2020-03-14, 23:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Ja, och den lilla detaljen att HD var häktad för mord under tiden för förhöret gör nog sitt till. Tvärtemot vad Rosamund skriver

Inte under i de första förhören. Bara under de senaste förhördes hon i egenskap som misstänkt. Dessutom avskrevs hon från alla misstankar. Konstigt nog. Har själv inte förstått det.
Citera
2020-03-14, 23:36
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
Jaa...och då är det "bara" bisatser som framkommit på vägen i mordutredningen. SD slår näven genom innerväggen vid samtal med ena dottern, SD håller ett inspelat "förhör" med ena dottern angående strössel-ätande och vidarebefordrar detta till HD.
Undrar vad dessa barn fått utstå tidigare i livet? Och undra om det finns folk i bekantskapskretsen eller grannar som sett Davidssons misshandla sina barn?

Låter vansinnigt. Hatar de sina barn hela gänget?
Finns länk till Strössel-förhöret?

158/20
Det är ingen lätt läsning
Citera
2020-03-14, 23:39
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Du har rätt!
Här är bilden man får av SD både i och mellan raderna.
Det sades på en arbetsplats att han inte hade lätt att få tjejer, men hintade om tjejer han haft + porr.
Så rädd att förlora då, att man hellre mördar än tar minsta nederlag? Det är ju delvis hans egna ord (sms-konversationer mm).
Nederlaget skulle i så fall vara att LW vill klara sig själv? Att ha mist HD?
Är LW:s önskan att lägga korten på bordet inför HD svaret? HD visste antagligen det mesta ändå,
det hon ville veta.
Samtidigt tappade hon sina minnen och verklighetsförankring.

Här kan man läsa mer om SDs gränslöshet: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-03-14, 23:41
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Gillar dina inlägg också Betongbaletten, även om jag nu klipper bort dina halmgubbar. Men visst, lokalblaskan NA rapporterade alltså under hösten 2019 om genombrott och framgångar i utredningen, men frågan är ju vad de här framgångarna egentligen bestod i rent konkret. En spektakulär gryningsräd mot SD:s bostad och en efterföljande häktning på sannolika skäl är kanske imponerande rent formellt, men kan väl inte i sig anses utgöra saklig grund för misstanke. Det jag pratar om är alltså objektiva grunder för misstankar mot SD, och vad dessa grunder skulle ha varit i de här fallet är fortfarande oklart. Sammanfaller kanske tidpunkten för det nya gripandet 2019 med att man nu plötsligt hade fått svar från NFC om DNA-spår? Eller hade kanske polletten nu äntligen trillat ned för åklagaren och Simpampen angående händelsen natten mellan den 11 och 12 maj 2018, där man nu hade genomskådat SD:s lömska mordplan? Berätta gärna vad du tror att utredningsframgångarna bestod i här. NA själv har tydligen ingen aning:
Förra veckan gjordes ett genombrott i utredningen. Två personer greps, anhölls och häktades. NA berättade detta i en rad olika publiceringar. Vi gav också åklagare och polis möjlighet att kommentera deras framgång i utredningen.
https://www.na.se/artikel/aklagaren-vagrade-svara-pa-na-s-fragor-da-hon-just-lamnat-jobbet-maste-kunna-svara-utanfor-arbetstid -ett-anmarkningsvart-uttalande

Gissningsvis resultat på blodtesterna som togs om och visade DNA från LW på SD:s tvättmaskin och skor, t ex.

Vad gäller "utredningsframgångarna" i övrigt framstår dom i tydlig dager om man läser FUP. Jag anser att man med god marginal kan fastslå SD:s skuld bortom rimligt tvivel.

Men, det gör inte du - och fair enough. Låt oss se vad som kommer fram under rättegången. Det finns ett antal intressanta vittnen kvar att höra, och överraskningarnas tid är inte nödvändigtvis förbi. Den som lever får se.
Citera
2020-03-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack för detta svar! UW skrevs det ju också om, som du säger. Jag har för mig att AW:s tidigare polisförhör spelades upp och att NW vittnade. Men minns inget kring EW:s eventuella medverkan. Gissningsvis har hon avstått, med all förståelse.

Eftersom EW är såpass ung så kan hon ha hörts över videolänk. Utan åhörare. Samt att vittnesmålet även är sekretessbelagt.
Citera
2020-03-14, 23:51
Medlem
sommarljums avatar
När jag växte upp så gick Svenska hjärtan på TV.

"Serien utspelas i ett, på ytan, idylliskt radhusområde."

"Fasaderna är välputsade. Barnen är hela, rena och väluppfostrade, en sinnebild av det goda livet."

"I de fem husen bor nio människor. De känner varandra väl och de umgås flitigt. Men snart blir de varse om hur bräcklig deras tillvaro egentligen är och livet i radhuslängan blir sig aldrig mer likt för Elisabeth, Torsten //och de andra."

På den tiden tyckte man att skildringen av dessa smått hysteriska, ångestvältrande, överslätande, medberoende och otrogna vänner och grannar var överdriven. Verklighetsfrånvänd.

Svenska hjärtan var absolut ingenting i jämförelse med detta verkliga drama som pågått nu i Nya Hjärsta!
Ingen hade kommit på tanken att släppa loss sin skenande fantasi så till den milda grad att de kunnat skriva ett sådant manus!
Citera
2020-03-14, 23:52
Medlem
Citat:
Citat:
Jaa...och då är det "bara" bisatser som framkommit på vägen i mordutredningen. SD slår näven genom innerväggen vid samtal med ena dottern, SD håller ett inspelat "förhör" med ena dottern angående strössel-ätande och vidarebefordrar detta till HD.
Undrar vad dessa barn fått utstå tidigare i livet? Och undra om det finns folk i bekantskapskretsen eller grannar som sett Davidssons misshandla sina barn?

Låter vansinnigt. Hatar de sina barn hela gänget?
Finns länk till Strössel-förhöret?

Jag har det inte i huvudet och har bara tillgång till min lur då jag är på vift hemifrån. Men har ingen hjälpt dig på måndag eller tisdag får du länk av mig.
Citera
2020-03-14, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Inte under i de första förhören. Bara under de senaste förhördes hon i egenskap som misstänkt. Dessutom avskrevs hon från alla misstankar. Konstigt nog. Har själv inte förstått det.

Talar du med ormtunga nu, varför ifrågasätta förhör om du misstänker henne? FBIs nya riktlinje eller?
Citera
2020-03-15, 00:00
Medlem
Rumpis78s avatar
Nån som vet vem citronblomman06 är på fb, och varför polisen frågade ut SD om denne?
Citera
2020-03-15, 00:05
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ursäkta min okunskap men står det klart att JG tagit sig i SD:s hus när det varit avspärrat?
Det står inte klart att något av husen var avspärrade.
LW:s hus spärrades inte av förrän efter en dag (efter midnatt eller efter morgonen den 15?).
Oklart om det var avspärrat på kvällen den 15.

Det är oklart om SD:s hus var avspärrat när JG tog sig in.
Men det var i alla fall under den period när alla visste att SD var misstänkt.

UW vill göra det som är rätt och kollar med polisen.
JG vill inte att polisen ska veta något och smyger omkring med pannlampa.
Vem använder pannlampa om man ska hämta sina egna saker hemma hos en kompis?
Citera
2020-03-15, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Nån som vet vem citronblomman06 är på fb, och varför polisen frågade ut SD om denne?

Ajabaja: inte fråga om id avs fb-konton!
Citera
2020-03-15, 00:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ajabaja: inte fråga om id avs fb-konton!
Inte ens när det är offentligt via förundersökningsprotokollet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in