag, samt ofta hostar, visslar, sjunger och skumma läten.
Citera
2018-05-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crispy-lip
Någon form av OCD skulle jag gissa på. Jag har en granne som hamrar i väggarna varannan dag, samt ofta hostar, visslar, sjunger och skumma läten.

Just det. Min andra granne hade en period det första året då hon skulle börja snickra på något projekt efter klockan 23 varje kväll, trots att hon är pensionär och har hela dagarna fria. Man undrar ju.
Citera
2018-05-22, 16:52
Medlem
sommarlovs avatar
Hade en sån granne, började kika in, såg polska arbetare som fräste en kanal i väggen för ny elkabel.
Det finns alltså maskiner för att fräsa i betong, man hyr dom och gör sitt jobb på några minuter.
Dessa stackars grabbar stod med billig slagborr och tog ut en bit åt gången!

Nästa gång ska jag sätta upp lappar i hissen med förklaringar på polska, hur man renoverar på korrekt sätt...
Citera
2018-05-22, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Hade en sån granne, började kika in, såg polska arbetare som fräste en kanal i väggen för ny elkabel.
Det finns alltså maskiner för att fräsa i betong, man hyr dom och gör sitt jobb på några minuter.
Dessa stackars grabbar stod med billig slagborr och tog ut en bit åt gången!

Nästa gång ska jag sätta upp lappar i hissen med förklaringar på polska, hur man renoverar på korrekt sätt...

Det skulle ju kunna vara så att han fräser ut ny diskret kabeldragning bit för bit och slutar när lägenheten är full med damm eller nå, men förklaringen om OCD känns nästan rimligare..
Citera
2018-05-22, 18:32
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Det skulle ju kunna vara så att han fräser ut ny diskret kabeldragning bit för bit och slutar när lägenheten är full med damm eller nå, men förklaringen om OCD känns nästan rimligare..
Önskar en sån kille kunde komma fram och berättar hur de funkar!
Vi andra dricker en kopp kaffe eller röker en cigg.
Han funderar på vart nästa hål ska sitta...
Citera
2018-05-22, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Under de två år som jag har bott i min lägenhet så har en granne ofta borrat i sina väggar. Varje pass tar flera timmar och ibland är borren igång i väggen en minut i stöten.

Vid det här laget måste ju hela hans lägenhet se ut som en skjutbana, särskilt om man utgår ifrån att han förmodligen brukade borra lika ofta innan jag flyttade in. Jag fattar inte vad han ska med alla hål till. Så många tavlor får det inte plats i en tvåa.

Gillar inredning och göra om?
Citera
2018-05-22, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra96
Gillar inredning och göra om?

Svårt att hävda att man vill ha det fint hemma med en miljon hål i väggen.
Citera
2018-05-22, 18:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Slitna igenkalkade vattenkranar kan låta precis som en slagborrmaskin och en minut i stöten är fullt normalt att ha en kran påslagen.

Citat:
Svårt att hävda att man vill ha det fint hemma med en miljon hål i väggen.
Hålen syns inte om du hänger upp tillräckligt många tavlor, skojar inte när jag säger att jag besökt bostäder som haft 150-200 tavlor på varje vägg i lägenheten, så många tavler att det inte gick att se mönstret på tapeten.

Besökte en pensionär för några år sen, han hade täckt en hel vägg i vardagsrummet med fotografier på sina barn, släktingar, föräldrar, resmål etcetera äldsta fotot typ 100år gammalt.
Senast redigerad av Arne.Anka 2018-05-22 kl. 18:57.
Citera
2018-05-22, 19:13
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:

Lustigt nog är det någon som borrar i huset, just nu.
Det sker ganska ofta, kan inte begripa hur man behöva borra så mycket.
Citera
2018-05-22, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Slitna igenkalkade vattenkranar kan låta precis som en slagborrmaskin och en minut i stöten är fullt normalt att ha en kran påslagen.

Hålen syns inte om du hänger upp tillräckligt många tavlor, skojar inte när jag säger att jag besökt bostäder som haft 150-200 tavlor på varje vägg i lägenheten, så många tavler att det inte gick att se mönstret på tapeten.

Besökte en pensionär för några år sen, han hade täckt en hel vägg i vardagsrummet med fotografier på sina barn, släktingar, föräldrar, resmål etcetera äldsta fotot typ 100år gammalt.

Jag vet att det är en borr, och grannen verkar inte ha någon familj. Han köper horor ibland tror jag.
Citera
2018-05-22, 19:34
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:

HAHAHA Underbar tråd!

Det är som min granne under mig, han har en förkärlek för att spika på något vis, så att hela kåken skakar. Det är ganska lyhört här så det ekar i hela lägenheten när han spikar. Det intressanta är att han gör det 1-2 ggr i veckan och ALLTID på morgonen, lagom sådär en timme innan mitt alarm ringer...

Jag kommer att tänka på filmen "Tillsammans" och gubben som gick ner och onanerade i snickarhörnan och hamrade samtidigt för att frugan skulle tro att han gjorde något vettigt där nere, kan det kanske vara något sånt?

Annars undrar jag som TS, vadfan ska han med alla spikar till?

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in