2020-04-23, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo,

Jag tror ju fullt och fast på att när HD yttrade orden;"-Jag önskar att L*ena är död ." ,så menade hon utifrån strulet mellan henne SD och HD omkring vem som låg med vem ,när hur och var ! ,och absolut INTE; att hon önskade livet ur henne för att sonen A*ron skulle bli för evigt ledsen eller resterande familjemedlemmar skulle sörja resten utav sin tid på jorden...Nej så pass ond är inte HD .

Hade L*ena kunnat struntat i att fortsätta det galna relationsåbäket som deras intimitet lyckats åsamka alla parter så hade ju inte ens HD behövt yttra de orden ,utifrån att hon ej hadebehövt ens tänkt de tankarna....
Jag får intrycket att Lena hade börjat dra sig tillbaka från SD veckorna före mordet - stämmer det så är det ganska märkligt att SD dödade henne. Nu har det flutit mycket vatten under broarna och jag blandar säkert ihop olika tidsintervaller. LW hade ju träffat en ny man, skulle åka till Norge med honom. Om det är så att det är LWs stalkande som gjorde att SD dödade henne, så stämmer inte det motivet.
Citera
2020-04-23, 14:10
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det var en sammanblandning på
dagarna, träningskläderna hade Lena
på fredagen och kjolen hade hon på
måndagen vid besöket på polisstationen.

Ja då kanske hon hade kjolen på sig i helgen då hon maybe träffade SD för en intim stund ?????

(Spekulation)
Citera
2020-04-23, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Han kanske hade gett upp förhoppningen
att hon skulle förändras? Droppen kanske
blev när han fick veta att hon skulle åka till
Norge och leka på sin ”barnvecka”. Utan att
ha berättat det för honom. L dissade alla
på As födelsedagsfest och satt bara med
mobilen. Hon gick därifrån utan någon
förklaring trots att alla bad henne stanna.
E hade flyttat till UW och ville inte sova hos
LW längre. Det vore inte konstigt om UW
till sist fick nog.

UW är givetvis inte gärningspersonen som du vill få det till. Om ex-maken hade några invändningar i föräldraskapet så har han yttrat det, enligt förhöret.
Tycker du har en konstig uppfattning om hur UW är som person faktiskt. Var har du fått att "alla ville hon skulle stanna" ifrån samt att "hon bara satt med mobilen"?
Vad jag vet satt hon mycket med mobilen och några reagerade på det och det lugnade sig lite.
Citera
2020-04-23, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Fy så du tjafsar om allt som inte stämmer med din bedrägliga bild av Lena. Trista ni är mörkläggningskärringar usch.

Dom fick t.om, gå ner och hämta henne för tokfian inte hittade ingången

Lena hittade inte in i polishuset utan fick hämtats efter att gått runt byggnaden flera varv utan att hitta ingången. Visar på Lenas psykiska status dagen innan mordet.

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 98
FL = Förhörsledaren

Utskrivet av
Matilda = Matilda Hansson (Matilda arbetar som utredare på Polisen i Örebro)

FL: Enligt DurTvå så har du den 14 maj, klockan 15.01 till klockan 15.24 hållit ett förhör med Noa Wesström, samt med dennes föräldrar närvarande på Vivalla Polisstation, stämmer det?

Matilda uppger att det stämmer.

FL: Matilda tillfrågas om hon minns du förhöret och vad hon kan berätta om det? Matilda förklarar att Noa kom till henne eftersom han hade snattat på Willys i stan och kom för att delges misstanke och om berätta om det. Båda föräldrarna var med, Noa och pappan kom först och mamman kom lite senare. Noa vill hon minnas erkände misstanken och dom pratade lite om det och sen redovisade hon ärendet, det var som många andra ringa stölder dom har.

FL: Matilda tillfrågas hur hon mamman Lena vid förhöret?
Matilda berättar att mamma Lena kom lite senare än dom andra två och upplevdes kanske virrig. Matilda och Noa och pappan satt och väntade, mamman ringde och verkade leta efter ingången till stationen. Noa sa något i stil med att det är såhär ibland, att hon kan vara sen ibland eller så, inget märkligt egentligen. Matilda gick ut och mötte henne, hon sa att hon varit runt byggnaden några gånger. En annan kanske bara stått utanför vid polisskylten och väntat och ringt.

Efteråt, som många andra föräldrar, reagerade Lena på att ordningsvakten eller kontrollanten tagit något grepp kring Noas arm, "hur kan det få vara så, borde det inte bli något mer med det", och pappan var lite mer på att dom var där för att svara på frågor angående Noa och så, men så är det flera föräldrar reagerar om deras barn har varit med om
något sånt berättar Matild FL: Matilda tillfrågas om hon kommer ihåg hur Lena var klädd? Matilda uppger att det gör hon inte, Lena hade hade hjälm för att hon cyklat dit, det är det enda hon kommer ihåg, inget annat om klädseln.

FL: Matilda tillfrågas om att förhöret avslutades klockan 15.24, vet hon mer exakt när dom lämnade polisstationen?
Matilda uppger att senast 15.30 skulle hon tro, det var en kortare pratstund efteråt, sen gick dom. Matilda uppger på fråga att hon släppte ut dom vid dörren här i Vivalla centrum, tror dom gick ut mot parkeringen till höger, något mer såg hon inte.

Edit: Lena syns på bilden innanför entren till polishuset att hon hade spermakjolen på sig..

Så förvirrad var alltså lena av den gaslighting hon utsattes för tänker jag. Tack snoris för hjälpen!!
Citera
2020-04-23, 14:14
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag får intrycket att Lena hade börjat dra sig tillbaka från SD veckorna före mordet - stämmer det så är det ganska märkligt att SD dödade henne. Nu har det flutit mycket vatten under broarna och jag blandar säkert ihop olika tidsintervaller. LW hade ju träffat en ny man, skulle åka till Norge med honom. Om det är så att det är LWs stalkande som gjorde att SD dödade henne, så stämmer inte det motivet.

Ja Du har rätt ...
..Tror snarare mordet beror på att stalkandet ifrån LW började avta ,då blev mördaren purken.

I mina tankar har MGM blivit så pass bitter när han märkte att LW blivit upp över öronen begeistrad över mannen ifrån Stockholm som hon skulle tälta med i Norge,

(hon hade bara intresse för Norgeresan + sin sons födelsedag ,och varför inte ??!.
Rent normalt istället för att springa efter en gift karl...hmm ...men den gifte karlen hade ju fått för sig att LW skulle vara lika bunden till honom som att hon vore gift ,galet värre ,,,som Sister-Wifes hade HD och LW inte lyckats ,det vet vi ju alla...)

,och att HD helt och hållet börjat intressera sig för annat boende ; med matta under vardagsrumsbordet och en sill-böckling som hette duga till karl ,så jao -mörda var det enda som kunde göra den MGM glad i den bitterheten!! Att bli mer eller mindre bortglömd utav de som hållit honom som prio ett, var inte alls bra för honom...

Antar att mördaren gick på 100% Egen känsla helt enkelt ,Där och Då !
Och då blev det som det blev .....
Det värsta ÄR att jag tror inte han ångrar det en ögonblick ,men vem vet ? Kanske .....

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-04-23 kl. 14:29.
Citera
2020-04-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det rör sig om 2 olika dagar. Träningskläder på fredagen. Kjolen hade hon på måndagen.

Såklart 👍 tack
Citera
2020-04-23, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Absolut. När han var otrogen make, ljög han för att det ingår i rollen som otrogen make, precis så som han säger i TR. När han är MGM ljuger han på det sätt han menar tillhör den rollen.

Exakt det inför i hans olika roller givetvis...han kan garanterat spela olika roller beroende på vilket syfte han vill uppnå. En kameleont ju, precis som en psykopat och han har talat om det för alla!! De vet att det är han men kommer inte åt honom för han vet vad han ska svara!!
Citera
2020-04-23, 14:32
Medlem
Citat:
Jo,

Jag tror ju fullt och fast på att när HD yttrade orden;"-Jag önskar att L*ena är död ." ,så menade hon utifrån strulet mellan henne SD och HD omkring vem som låg med vem ,när hur och var ! ,och absolut INTE; att hon önskade livet ur henne för att sonen A*ron skulle bli för evigt ledsen eller resterande familjemedlemmar skulle sörja resten utav sin tid på jorden...Nej så pass ond är inte HD .

Hade L*ena kunnat struntat i att fortsätta det galna relationsåbäket som deras intimitet lyckats åsamka alla parter så hade ju inte ens HD behövt yttra de orden ,utifrån att hon ej hadebehövt ens tänkt de tankarna....

Nej HD tänkte bara på sig själv och ingen annan näe hon sa att hon hoppades att Lena var död, för det var nog vad hon fått veta att hon var helt enkelt och hon visste inte om hon skulle våga hoppas..därav sa hon högt vad hon innerligt hoppades på tänker jag. Och det menade hon fullt ut utan att tänka på A.
Men HD vet mer än hon säger tänker jag, hon vill säga och därav alla grodor ur hennes mun, jag tror att allt kommer en dag, jag hoppas det annars lär hon nog bli tystad på samma sätt som Lena är jag rädd?!
Citera
2020-04-23, 14:33
Medlem
landbandys avatar
Det är otäckt att en sådan person (vem det nu må vara?)inte bryr sig ett dugg om att den mördat någon. Huvudsaken är att personen själv blir väl bemött i rättssalen och på alla andra ställen i livet !??

Men om man mördat/helt enkelt dödat en människa kan man ju inte räkna med att bli väl bemött .

Människor tycker inte om personer som dödar folk...så enkelt är det ju ,så vad en sådan person anser sig kräva i gott bemötande kan ju inte ens existera kan man tycka ?
Senast redigerad av landbandy 2020-04-23 kl. 14:37.
Citera
2020-04-23, 14:36
Medlem
Citat:
Det är otäckt att en sådan person bryr sig inte om om den mördat någon ,huvudsaken är att personen själv blir väl bemött i rättssalen och på alla andra ställen i livet !??

Men om man mördat/helt enkelt dödat en människa kan man ju inte räkna med att bli väl bemött .
Människor tycker inte om personer som dödar folk...så enkelt är det ju ,så vad en sådan person anser sig kräva i bemötande kan ju inte ens existera kan man tycka ?

Han tycker bara att han är smart som kommer undan, det är hans mål för det gör honom ännu mer självsäker i sin grandiosa självbild. Vem blir nästa offer tänker jag? Han kommer bli ännu mer farlig om GM kommer undan straff?!
Citera
2020-04-23, 14:40
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Han tycker bara att han är smart som kommer undan, det är hans mål för det gör honom ännu mer självsäker i sin grandiosa självbild. Vem blir nästa offer tänker jag? Han kommer bli ännu mer farlig om GM kommer undan straff?!

Men kommer denne person inte märka av att människor runt omkring aktar sig för honom och tar det säkra före det osäkra och undviker en person som KANSKE dödat en granne i området ?
Citera
2020-04-23, 14:42
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbrace
Nu har jag lyssnat på alla ljudupptagningar i Tingsrätten. Jag har läst många förhör med SD + hans närstående. Ingenstans har han yttrat ordet "oskyldig"!
"Jag har inte varit bakom bullerplanket, jag har inget med det att göra m.m."
Men jag har inte hört eller läst, att han sagt ordet "oskyldig".

Det är EXAKT det jag rabblat i snart två år. Kommentarer har varit av den typen som till JG och andra: "Jag vet själv om jag är skyldig".

ALDRIG under förhör eller rättegång säger han: "Jag är oskyldig - ni måste hitta mördaren så jag blir frikänd."

Inte heller har någon, varken SD, HD eller JG uttryckt skräck på grund av den "okända", brutala mördaren. Inte oroat sig för sig själv, sin barn, grannar eller andra.

Som jag skrivit om tidigare. Varje gång det går av en bomb eller sker en skjutning i hårt drabbade Malmö, så blir alla engagerade och rädda och KRÄVER SVAR! Härdade brottslingar köper skottsäkra västar, byter namn och adresser. Grannar vågar knappt gå ut. Väktare anställs.

Men i idylliska Lilla Hjärsta, där är det ingen (varken familjen D, JG eller grannar) som kräver svar om Lilla Hjärsta-slaktaren som fortfarande är på fri fot. Kan de vara för att ALLA VET?

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E

#TeamÅsaHiding
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in