2020-03-18, 14:52
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tack snälla... Jag laddade in ljudfilerna som vanligt så de hamnade i "Hämtade filer" -där försöket jag klicka fram dem och öppna med 2 högerklick. Gick inte! De betedde sig som alla PDF -dokument i Minfil..
men när jag gick tillbaka överst i Minfil låg ljudfilen öppen i form av ett streck utan program, bara att slå på och lyssna.
Vidare så har en och annan PDF-fil med text slumpvis öppnat sig - men bara ibland, inte resten. När resten inte gick, låste sig alla övriga filer också (vanliga bilder)! efter flera omstörtningar av datorn kunna bilderna öppnas men inte PDF-filerna.
Något har låst sig.
Docdroid fungerar.
Men till saken, ljudfiler har jag lyssnat på. Brrr.

Det ska funka att lyssna på dom direkt via min share. Länken finns i min signatur.
Citera
2020-03-18, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Det är ju uppenbart att LW var stressad av katten som lekte med henne, hon har tom sagt till sina vänner att hon oroade sig att det inte ska sluta väl. Det tycker jag verkligen förklarar att hon var medveten om riskerna och hur hon måste mått av insikterna. När han första gången/gångerna uttryckt något om att döda, tog hon kanske det inte bokstavligt men hon bör ha gjort det när hon till sist fått ihop bilden av honom med hot, lögner och manipulation.
Självklart var hon rädd och ville avsluta men hon var ändå självklart manipulerad in i det sista och klappade medhårs, det var väl därför hon öppnade dörren för sin mördare hur medveten hon än faktisk var?

Bra psykologisk sammanfattning.
Citera
2020-03-18, 14:56
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
ALLA aktbilagor i FUP ligger på postarens @nonadas molntjänst!
100% virusfri

Ladda ner hela fupen son zippad fil, eller ladda ner valfri aktbilaga:
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs

Även det som tillkommit sista dygnet? Har tankat ner den igen. Tur man har flera externa hårddiskar.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-18, 14:57
Medlem
Citat:
ALLA aktbilagor i FUP ligger på postarens @nonadas molntjänst!
100% virusfri

Ladda ner hela fupen son zippad fil, eller ladda ner valfri aktbilaga:
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs

TUSEN TACK, T34 Panzer.
På denna karta på din länk kunde vad som helst öppnas!
Citera
2020-03-18, 15:07
Medlem
De höll igång alltid, med sina katt o råtta -konversationer. Är ju ett heltidsarbete att läsa.

B2705 -18 168 del E:
Facebook Messenger - kommunikation mellan Lena Wesström och Stefan Davidsson.

"Messengerkonversationen mellan Lena Wesström och Stefan Davidsson innehåller kommunikation under år 2013 - 2018. Sammantaget utgör konversationen ca 20,000 sidor i PDF-format. För att göra materialet hanterbart har en avgränsning gjorts, endast kommunikation under år 2017 och 2018 presenteras i förundersökningen samt som sidomaterial.
Konversationen mellan Lena och Stefan under år 2017 i Messenger utgör ca 9,700 sidor i PDF-format. Utifrån materialets omfattning är det inte möjligt att presentera det i sin helhet. Till följd av det kommer kommunikation från ett dygn från respektive månad under året att presenteras. Sammanfattningsvis kan konversationen beskrivas bestå av perioder med tät daglig kontakt samt perioder då kontakt helt saknas. Perioderna av kontakt avslutas/påbörjas på ett sätt som indikerar att kontakten i övrigt inte varit bruten mellan Lena och Stefan under de perioder som saknar kommunikation i Messenger. Snarare tycks kontakten, då den återupptas efter en period utan kontakt, ha fortskridit oförändrad vilket skulle kunna förklaras genom exempelvis att kommunikation raderats, att kommunikationen skett på annat sätt eller i annat kommunikationsforum.
Kommunikation mellan Lena och Stefan från år 2018 i Messenger utgör ca 111 sidor i PDF-format. Konversationen presenteras i sin helhet."
Citera
2020-03-18, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Jag försöker även snappa upp allt och lägga in i min cloud share.

Stor Tack! till Krmkr och till dig nonada!
Äntligen kan jag höra Lenas och SD röster och se video.
Tack, Tack, Tack.
Citera
2020-03-18, 15:12
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jo, det har du såklart rätt i.
Det blir lite svårt att para ihop det.

Frågan är om hon kan/får ändra motivbilden under rättegångens väg??

Det skall bli ytterst intressant att se hur Hiding skall lösa det här, och vad allt handlar om.

Frågan är om Hiding vet om hur mycket hon pajade när hon plockade in Hanna för mord (för det innebar ju att Hiding trodde att Hanna var inblandad) Och om hon vet hur ännu mycket mer hon pajade när hon utan fight avskrev henne från mord (för det innebar ju att Hiding helt plötsligt INTE trodde att hon är inblandad)
Eller så har våran kära Hiding en fantastisk och genialisk plan som du o jag inte kan se.
Fast märkligt är det.

Personligen tycker jag annorlunda än Hiding.... I mina ögon så är det Hanna som har det största motivet och kände det största hatet mot Lena.
Stefan kunde ha fortsatt hur länge som helst med Lena, och hade väl egentligen ingen anledning att slå ihjäl henne.

Nä Hanna skulle suttit bredvid..... Skall bli jäkligt intressant att se hur detta slutar, och jag är fullt medveten om dilemmat med motivet.

Har aldrig varit med om nåt liknande fall.

Och Stort Tack till dig och alla andra som har bidragit till denna FUP.
Inga mer insättningar behöver göras och hela FUP har blivit betald.
Tillsammans allihopa så har vi på olika sätt bidragit till att vi idag har en av Sveriges mest märkliga mordfall i våra datorer. Fast även om vi nu sitter med facit i handen så har jävlar i mig ingen av oss blivit nåt mer klokare...... Jösses vilken historia. Och allt detta pippande, att dom inte tröttnar.

Blir liksom en omöjlig paradox att få ihop två olika motiv i samma fall inte ens två kvinnliga åklagare kan köra den varianten.

Mja, det är klart att hon kan ändra hela upplägget under förhandlingen men för det första så kommer advokaterna att skrika i högan sky och för det andra så blir det nog djävligt svårt med tanke på expertvittnen och annat, nej jag tror lagt kort ligger och har man gett sig själv en dålig hand att spela med så är det bara att gilla läget.

Nu med det facit som Hiding & Johansson trots allt bistått oss med så blir jag ännu mer förvånad över den linje som valts, "våld i nära relation" är så fel, hur fan kunde de missa triangeldramat som lyser som en skogsbrand?

Det tråkiga är ju att i och med den linje de har valt till motiv och förklaring till händelsen ger ju MGK bättre skydd mot åtal än vad guldreserven i Fort Knox har, helt absurt när man tänker på det.
Citera
2020-03-18, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det tråkiga är ju att i och med den linje de har valt till motiv och förklaring till händelsen ger ju MGK bättre skydd mot åtal än vad guldreserven i Fort Knox har, helt absurt när man tänker på det.
Exakt ingenting hindrar att HD i framtiden åtalas för något överhuvudtaget.
Citera
2020-03-18, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag tror att du slog huvudet på spiken där.

Hon plockar in MGK.
Inser att bevisningen är tunn.
Vill absolut inte bidra till nåt Rimligt tvivel.
Så, fort som fan ut med MGK i det fria igen och låtsas som om inget har hänt.

Men resultatet blev just det - Rimligt tvivel -

För just nu så sitter vi här och "tvivlar" om motivet, och Adv.Backman sitter absolut och letar efter detta tvivel.... Det är ju hans jobb.

Vi har:
* Stefans svartsjuka och ilska för att Lena ville gå vidare.
* Hannas enorma hat för att Lena tog bort hennes loggar och för att Lena har pippat hennes man.

Eller gjorde slumpen att båda två sammanföll helt perfekt i tid ???

I värsta fall är det så. I bästa fall finns (hållbart) bevis för att hon var hemma vid tiden för mordet i de sekretessade bilagorna.
Citera
2020-03-18, 15:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Precis lyssnat, mycket INTRESSANT, nu fick vi äntligen veta (eller lyssna till) hur det hela gick till! Jag trodde först att det handlade om Lenas samtal till polisen även här, fast gällande bilincidenten då.
Men, spelade hon in deras konversation i bilen? Varför gjorde hon det? I övrigt har jag som flera av er andra fått en mer ödmjuk bild av Lena, efter att ha hört hennes röst. Men just i bilen vet jag inte, jag får nästan känslan att hon provocerade fram SD:s handling...han ber henne, trots allt, lugnt och sakligt att stiga ur bilen flertalet gånger.

Har just lyssnat på bilincidenten.

Det är svårt att veta exakt vad som händer.

Förutom att de två har en alldeles speciell dialog, som ingen annan kan begripa, så handlar det mycket om en maktkamp fast på olika villkor.
Personligen kan jag inte fatta varför L*ena kräver av SD att ha ska fika "en lång stund", även om det var det som de först kommit överens om. Handlar det nu om att han använder detta som ett sätt att bestraffa henne genom att hugga av tiden?

Och han hotar ju också henne med att han ska gör illa henne långt innan. Jag ska ta ut dig med våld säger han inledndngsvis. Det är väl då hon sätter på mobilinspelningen. Han har redan sagt så innan.

Annars är väl den logiska slutsatsen att man frågar varför kan du inte och vad tråkigt. Men kom in en kort stund då?

Att L*ena inte vill gå ur bilen när han ber henne upprepade gånger är naturligtvis provocerande för honom.

Här kunde han gjort som han sa först. Åkt hem och själv gått ur.

Istället brinner det i hans huvud och han åker tillbaka med henne och gör knoggnuggningen med han håller ner huvudet. Hon kanske känner sig något omtumlad och lite chockad när hon säger hejdå. Det låter nästan lite glatt, men det är nog någon slags ironi i rösten?

Deras relation speglar sig i händelsen.
En ständig maktkamp...
Citera
2020-03-18, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
I värsta fall är det så. I bästa fall finns (hållbart) bevis för att hon var hemma vid tiden för mordet i de sekretessade bilagorna.

Att Hanna skulle ha varit med bakom planket är hon helt friad ifrån.
Åklagaren har avskrivit mordmisstankarna helt.

Där emot så diskuteras det om Åsa har andra misstankar mot Hanna.
Skyddande av brottsling, Försvårande av utredning, eller till och med nån form av anstiftan eller medverkan i planering eller liknande. Men just det sista går emot Åklagarens nuvarande motiv om att Stefan mördade Lena för att hon ville lämna honom. Dom två krockar med varandra.

Det blir ett spännande upplopp.
Citera
2020-03-18, 15:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Detta var egentligen till dej , råka citera fel skribent

Dom var lika goda kålsupare. Båda hotade och ställde krav.
En sorts växelvis galenskap.
Båda var fast i detta klister av attraktion, hat, ägandebegär.
Två personer med lika stort kontrollbehov och tendens till besatthet (inte bara av geocoaching)

PolisenOrebro skrev ett träffade inlägg om detta:

”Det är två personlighetstyper som nästan varit optimala för att skapa problem för varandra.
LW förstärker de negativa delarna av SDs personlighet.
SD förstärker LWs negativa beteenden (och personlighet).
Fokuserar man på bara den ena i dramat så blir det fel, eftersom båda - med varandra - framstår som totala galningar. Dödsdansen kan bara förstås om man ser hur de båda dragit varandra djupare och djupare ned i fördärvet. INGEN av dem agerade normalt med den andre. ”

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Men till syvende och sist. Det är ändå hon som är död. Mördad.
Det är det rättegången hanflar om.

Men...som Prinsessan Diana sa ”There were three of us in this marriage..”.
[/quote]

Säkert riktigt allt. ”PolisenÖrrbro är ett olyckligt nick.

Jag har inte närstuderat dem sen mer uppenbart framkommit, gubevars. Geggan är ju, oavsett deras ”personligheter”, just gegga för att de skrider över gränserna. Inuti gegga finns det då sen inte heller längre nån jävla ombudsman som håller reda på rättvist o orättvist — det blir ju lätt schabloner som får användas för att man ska kunna gotta sig i att man är förorättad.

Men sen finns ”nåt fel i huvet” på SD från början (kanske även LW), och det finns nåt i huvet på HD, och gissningsvis har SD o HD’s skevheter kompletterat varandras i deras relation. Så kan det ju vara.

Men konversationen är allltså inträdesbiljett till ragnarök för båda. Hypotetiskt hade någon eller båda kunnat tänka till där, och rättat upp saker. Så har väl då inte hänt eller så har SD redan varit så insnöad på lw att han psykar ihop en verklighet som ska funka en dag till.

SD o LW har ju redan en lång historia där.

Det är ju till sist ändå liksom så från mänskolivets perspektiv att det hänger varningslappar på saker av en jävla anledning. (Vilket inte betyder att även bra saker kommer gå åt pipan trots de bästa intentioner förstås). Lagen skiter av praktiska och begripliga skäl i hur dårarna kom hithän, åtminstone vad gäller närmare empati kring domslut, för reglerna är tydliga o normerna allmänna, och folk har verkliga saker att kämpa med. Det här är också ”vuxna” mänskor.

Så det är liksom inte så jävla mycket att orda om verkar det. Jag har ingen djupare insyn i deras huven, men det här ser ut som minst tre som har definierat sig själva som patrask och som får betala, tillsammans med alla runt om som dras med ner i malströmmen, och får se bostadspriserna på gatorna sjunka. Ansvaret rättsligt ligger fr.a. på GM. Det är han som ser till att det inte finns ngn väg tillbaka, och som slutdefinierar kamraternas lilla umgänge i den överkomliga fyran i bra pendlarläge vid motorvägen till något som hör hemma i historieböckerna.

Nötter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in