Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag får intrycket att Lena hade börjat dra sig tillbaka från SD veckorna före mordet - stämmer det så är det ganska märkligt att SD dödade henne. Nu har det flutit mycket vatten under broarna och jag blandar säkert ihop olika tidsintervaller. LW hade ju träffat en ny man, skulle åka till Norge med honom. Om det är så att det är LWs stalkande som gjorde att SD dödade henne, så stämmer inte det motivet.
Ja Du har rätt ...
..Tror snarare mordet beror på att stalkandet ifrån LW började avta ,då blev mördaren purken.
I mina tankar har MGM blivit så pass bitter när han märkte att LW blivit upp över öronen begeistrad över mannen ifrån Stockholm som hon skulle tälta med i Norge,
(hon hade bara intresse för Norgeresan + sin sons födelsedag ,och varför inte ??!.
Rent normalt istället för att springa efter en gift karl...hmm ...men den gifte karlen hade ju fått för sig att LW skulle vara lika bunden till honom som att hon vore gift ,galet värre ,,,som Sister-Wifes hade HD och LW inte lyckats ,det vet vi ju alla...)
,och att HD helt och hållet börjat intressera sig för annat boende ; med matta under vardagsrumsbordet och en sill-böckling som hette duga till karl ,så jao -mörda var det enda som kunde göra den MGM glad i den bitterheten!! Att bli mer eller mindre bortglömd utav de som hållit honom som prio ett, var inte alls bra för honom...
Antar att mördaren gick på 100% Egen känsla helt enkelt ,Där och Då !
Och då blev det som det blev .....
Det värsta ÄR att jag tror inte han ångrar det en ögonblick ,men vem vet ? Kanske .....
(Spekulation)