Citat:
Ursprungligen postat av
Ballicker
Haha ja det är exakt vad det står. Tänker inte betala så mycket för nåt som inte är en raskatt.
Var skulle du hitta kattungar förutom på Blocket? Respekt till de som köper från katthem, men jag har längtat efter just en kattunge i 10 år nu (haft en gammal kisse länge, som gick bort för några månader sen). Och att ta två st är inte ett alternativ tyvärr.
Är synsk.
Men som sagt det är bara pengagiriga idioter som vill ha pengar som gör dessa annonser. Jag avskyr att man gör så.
Stötta aldrig sådana personer. (Ville säga det ytterligare en gång så folk förstår)
Ja det är ju konstigt att dom vill att man ska ta två. Det finns inga andra katthem i närheten av dig som inte har det kravet?
För dom kattungarna är ju allt: kollade, märkta, kastrerade osv.
Du skulle ju annars kunna göra en annan sak. Vara jourhem. Visst att det är ofta katter som är vuxna. Men då skulle du ju kunna ha katt i väntan på en kattunge som kanske passar.
Jag litar som sagt inte på folk privatpersoner som säljer bondkatter. Om jag själv inte känner dom.
Men jourhem kan vara minst lika givande.
Kanske inte svaret du ville ha. Men det är ett alternativ. Som är givande och hjälper katter.