2020-04-06, 19:04
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Har du lust att upplysa mig om dom 17 slagen och kopplingen till HD? Borttagna cache, vad menas med detta?

Hoppas jag inte har snurrat bort mig själv nu men jag menar med cache de där geocache-registreringarna eller vad man nu ska kalla det som alla dessa inblandade nutjobsen är ute och letar efter. Om jag inte minns fel hade LW plockat bort just 17 av HDs cacher, vilket hon kunde göra eftersom hon administrerat just dessa på något sätt. Fråga mig inte varför hon kunde det, finns säkert några som har stenkoll på geocaching här i tråden....och där kom en bättre beskrivning ovanför detta inlägg.
Senast redigerad av drunknar 2020-04-06 kl. 19:15.
Citera
2020-04-06, 19:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag vet inte, utgick bara från att det var mobilen.

Ställde en fråga i morse ang ett inlägg där MoralensVäktare tidigt i tråden skrivit att bilen skulle varit buggad eller puckad på väg upp till Arlanda... om det stod något om det i FUP (ej fått något svar).

Vet inte vad det är för årgång på bilen, om den verkligen var utrustad med GPS.
Bilen är årsmodell 2013. Om den har en installerad GPS torde den slå av/på med tändningen
Citera
2020-04-06, 19:06
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Från början hade HD och SD ett gemensamt geocache konto. Efter att de skiljde sig så skaffade HD ett eget konto. På det egna kontot loggade hon bakåt de cachar som hon och f d maken SD hade loggade på hans konto. Det var bara det att på vissa av dem hade inte HD fysiskt varit med. Bland dessa fanns 17 st som LW hade gjort. LW såg väl sin chans där att djävlas med HD så hon tog bort loggarna för HD med anledningen att HD inte varit med fysiskt och sa att hon kunde logga dem igen när hon fysiskt varit på plats. HD loggade på igen och LW loggade av igen. Kontakt togs med nån reviewer i denna frågan och läget var ganska infekterat. Och efter att LW hittats mördad så loggade HD samtliga dessa 17 cachar igen. Det är också så att i den sista kommunikationen mellan SD och LW så skickar LW en bild på en cache som är hennes egen där hon bytt ut den fysiska loggremsan mot en ny och skickar en bild på den gamla till SD. Funderingen i tråden är att detta var bevis för att HD inte fysiskt loggat - och att själva droppen för SD var när LW gav sig på HD.

Ok då är jag med, tror jag. Förstår inte riktigt hur den går till den här leken dom leker. Men överlag fattar jag sambandet.
Citera
2020-04-06, 19:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vilka svar menar du?
Så då är åklagaren efter närapå två års utredning, >700 förhör, mängder av tekniska analyser och initialt 20 utredare till på slutet fem som har arbetat med materialet har fel gärningsman och inte har fattat vem som är mördaren?

Som jag ser det har du fokuserat på L*enas alla fel, och dessa alla fel (som du ser det) är orsaken till mordet. Därför passar inte SD in, utan för att motivet ska passa in på L*enas alla fel så måste någon annan än SD ha mördat L*ena.

Så uppfattar jag att du ser på ditt uppdrag här i tråden.

När jag hittar något i FUP som inte
stämmer med det som skrivs i tråden så
delar jag det här. Eftersom allt negativt
som LW gjorde hela tiden förnekas här i
tråden så finns det mycket att posta.
Citera
2020-04-06, 19:08
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Hoppas jag inte har snurrat bort mig själv nu men jag menar med cache de där geocache registreringarna eller vad man nu ska kalla det som alla dessa inblandade nutjobsen är ute och letar efter. Om jag inte minns fel hade LW plockat bort just 17 av HDs cacher, vilket hon kunde göra eftersom hon administrerat just dessa på något sätt. Fråga mig inte varför hon kunde det, finns säkert några som har stenkoll på geocaching här i tråden....och där kom en bättre beskrivning ovanför detta inlägg.

Går detta ut på att leta efter gömda skatter, och är en cache när man hittat en sådan?
Citera
2020-04-06, 19:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Funderade också på det med just 17 slag. Lite väl "out there" att föreställa sig HD stå där och hålla räkningen, ett slag för varje borttagen cache. Men om man spekulerar kring hur SD har beskrivits och agerat så kan man tänka sig att han kanske planterat denna ledtråd för att peka mot HD. Han har inte dragit sig för att påpeka att hon har motivet etc och många har beskrivit honom som överlurig och liknande. Han kanske trodde att det skulle vara lättare för polisen att koppla dessa 17 slag till HD och att det skulle ha större betydelse för utredningens gång. Sen blev det svårt att ta upp det själv i förhör. Men det är ju väldigt spekulativt....men enligt mig inte omöjligt. Eller så har han slagit 17 gånger för att i sin inre världs skruvna föreställningar lättare kunna rättfärdiga mordet för HD. Hur besatt var HD av dessa cacher egentligen? Tycker det verkar varit en väldigt viktig del i hennes liv.

Sen kanske det var 15 slag egentligen och två som definitionsmässigt låg nära gränsen till nåt slags kram.
Citera
2020-04-06, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag har skrivit om den där luckan i inlägget, så jag klistrar in just den delen här:

Stefan:
12:35 forcerar SD dörren men går inte ut från kontoret
(här skulle man ju kunna tänka sig att han i så fall släppte in LW)
12:48
webbhistorik: elektroniska fakturor, wheels4fun, Sveriges radio
13:23 microsoft blockindex
13:25 fyndiq
13:27 kinashopping
LW kom förvisso ner till centrum runt 12:30 och åkte till rehab 13:30.
Men om han släppte in LW 12:35, så öppnades inte dörren igen förrän 16:10 då han larmar kontoret och går hem?
Vart har han släppt ut henne i så fall?
Fanns det bakdörrar som gick att öppna utan att det registrerades? I så fall är det ju möjligt att hon var där.

Blev detta klarlagt nångång? Om det fanns en möjlighet till det?

Sen undrar jag en sak (du har också bra minne). Vet inte om ni diskuterat detta tidigare och kanske kan fylla i min undran angående detta:

I SD's tidslinje 15e maj:

AA Hanna ICE Lilla Lila (0704733506)
kl 15:13 (sida 147 aktbilaga 145)
kl 17:24 (sida 150)
Kl 17:41 (sda 150)
Kl 21:56 (sida 153)
Kl 21:58 (sida 153)
Samma nummer till Facetime och Whatsapp och namnet MAMMA
Så då har Hanna ett kontantkort?????
För hennes vanliga mobilnummer stämmer ju inte med detta nummer? Eller är det så det funkar med nummer i dessa appar?

AB148 sid 50

Stef*an Ram*ström, SDs närmaste chef:

"Stefan tillfrågas om det finns någon ytterligare in- eller utgång från kontoret, utöver
h uvudentren?
Stefan uppger att det finns ytterligare en utgång från kontoret. Denna leder ut i trapphuset
mitt emot entren. Denna dörr kan dock inte öppnas utifrån, varken med kort/kod eller med
nyckel, men den används frekvent vid utgång, framförallt då personal lämnar kontoret efter
arbetsdagen.
Anm: Vidförhörstillfället kontrolleras huruvida det registreras i loggen när bakdörren
öppnas. Det framkommer att detta inte registreras."
Citera
2020-04-06, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Kan det vara så att han satt den på laddning i bilen? De sov enl egen utsago i bilen och inte på hotellet?

Men GPS-loggningen sträcker sig mellan 10 maj och 16e maj.
Listan över platserna är kort.
Han körde inte så ofta bil och trackingen över rutterna är:
10/5 Från betesvägen 148 till Hallstahammar, Västerås, Ängsö, Hallstahammar, Örebro
12/5 Klockan 15:25 till 15:32 kör han från Betesvägen 148 till Mellringe återvinningscentral.
Där är ett stopp fram till 15:38 och då förflyttar den sig tillbaka till Betesvägen 148 och är framme
klockan 15:49
16/5 stämmer väl även med tiden mellan Örebro till hotellet?

Jag misstänker att det är bilens GPS-system?

Jag är inget tekniskt geni och därför frågar jag.
Ni får kolla upp sidan själva om ni tycker att det inte stämmer.
Sida 664 A. 163

EDIT: Under tidsangivelserna påpekar man att det även finns aktivitet enstaka datum innan dess.
Och om det är bilens GPS system och den går igång automatiskt, så kan man ju undra varför den inte registrerar nån aktivitet den 14e maj då HD påstår sig ha haft bilen till dotterns friidrott..??
Den har ju uppenbarligen registrerat återvinningscentralen och jag antar att SD inte lär ha behövt knappa in koordinaterna dit för att hitta?
Senast redigerad av uncommon-name 2020-04-06 kl. 19:25.
Citera
2020-04-06, 19:12
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Jag envisas med att hävda att det tar längre tid att dö IRL än på film. Jag tror att det är därför BO skrek så pass länge, åtminstone en del av förklaringen till det, och också därför det blev så många slag. GM hade trott att BO skulle tystna snabbare. Två slag må ha varit dödande, men BO dog inte på en gång.

Så kan det självklart vara och det känns även för mig som en troligare anledning. Det är bara det med just 17 som får en att fundera. Hur såg till exempel LW ut efter 8 slag? Eller 13? Hon borde varit död och vanställd redan då. Att han fortsatte och slutade på just 17 är ändå ett sammanträffande som öppnar för spekulation. De skulle injicera svinet med ett sanningsserum

En lite mer realistisk önskan skulle vara en komplett gärningsmannaprofil av eliten av FBIs profilerare(som jag inbillat mig är bäst) som man sedan fick läsa själv. Som Mindhunter-serien på netflix/bok av John Douglas.
Senast redigerad av drunknar 2020-04-06 kl. 19:22.
Citera
2020-04-06, 19:21
Medlem
Rastades avatar
Han kommer säkert frias för mord. Bilden är inte entydig nog när det gäller bevisning.
Citera
2020-04-06, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Ja märkligt att sprida sådana uttalanden i bekantskapskretsen bara veckor efter mordet.
Lägg sedan till hans andra uttalande, " de har inget på mig".
Likadant i förhören, han kan inte bara hålla käften utan babblar på och snärjer in sig i sin egen härva av lögner.

Ja det är också ett konstigt uttalande om man som oskyldig säger så, istället för att visa att man försöker förstå förhören och meningen med dem.
Han känner sig naturligtvis utpekad av många och svarar alla med sådana sammanfattande
fraser.
Citera
2020-04-06, 19:26
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ok då är jag med, tror jag. Förstår inte riktigt hur den går till den här leken dom leker. Men överlag fattar jag sambandet.

Det är en slags burkar man gömmer med nån lapp inne i och anger koordinater. Ibland måste man lösa ett mysterium för att få koordinaterna alternativt kunna öppna den och logga den. Den kan loggas på lappen i burken och även i deras program. Ungefär så funkar det har jag fattat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in