Jag skulle göra micropopcorn häromdagen. Tyvärr ringde det och jag glömde bort popcornen, vilket ledde till att de blev mer eller mindre nukade och en gulaktig dimma lade sig i köket. Problemet som kvarstår är att nu luktar allt jag micrar mer eller mindre brända popcorn. Jag har skrubbat ur ugnen med vim och stålull så den glänser. Men det är kasnke nått filter inuti som jag inte vet av.
Är det bara att köpa en ny och låta denna hamna på dåvamyran?
Finns ett grymt sätt att bli av med lukten. Låna hyr en Ozonmaskin som du kör ett bra tag det fungerar garanterat. Har varit med om samma sak själv.. Maskinen kostar ganska mycket så det är bäst att låna en
Jag gjorde samma sak för några år sedan, och det är bara att vänta några veckor så försvinner lukten av sig självt. Micra ingenting som lätt tar smak första dagarna bara.
Ställ in en skål över natten. Ta även en trasa med ättika i och torka av alla väggar och sådant du kommer i kontakt.
Innan du stoppar in frukostgröten i micron tar du ut ättiksskålen och torkar av väggarna i micron med en lätt fuktad trasa.
Det kanske fungerar att förånga ättikan med hjälp av micron för ett snabbare resultat. Men lukten i resten av köket gör nog att du slipper besök av vänner den närmsta veckan. Den effekten kan du kanske se som en bonus om du har en grinig svärmor.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!