Citat:
Ursprungligen postat av
Aragonkommer
Tror ni att det hamnar tillräckligt av pizzabagarens hud i pizzadegen för att det ska påverka smaken? Och hur ställer ni er till tanken att det kanske förbättrar smaken?
Som det piskas och knådas så måste det ju bli en del hud i pizzan, och alla vet ju hur starkt bränt hår luktar. Hud luktar väl lika starkt kan jag tänka mig, så det behövs nog inte mycket för att sätta lite extra smak på pizzan.
Jag gillar kycklingskinn, det smakar ju gott liksom. Och har alltid tänkt tanken att de mest bizarra saker ju faktiskt kan smaka bra i rätt mängd. Ni vet ju själva hur mycket sjuka ”delikatesser” det finns.
Det är ju ett jävla tjat om att det sitter en massa smak i ljutjärnspannor, är det inte då smak i pizzabagarens handsvett som hamnar i pizzan? Olika bakterier som hamnar i degen innan jäsning lär ju också påverka smaken?
Sorry om någon tappade matlusten nu.
Är genuint nyfiken.
Jämförelsen med kycklingskinn är ju absurd och en tankevurpa utan dess like.
Skulle smaken från en okryddad pizzabagares hud vara märkbar så skulle ju en pizzabagare vara förbrukad och uppdelad i en dags utknådade pizzor hela tiden med daglig nyanställning av pizzabagare som följd.
Dessutom undrar man varför du tar upp just pizzabagare? Handsvett, pannsvett eller hudflagor från kockar och serveringspersonal från en restaurang med tre Michelinstjärnor borde ge mer smak i sammanhanget. Hur många hudflagor, nagelbitar eller än värre skiten under naglarna från tumplaceringen på din tallrik från serveringspersonalen oavsett kvalitet på restaurangen har du inte fått i dig genom åren?
Se bara på hur det ser ut i Sveriges Mästerkock. Svetten pärlar i pannan på kockarna. Allt hamnar definitivt inte utanför tallrikarna.
Vi utsätts dagligen och stundligen för andra människors "avlämnade" delar. Utandningar, handskakningar, dörrhandtag, kundvagnar, sedlar, dokumentöverlämnande, knappar på banko- eller parkeringsautomater, kodlås, etc. Nu genererar inte allt det smaker, men mängden påverkan är detsamma. Pillar du dig i näsan, ögat, örat, munnen eller könsrelaterad kroppsrelaterad öppning får du in det i systemet.
Nej, jag tappar ingen matlust. Fick du bacillskräck nu? Är du okysst?
Ska vi dra det här till ytterligheten så är vi alla kannibaler.