Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Jag känner ingen av de inblandade. Jag tillhör sidan som ser relationen LW + SD som den destruktiva relation det var, som det också så ofta handlar om vid grova brott kopplat till nära relationer. Som jag redan från början misstänkte det var; en relation där mannen kontrollerar kvinnan som i sin tur bryts ner till den grad att hon förlorar sig själv, och ej förmår att själv bryta.
En relation hon valde att själv starta genom att, mot bättre vetande, framkalla en 'loose cannon'-situation.
LW visste att hon vigt SD till HD.
LW visste därigenom att hon riskerade att bli indragen i ett triangeldrama som hon själv lagt grunden för iom att hon svek de löften hon avgivit till sin Gud och sin församling.
Skall det vara alldeles omöjligt att kunna inse de fakta som föregick det mord som SD nu står åtalad för?!
Du vet ju vad LW:s uppdrag var.
Det var
inte att församlingen bett henne gå i säng med en man hon vigt! Även om inte SD och HD tillhörde församlingen, så hade hon inget "fribrev" att få gå i säng med vem hon för stunden blev sugen pä.
Repeterar nåt jag skrev tidigt i tråden:
Om man byter ut LW mot en pastor av manligt kön, är jag helt säker på att dennes omoral i motsvarande situation hade väckt mer anstöt bland tråddeltagarna.
Kanske rentav hos dig också?
Handen på hjärtat, plz!