Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-09, 02:08
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av room6527


Men...om man använder ett dataprogram för att fånga in "hatares texter" måste det då finnas en länk mellan "hattexten" i fråga i sökprogrammet och trådskaparens namn/signatur på någon site, och då tangerar de ju GDPR.


Nej de tangerar inte ens GDPR.

De är så uppenbart över gränsen för vad GDPR tillåter att det inte är sant.

Spelar ingen roll hur man samlar in åsikter utan om man lagrar det så måste man ha tillåtelse eller syfte enligt lag.

Och de har garanterat inget av det.
Citera
2018-06-09, 10:17
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainNemo
"Konstnären" har gjort vissa kopplingar till lokala traditioner utan att gå in i detalj om vilka religioner som de tecknade figurerna kan tänkas tillbedja. Alltså jag upprepar att den som skapat dessa omslag har inte gjort några likheter med religion utan en pragmatisk koppling till som sagt ett praktiskt förfarande som varje dag sker i flera länder på vår jord. Näthatsgranskaren gör dock en direkt koppling till Islam och muslimer vilket känns mer än bara vardagsrasism, man pekar ju direkt ut alla som anser sig vara muslimer ...

Denna koppling säger desto mer om de som står bakom anmälan och deras tankar kring stening och piskning av oliktänkande. För dem är är det tydligen bara muslimer som ägnar sig åt ovanstående aktiviteter, för denna knepiga koppling borde de alltså i logikens namn bli anmälda och sedemera åtalade. Hur har de annars fått till kopplingen?

Instämmer. Självmål.
Citera
2018-06-09, 16:15
  #135
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Exakt! Och jag är 40+. Däremot kan jag meddela att 40-talisterna i min bekantskapskrets är odrägliga på så vis att även de upprepar vad de blivit itutade. "Man ska inte kränka". I deras fall formas de av DN, SVT, TV4 och SVD. De där pensionärerna som demonstrerade. Min bekanta hade du inte funnit där.

Men då är det nog så att vi sjuttiotalister är lite bättre än alla andra, precis som jag alltid misstänkt.

Jag har märkt av det du säger på mina föräldrar, som dock börjat svänga nu när dom undan för undan inte kan undgå att upptäcka att det dom fått som en sanning visar sig vara luftslott.
Citera
2018-06-09, 17:18
  #136
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Men då är det nog så att vi sjuttiotalister är lite bättre än alla andra, precis som jag alltid misstänkt.

Jag har märkt av det du säger på mina föräldrar, som dock börjat svänga nu när dom undan för undan inte kan undgå att upptäcka att det dom fått som en sanning visar sig vara luftslott.

Jag tror det jag också men nästa generation verkar än så länge vara helt förlorad - milleniegenerationen. Det är veganism och mångkultur och HMF för hela slanten. De har blivit starkt hjärntvättade i skolan efter år 2000. Men även dessa kommer att växa upp och revoltera mot det här. Om inte annat kommer de att hyckla som alla andra.
Citera
2018-06-11, 15:11
  #137
Medlem
LuluBrooksies avatar
Hur har det gått hittills?
Citera
2018-06-18, 20:30
  #138
Medlem
Sjunnesson träffade ju spiken på huvudet med sin satir-så beter sig ju detta folk-sharia blir väl nästa.
Citera
2018-06-18, 21:52
  #139
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Dan Park gjorde ett satiriskt verk om den offentligt finansierade islamistiska och rasistiska propagandisten Momodou Jallow, som brukar låtsas att han är ett offer för slavhandeln mellan svarta afrikaner och européer och att alla vita (d.v.s. svenskar) bär en arvsskuld för det (notera att det givetvis är mycket sannolikare att Jallows egna förfäder har sålt svarta slavar, än att svenskars förfäder skulle ha köpt dem).
Lustigt att Park tog i så mycket att poängen gick förlorad.

Han kanske borde börja arbeta på Galago.
Citera
2018-06-18, 22:04
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hur har det gått hittills?
Om du menar med fallet så är det nedlagt.
Citera
2018-06-18, 22:07
  #141
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LAROmofo
Om du menar med fallet så är det nedlagt.
Strålande!
Citera
2018-06-19, 00:52
  #142
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Lustigt att Park tog i så mycket att poängen gick förlorad.

Han kanske borde börja arbeta på Galago.
Vilken poäng gick förlorad?
Citera
2018-06-22, 10:18
  #143
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
Folk födda på 1970-talet är de värsta som existerat. Mitt hopp står till deras barn, som gör konservativ revolt
https://sjunne.com/2013/03/15/degene...-90talisterna/

Jag hoppas också att dom ska kunna bli bättre än oss. Håller verkligen tummarna även om det ser mörkt ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback