Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
Enligt SD har han plankat genom städaren. Frågat honom när han slutar osv. Varför det, liksom? Denna städare har inget minne av detta möte.
SD säger av att han bara har varit där och tränat 2 ggr. Enligt kortet har han ju varit där tre gånger?
Och båda gångerna har han BARA gymmat.
BFL: Vad tränar du?
MT: Jag var på gym
BFL: På gymmet?
MT: Ja
BFL: Bara gymmet?
MT: Bara gymmet
BFL: Ingen simning eller nåt sånt..?
MT: Nej
Ska man tolka det som att han talade sanning om sina två träningstillfällen: Han var där den 3e och den 11e, men egentligen inte den 14e..?
Aktbilaga 147 s. 546
Fotot på blöt SD med badbyxor finns i aktbilaga 147 på sida 577. Vet inte om jag missförstått det hela, men är fotot taget från gången INNAN den 14, dvs den 11e?
För han försäger sig på sida 546 att han har badbyxorna på sig.
Läs förhöret i samma aktbilaga sida 573.
"Jag har absolut inte simmat i dom där shortsen som var på en bilden heller"
Aktbilaga 150 sida 496 (tror jag)
SD var bjuden på mat den 11e på kvällen hemma hos hans kompis A*ndreas runt 19.
SD hade varit och simmat på Gustavsvik innan.
Snurrigt... Nu har både J*erry och A*ndreas sagt att han simmat. J*erry har sagt olika i olika förhör och vid iaf två tillfällen har han sagt att SD simmade innan de kollade på trappen den 14e. Han har även sagt att SD tränat innan de kollade på trappen.
Övrigt:
sida 495
A*ndreas nänmner att brandlarmet gick på onsdagen omkring 17.30-18.00
Flera poliser kom dit.
PS Förlåt om det är rörigt - brådis till tåget!.. Hoppas ni blir klokare av sidanvisningarna (hoppas dom blev rätt)
Nu har jag inte läst dessa förhör, men det verkar ju helt snurrigt med simning/icke simning.
Jag tror att SD försöker fixa till alibi upp till öronen, minut för minut. Men vad det här med simningen har att göra med det hela, det begriper jag inte.
SD var ju på gymmet 11 maj också (2018-05-11
17.26 ---JA) Lite repris 14 maj, med tanke på att det var då SD ringde polisen och LW var ute och snurrade i närområdet.
Kan det ha med det här att göra? Har han "lånat" något redskap där 11 maj, som han återlämnar 14 maj? Detta för att han har lagt om sin plan något? Och att han kanske är rädd att man ska märka att något saknas? Nu kanske han har ordnat med annat tillhygge?
Ser att utredarna frågar gymmet om det saknas några hantlar, vilket de inte har märkt.
Fotot på tornet är märkt 14 maj.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------
Citerar det som A*ndreas säger på förhöret om brandlarmet för tydlighetens skull:
Aktbil 150, sid 495:
"
En annan sak, var att brandlarmet gick på onsdag kväll, när tekniska var där. Wilma ringde
vid femtiden och cyklade hem till mig, så omkring 17.30-18.00 ungefär gick larmet. Det kom
flera bilar från polisen dit då. En granne Maja kom hem till oss så, hon umgås med Wilma
och Thea. Grannen hade ringt polisen först med tanke på att det var avspärrat. "