2018-05-24, 21:17
Medlem
LuluBrooksies avatar
Alltså på riktigt. Nu skriker vänstertomtarna att Steget Efter's luftballongbild är "HMF" och RASISTISK.
De måste ju själva vara rasister för att dra denna parallell.

https://twitter.com/StegetEfter/status/999038095126392832

Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Har du lust att berätta vem som står bakom anmälan? Här, på Twitter eller annanstans?

Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
Näthatsgranskaren
Står det endast detta på anmälan?
Citera
2018-05-24, 21:50
Bannlyst
Citat:
Varsågod
Vad tror du om det här inlägget jag skrev.
(FB) Hets mot folkgrupp är det dummaste jag hört

Hur definierar rättsväsendet ordet "folkgrupp" ? Kan det va vad som helst?
Judar, muslimer, svenskar, nazister.

Det finns ju så mycket flummigt med den här lagen
Citera
2018-05-25, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov3
HMF borde avskaffas. HMF är en helt sinnessjuk jävla skitlag.

Kul att Sjunnesson inte åtalas, även om jag inte tycker om honom politiskt.

Kan inte annat än hålla med. Jag fattar inte hur det är möjligt att ställa en struntlag som HMF mot det som står i inledningen av yttrandefrihetsgrundlagen.
Citat:
1 § Varje svensk medborgare är gentemot det allmänna tillförsäkrad rätt enligt denna grundlag att i ljudradio, television och vissa liknande överföringar, offentliga uppspelningar ur en databas samt filmer, videogram, ljudupptagningar och andra tekniska upptagningar offentligen uttrycka tankar, åsikter och känslor och i övrigt lämna uppgifter i vilket ämne som helst.

Yttrandefriheten enligt denna grundlag har till ändamål att säkra ett fritt meningsutbyte, en fri och allsidig upplysning och ett fritt konstnärligt skapande. I den får inga andra begränsningar göras än de som följer av denna grundlag.
Citera
2018-05-25, 20:21
Medlem
Knivur-273s avatar
Det finns en brottsrubricering som heter "obefogat åtal". Jag tror att åklagaren besinnade sig, kanske med den vetskapen.
Citera
2018-05-31, 11:48
Medlem
S3ONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redness
Vi har nog andra saker att oroa oss för en JÅ fortsatta politiska gärning om det händer.

Jag hade inte oroat mig, Jimmy är inte min politiker.
Citera
2018-06-03, 23:13
Medlem
Jag deltog i en webbtv diskussion i USA, Three Kraters Symposium med bl a Rachel Brown, en medarbetare till Milo Yiannopoulos

https://m.youtube.com/watch?feature=share&v=ibFPcmHyiBg
Citera
2018-06-04, 10:26
Medlem
room6527s avatar
Citat:
Jag deltog i en webbtv diskussion i USA, Three Kraters Symposium med bl a Rachel Brown, en medarbetare till Milo Yiannopoulos

https://m.youtube.com/watch?feature=share&v=ibFPcmHyiBg

1 tim 51 min lång, kanske du skulle ha tillagt, alltså typ långfilm på tv.

Jag efterlyser precis som andra här i tråden istället info om vilken juridisk person som anmälde dig, du borde ju ha fått ett utdrag från förhöret med anmälaren på, om inte så borde du ha fått fup:en nu.
Det som nu återstår är ju om åklagaren kan fällas på något sätt i sitt agerande, eller om anmälaren kan fällas, för allt pekar ju på rent sabotage, var det Tomas Åberg som stod bakom denna "uppvisning".

Faran i detta är inte denna "navelskådning" av din satir, faran är den satir och komedi som vi växt upp med som nu genomgår censureringar och ändringar, t.ex Mel Brooks har själv sagt att han idag inte skulle kunna ha filmat "Det våras för Hitler" ( The producers ), och just här i Sverige var det ju en arbetare på Volvo som bar en satirisk t-shirt som gjordes på 80-talet för just denna film, han fälldes i både Tingsrätt och hovrätt med förverkande av t-shirten, se:

https://www.folkbladet.nu/1677211/sankt-straff-for-man-med-hitlertroja
(FB) Artikel: Bar Hitler-tröja på jobbet - åtalas för hets mot folkgrupp (flashback.se)

"Konstnären" Dan Panas har ju haft flertal razzior hos sig där polis stormat och sen förstört hans konst, på samma sätt som tyska SS stormade tyska hushåll på 30-talet och brände opassande böcker. Alltså bara ombytta roller.... Tintinböckerna och Pippi Långstrump är väl de mer omtalade revisionerna just nu.
Citera
2018-06-04, 19:40
Medlem
Som jag skrivit och sagt flera ggr är den juridiska personen Näthatsgranskaren.
Citera
2018-06-04, 19:53
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det är nog många som känner sympati för det du råkat ut för. Men sympatin är inte oändlig, lite mer info hade ju kanske varit önskvärd.

Näthatsgranskaren är alltså en ideell förening med organisationsnummer 802511-3310:
Om föreningen
Föreningen Näthatsgranskaren är en ideell förening registrerad hos Skattverket. Föreningens organisationsnummer är: 802511-3310. Föreningen har F-skatt och är registrerad som arbetsgivare.

Den allra största delen av föreningens arbete görs på ideell basis av ett 20-tal aktiva medlemmar. Några personer uppbär lön för arbetet. Föreningens finansiering kommer från medlemsavgifter, donationer och gåvor, samt från projektmedel föreningen fått, bl.a. projektet Valfrid som finansieras av Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, MUCF.

Tomas Åberg arbetar som utredare och projektledare. Föreningens ordförande och ansvarige utgivare heter Kenneth Bodin.
http://näthatsgranskaren.se/
Citera
2018-06-04, 21:40
Medlem
room6527s avatar
Citat:

Borde ju vara för / efternamn med bemyndigande från föreningen, dom har ju också utgivningsbevis.
Om t.ex Expressen skulle vilja anmäla dig blir det då via advokat x som företräder Expressen.
Om de bara står näthatsgranskaren är det väl et direkt formellt fel i anmälan ?

Citat:
Ursprungligen postat av Totius
....

Näthatsgranskaren är alltså en ideell förening med organisationsnummer 802511-3310:
Om föreningen
Föreningen Näthatsgranskaren är en ideell förening registrerad hos Skattverket. Föreningens organisationsnummer är: 802511-3310. Föreningen har F-skatt och är registrerad som arbetsgivare.

Den allra största delen av föreningens arbete görs på ideell basis av ett 20-tal aktiva medlemmar. Några personer uppbär lön för arbetet. Föreningens finansiering kommer från medlemsavgifter, donationer och gåvor, samt från projektmedel föreningen fått, bl.a. projektet Valfrid som finansieras av Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, MUCF.

Tomas Åberg arbetar som utredare och projektledare. Föreningens ordförande och ansvarige utgivare heter Kenneth Bodin.
http://näthatsgranskaren.se/

Här blir det intressant när man läser deras påstående om GDPR:

Föreningen Näthatsgranskaren arbetar mot näthat och bedriver omfattande undersökande journalistik där vi söker ut och kartlägger näthat i svenska sociala medier. Detta gör vi med hjälp av egenutvecklade sökprogramvaror som ansluter till sociala mediers publika programmeringsgränssnitt (API), och söker i till exempel facebookgrupper och facebooksidor. Sökresultaten innehåller inga personuppgifter, utan endast de inlägg i textformat som gett sökträff.

Men...om man använder ett dataprogram för att fånga in "hatares texter" måste det då finnas en länk mellan "hattexten" i fråga i sökprogrammet och trådskaparens namn/signatur på någon site, och då tangerar de ju GDPR.

"Föreningen" har visst lyft runt 700k i bidrag för denna "verksamhet", med hans bakgrund skulle jag inte bli förvånad om han kontaktar gamla tanter och gubbar och kräver summor för att inte anmäla, det är som gjort för bedrägerier.

Frågan är när folk ska börja bränna biblotekens böcker....
Citera
2018-06-08, 21:43
Medlem
CaptainNemos avatar
"Konstnären" har gjort vissa kopplingar till lokala traditioner utan att gå in i detalj om vilka religioner som de tecknade figurerna kan tänkas tillbedja. Alltså jag upprepar att den som skapat dessa omslag har inte gjort några likheter med religion utan en pragmatisk koppling till som sagt ett praktiskt förfarande som varje dag sker i flera länder på vår jord. Näthatsgranskaren gör dock en direkt koppling till Islam och muslimer vilket känns mer än bara vardagsrasism, man pekar ju direkt ut alla som anser sig vara muslimer ...

Denna koppling säger desto mer om de som står bakom anmälan och deras tankar kring stening och piskning av oliktänkande. För dem är är det tydligen bara muslimer som ägnar sig åt ovanstående aktiviteter, för denna knepiga koppling borde de alltså i logikens namn bli anmälda och sedemera åtalade. Hur har de annars fått till kopplingen?
Citera
2018-06-09, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Nej, det spelar ingen roll om han blir dömd av en kalle-anka lag. Det faktum att han släpas upp för att ens förhöras i ärendet är det sjuka. Att han tvingas förklara sig. En eventuell dom skulle jag betrakta som en medalj och jag skulle gladeligen betala hans eventuella böter också.

Vi ska inte behöva tänka oss för när vi skriver, tecknar eller delar tankar med varandra. Det vi fått nu är det man förr pratade om med exempel som nazi-tyskland och Sovjetunionen. Vi har nu en effektiv självcensur eftersom ingen vågar publicera det dom tycker och tänker, utan att först fundera på om det är ett tankebrott.

Ni som inte tycker detta är totalt vansinnigt är förmodligen under 30 eftersom indoktrineringen började under nittiotalet så småningom. Nu väntar dom bara på att vi som är äldre ska trilla av pinn. Den yngre generationen kommer se det som självklart att man inte får säga något som potentiellt kan såra nån annan. Dom har inte lärt sig något annat och till slut kommer tystnaden sluta sig, långsamt men säkert.

Exakt! Och jag är 40+. Däremot kan jag meddela att 40-talisterna i min bekantskapskrets är odrägliga på så vis att även de upprepar vad de blivit itutade. "Man ska inte kränka". I deras fall formas de av DN, SVT, TV4 och SVD. De där pensionärerna som demonstrerade. Min bekanta hade du inte funnit där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in