Citat:
Jag förstår vad du menar, jag har själv känt så förut och jag har lyckats finna strategier.
Hur detta går till är inte det enklaste, och dessutom ska man ge tips åt någon som inte är tillräckligt mogen så går det knappt att ge en snabbguide.
Själv tycker jag problemet är värre först när man ska börja ett nytt förhållande om man är lite trasig ifrån ett annat, även om man kommit ifrån personen känslomässigt så undviker man gärna den spiralen igen, och hur man vågar ge någon ett förtroende på de sättet igen.
Tack för du noterade det jag skrev och tolkade det på rätt sätt, istället för bli grinig och fastna på detaljer.
Men just det där med rådfrågning är lurigt om det ska bli allt för personligt på vissa håll och andra inte, och nu är det på nätet dessutom hyfsat offentligt men ändå anonymt så jag förstår till en gräns varför man inte talar om allt.
Det är mest det att om man har problem med att vara rationell eller konstruktiv så vet man inte heller kanske vad som är relevant och inte, det är bättre att gå till en kurator.
Men inläggen här kan ändå vara tänkvärda, men är det på fel sätt så kan det nästan mer dra ut på det hela.
Hur detta går till är inte det enklaste, och dessutom ska man ge tips åt någon som inte är tillräckligt mogen så går det knappt att ge en snabbguide.
Själv tycker jag problemet är värre först när man ska börja ett nytt förhållande om man är lite trasig ifrån ett annat, även om man kommit ifrån personen känslomässigt så undviker man gärna den spiralen igen, och hur man vågar ge någon ett förtroende på de sättet igen.
Tack för du noterade det jag skrev och tolkade det på rätt sätt, istället för bli grinig och fastna på detaljer.
Men just det där med rådfrågning är lurigt om det ska bli allt för personligt på vissa håll och andra inte, och nu är det på nätet dessutom hyfsat offentligt men ändå anonymt så jag förstår till en gräns varför man inte talar om allt.
Det är mest det att om man har problem med att vara rationell eller konstruktiv så vet man inte heller kanske vad som är relevant och inte, det är bättre att gå till en kurator.
Men inläggen här kan ändå vara tänkvärda, men är det på fel sätt så kan det nästan mer dra ut på det hela.
Klokt sagt, och jag håller med. Rådgivning är svårt.. Och speciellt så här när man inte känner en person och inte vet alls hur de fungerar. Men jag blir alltid väldigt glad av att folk försöker hjälpa andra och räcka ut en hand. Det gör mkt
. Och tänker att kan jag göra detsamma för någon så gör jag mer än gärna det. Och många här verkar känna likadant. Jag vill gärna träffa någon igen och börjar känna mig lite redo för att kanske dejta- men är livrädd för att lita på någon eftersom "trasigheten" fortfarande sitter i. Sen där känslan att man inte kommer träffa någon annan som är intressant och får en att känna så där... Nu har jag iof hopp men vissa dagar undrar man. Och kommer man inte vidare själv så behöver man professionell hjälp utifrån.
Och inläggen här kan även göra mer skada än de hjälper ibland.. :/. Vilket även jag märkt i mina egna trådar.
Absolut! Jag är inte en grinig person
. Men som ofta i skrift så är ju tolkningar individuella och personliga och det är så lätt att det blir missförstånd.