Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-23, 00:32
  #13
Medlem
BAB7s avatar
Volvo v60 är dyr i inköp,dyr i service, och inte speciellt rymlig heller, tvärtom - den känns ganska trång med en instängd känsla i kupen.

Hyundai i40 är en uddabil, den säljer dåligt i sverige och har sämre ljudisolering än europeiska bilar, dessutom är den plastig och tråkig interiört, dåligt andrahansvärde etc.

Toyota avensis är en extremt tråkig bil, ljudisoleringen är ganska kass också, och interiören är plastig och bilen känns inte helt modern, ett trist köp.

Jag skulle hellre rekomendera en Peugeot 308 eller en Renault Megane av kombimodell, då får du en bil som bara är några år gammal och båda modellerna är mycket välbyggda, komfortabla och billiga att äga.

Och vad gäller motorer, så är de asiatiska bilarnas motorer ett stort skämt, franska dieselmotorer är däremot erkänt de bästa i världen.
Citera
2018-06-14, 15:03
  #14
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
franska dieselmotorer är däremot erkänt de bästa i världen.

Har aldrig ens hört deras motorer nämnas i samband med ordet "bra", däremot har BMW väldigt bra dieselstånkor och har legat i framkant många år på de flesta fronter..

Peugeot gör dock faktiskt hyfsat bra bilar, kör en dagligen. Däremot är jag inte speciellt impad av de andra franska märkena, de har mycket att komma ikapp och ett dåligt rykte som envisas med att hänga med. Brukade vara skräpbilar men nu börjar de komma ikapp något så när.
Citera
2018-06-14, 15:15
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robbeh
Lutar åt en Volvo. Dock börjat oroa mig för storleken på V60 då jag har två barn som fortfarande åker i bilstol. Samt funderar på en hund om något år. Så kollar även på V70 tjejen gillar inte riktigt V70 så det är ett problem. Även kollat på Skoda Superb men är riktigt kluven. Egentligen vill jag ha en bil med skapliga köregenskaper samt vara praktisk och gärna minst 160Hk då min tidigare bil bara hade 140 så hade jag väldigt gärna haft t.ex en Volvo D5a. Finns ju en del för ca 110 000:-
Då skall du nog titta mer mot V70n eller som du skriver Superb.
Men du skall nog fundera 2 ggr. om du vill gå till D5 D4an räcker gott dess 400 nm räcker gott till och är betydligt snålare/billigare försäkring än at gå upp till D5.
Citera
2018-07-05, 23:15
  #16
Medlem
Avensis helt klar. Skittråkig bil men håller hög kvalité. Lobotomerad transport från a till b
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback