• 1
  • 2
2018-05-21, 11:34
Medlem
När det gäller herrar tycker jag att Björn Borg ska ligga högt. Men vad tycker ni om kvinnorna? Anja Persson?
Citera
2018-05-21, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paratax
När det gäller herrar tycker jag att Björn Borg ska ligga högt. Men vad tycker ni om kvinnorna? Anja Persson?

Carolina Klüft
Citera
2018-05-21, 11:47
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Carolina Klüft
Bollsport ligger tråden i. Borde därmed vara nån fotbollsspelare. Oklart vem.
Citera
2018-05-21, 11:51
Medlem
Annika Sörenstam, Hanna Ljungberg, Anja Pärsson och Carolina Klüft är de namn jag kommer att tänka på i förstahand.
Citera
2018-05-21, 12:02
Medlem
Anja Pärsson, Carolina Klüft, Charlott Kalla och Sarah Sjöström är du fyra första som ploppar fram i mitt huvud.
Citera
2018-05-21, 12:14
Medlem
nolifers avatar
Är väl inte ens något att diskutera om ?
Annika Sörenstam, bästa kvinnliga golfaren någonsin.

Jävlar va fort folk glömmer
Citera
2018-05-21, 12:25
Medlem
[quote=Sook|64109738]Bollsport ligger tråden i. Borde därmed vara nån fotbollsspelare. Oklart vem.[/QUOTE

Sport och träning/Bollsport.
Lästräning rekommenderas.
Vänligen
Citera
2018-05-21, 12:39
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nolifer

Där har du helt rätt.
Citera
2018-05-21, 12:39
Medlem
Sooks avatar
[quote=vatskebrist|64110031]
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Bollsport ligger tråden i. Borde därmed vara nån fotbollsspelare. Oklart vem.[/QUOTE

Sport och träning/Bollsport.
Lästräning rekommenderas.
Vänligen
Trodde bollsport var en underkategori. Jag beklagar ödmjukast.
Citera
2018-05-21, 12:41
Medlem
Oljeapans avatar
Sörenstam skulle jag säga men Anja var hårdast.
Citera
2018-05-21, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nolifer

Är väldigt lätt att glömma Sörenstam pga hennes anonyma personlighet, men helvete vad överlägsen hon var i början av 2000-talet, under samma era tävlade hon dessutom med de två näst bästa genom historien, Inkster och Webb. Sörenstam vann alltså 43 titlar mellan 2001-2005 och kom topp 3 i mer än 70% av tävlingarna. Hon är och var ovärderlig för svensk golf och hennes insats och publicitet av medverkan i pga-tävlingen är svårglömd.

Och snälla, hur kan man ens nämna Klyft i samma mening som Sörenstam?
Citera
2018-05-21, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Är väldigt lätt att glömma Sörenstam pga hennes anonyma personlighet, men helvete vad överlägsen hon var i början av 2000-talet, under samma era tävlade hon dessutom med de två näst bästa genom historien, Inkster och Webb. Sörenstam vann alltså 43 titlar mellan 2001-2005 och kom topp 3 i mer än 70% av tävlingarna. Hon är och var ovärderlig för svensk golf och hennes insats och publicitet av medverkan i pga-tävlingen är svårglömd.

Och snälla, hur kan man ens nämna Klyft i samma mening som Sörenstam?

Japp instämmer. Ingen är i närheten än. Sjöström om hon fortsätter prestera kommande åren med ett par os guld till på listan.

Citat:
Ursprungligen postat av paratax

Herrar är mycket svårare, finns många och är väldigt svårt att jämföra dem då det även är olika tidsepoker och hur konkurrensen såg ut då som nu, antal utövare i sproten, som exemple, När JO började karriären hade Sverige 10 heltids proffs i bordtennis, Kina hade 2 miljoner. För att nämna några Ingo, Stenmark, Waldner, Zlatan, Borg, Ronnie Petterson, Forsberg.
Mycket svårt.
Senast redigerad av Ducey10 2018-05-21 kl. 13:58.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in