2020-03-02, 08:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Jag trodde inte heller tidigare att han var en allmänfara, men det tror jag idag. Inte för att han är en serial killer, men det finns ett upprepande och kontrollerande mönster som han använder sig av för att exploatera och utnyttja människor i sin närhet.

Jag tror inte en psykopat glömmer och förlåter de som vittnar mot honom. Att han skulle flytta från Hjärsta är jag inte övertygad om eftersom han efter mordet, helt fräckt åker land och rike runt och beter sig som om det regnar. Han uppträder som vanligt, ingen ånger eller dåligt samvete. Han kör bara på utan något tecken på skam i kroppen. Det är illavarslande. Hade jag en sådan typ i min närhet skulle jag flytta långt bort. Hans smicker och inställsamhet är också gränslös, som att han vill krama den kvinnliga förhörsledaren. Han är ju från en annan planet. Vem vet vad han tar sig till nästa gång, han vill lösa ett problem? Han är oförutsägbar, det är därför han beskrivs som obehaglig.

Instämmer. Hans gaslighting mot både Hanna och JG är obehagligt.
Att han försöker få dom att tro att de sett syner eller att något inte hänt/hänt en annan dag dag.
Att ljuga och manipulera sitter i ryggmärgen på honom.

Undrar vad JG tycker nu när han läser om hur han utsattes för det?
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

(Gaslighting är en form av manipulation där information förvrängs, förvanskas eller utelämnas eller där falsk information presenteras med avsikten att få offer att tvivla på sina egna minnen, uppfattning och sinneshälsa. Det kan variera från att förövaren endast förnekar ett begånget övergrepp till att iscensätta bisarra händelser med avsikten att desorientera ett offer. Wikipedia)
Citera
2020-03-02, 08:11
Medlem
Citat:
Instämmer, och att jag aldrig kan lägga den känslan bakom mig, utan att den förstärkts beror på de 6 förhören mellan henne och farbror blå då hon vägrar samarbeta och säga sanningen. Det finns förutsättningar för att detta mord är planerat med start längre tillbaka i tiden. Att de är partners in crime.

Gissar att de gärna slapp LW också i sociala geo- sällskap eftersom de upplevde sig trakasserade.och ego verkar ju vara deras liv. Men även om de gjort detta och H är glad och lättad nu, så kommer det komma tillbaka till H efter ett tag. Hon kommer märka att det inte främst handlade om L utan S. S flörtade med andra kvinnor också och är gränslös och hämningslös när det gäller det täcka könet.

Så en död Lena hjälper bara kortsiktigt, andra problem kommer dyka upp långsiktigt. Och Hannas mentala issues kommer knappast försvinna, utan förstärkas efterhand. Hon kommer veta att tre barn blev moderlösa. Hon kommer se att S moral inte har förbättrats. Du går inte till sådana ytterligheter utan att det så småningom börjar äta upp dig inifrån. Jag tror nämligen inte H är psykopat.

Så mycket som de har fuskat med Geocaching så måste de väl bli uteslutna.
Hoppas någon anmäler till GS och visar deras fusk. Allt finns ju i FUP
Citera
2020-03-02, 08:14
Medlem
PeterNosters avatar
Förhör med man på larmcentralen om mannan på motorvägen:

Citat:
Det var en förbipasserande person som ringde och sa att det gick en mörkklädd man längs
motorvägen vid Eurostop. Daniels tolkning är att mannen befann sig mellan broarna som
leder över till Vivalla och till Baronbacken. Som han minns det gick mannen i södergående
riktning mot Kumlahållet. Daniel hänvisar till ljudupptagningen av samtalet för en mer
detaljerad beskrivning.
Daniels minnesbild är att han kan ha tagit emot fler samtal som handlade om den mörkklädda
personen. Hans känsla är att samma inringare eller ytterligare personer ringt in om mannen.

Akt 151 sid 98
Citera
2020-03-02, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ur förhör med MH:
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:12098da118938afde4d6cc846d9aa3ca
Sid. 67

"Ulf och jag träffades år 2011 på en kristen dejtingsajt på nätet eftersom vi båda är troende. Vi
inledde en relation, till en början väldigt försiktigt dels på grund av att vi båda har barn och
dels på grund av avståndet mellan oss. Det var jag som mest pendlade till Örebro, vi var
väldigt förälskade enligt min uppfattning i alla fall. När vi var ihop sågs vi på helger, röda
dagar, semestrar och lov, så ofta vi kunde. Vi var först varannan helg här i Trosa och
varannan helg i Örebro men mot slutet var vi oftare i Örebro. Vi förlovade oss och sedan gifte
vi oss 2014. Vi började prata om att bo ihop men det var struligt för honom med hans barn.
Vi pratade om olika lösningar om vart vi skulle bo tillsammans och kom senare fram till att
jag och mitt yngsta barn skulle flytta till Örebro. Mitt äldsta barn bodde redan i Örebro på
grund av studier. Det mellersta barnet gick i skola här och ville bo kvar hos sin pappa. Ulf
började göra iordning rum i källaren då vi skulle bli fler och vi skulle bo tillsammans i hans
hus. Min uppfattning var att vi kom fram till flytten gemensamt. Jag meddelade min
arbetsgivare att jag planerade att säga upp mig från arbetet och jag meddelade min hyresvärd
om att jag kommer att säga upp min lägenhet. Sedan fick jag ett mail i juli 2016 från Ulf där
det stod att han vill skilja sig. Detta kom väldigt oväntat och Ulf gav ingen riktig anledning
till varför han ville skiljas. Vi träffades i Örebro två gånger efter det, på mitt initiativ, för att
prata ut. Han sa då att han aldrig hade gjort några val i sitt liv och ville nu göra det,
skilsmässan var ett val han gjorde. Han sa också att han hade varit förljugen i hela sitt liv och
nu ville han vara sann. Han sa att han hade levt för alla andra men inte för sig själv och nu
ville han leva för sin egen skull. Där och då tolkade jag detta som en livskris, jag hade
förhoppningar om att annat skulle ske, att han skulle ändra sig men det gjorde han inte. Jag
fick aldrig några andra svar än detta. Vi hade haft det tufft under våren och sommaren 2016,
problemet var inte direkt mellan mig och Ulf utan det var snarare så att Ulf och Lena hade det
jobbigt gällande barnen. Ulf gick då på knäna. Det som var tufft var att barnen inte mådde bra
i vissa faser och perioder. Det var konflikter mellan barnen och Lena och mellan Lena och
Ulf. Sedan var det konflikter mellan mig och Ulf. Jag upplevde det som att Ulf och jag ändå
hade en öppen relation och att vi pratade om allt. Under våren och sommaren 2016 såg jag en
förändring i honom och kände att han började sluta sig mer.

Konflikterna mellan Ulf och Lena tror jag grundade sig i att de hade olika syn i hur de skulle
bemöta ett av deras barn, Noa. Lena kanske stod för mer "tough love" och Ulf stod mer för
den mjukare linjen...

Detta vet jag genom
det Ulf berättade för mig. Ulf berättade att han sedan hade anmält Lena till Socialtjänsten och
det var då det började bli tufft för oss i vårt äktenskap. Vid ett tillfälle var Ulf jätteledsen och
berättade för mig att han ångrade den där anmälan till Socialtjänsten då skuggan även kunde
falla över honom. Rådet de hade fått utifrån utrednigen var att de skulle samarbeta, vilket var
rätt självklart. Här är vi framme vid sommaren 2016 och då var Ulf rätt sluten och då kom det
där mailet till mig och sedan tog vårt äktenskap slut...

En sak jag
tyckte var konstig var att Lena begärde att få intervjua mig eftersom att jag skulle få umgås
med hennes barn. Den här frågan kom till mig genom Ulf. Det var ett krav från Lena och hon
ville träffa mig hemma hos henne själv. Både Ulf och jag mådde dåligt över den här
situationen men jag gick dit, Intervjun var väldigt märklig, hon hade ett A4 block bredvid sig
och hon bjöd på te. Hon ställde frågor om mig, alla frågor var inriktade på vilka personer vi
kände gemensamt inom den kristna sfären. Det var inga frågor om mig som person utan det
blev mer att Lena berättade vem hon själv var. Jag var rätt mållös över hela situationen. Hon
berättade vad hon tyckte om att göra, vilka hon kände till och vilka hon kände mycket väl.
Detta var namn inom vårt samfund som kanske hade högre status. Det var dåvarande
Baptistsamfundet numera Ekumeniakyrkan. När jag sa att jag inte kände dem eller träffat dem
personer som hon nämnde uppfattade jag det som att hon var ganska nöjd över det. Jag
uppfattade det som en tuppfäktning. Sedan började hon bara plocka ihop kopparna och då
förstod jag att det här samtalet var över. Efter det fick jag reda på att vi skulle äta middag
tillsammans hos Ulf och på väg dit sa hon att: bara så du vet, du och dina barn kommer
väldigt långt ner på min priolista, hon sa detta på ett självsäkert sätt. Jag var redan mållös
över intervjun och sedan blev jag mest chockad. Jag svarade henne ingenting, vi stod vid
ingången till Ulfs hus när hon sa detta. När Ulf och jag hälsade på varandra kysste han mig,
det hade han aldrig gjmt förut framför henne. Jag bröt senare ihop när vi var själva och
berättade för Ulf om intervjun och han försökte trösta mig. Sedan hade Lena och jag genom
åren en korrekt och vänlig ton med varandra och jag var ganska undergiven.
Jag tror att Lena kände sig hotad av mig då jag skulle vara med hennes barn. Jag kände att det
inte var någon ide att gå in i det för mycket. Jag var hemma hos Ulf då barnen var där, dels på
Ulfs barnveckor men även på Lenas. Detta skedde mycket på grund av att Lena bytte helger
eller att barnen ringde Ulf och var ledsna och kunde inte sova eller att de hade bråkat med
mamma...

och i sin stress kunde hon bli arg på barnen
och det var då barnen ringde till Ulf och ville komma över...

Under den här perioden var det rätt spänt mellan Lena, Ulf och Noa. Noa bodde då
hos Ulf på heltid och det var ju då anmälningarna till Socialtjänsten var aktuella. Noa pratade
inte med Lena under den här perioden. Noa skulle döpas innan sin konfirmation och det var
Lena som skulle döpa honom och detta tyckte Ulf var jobbigt. Efter dopet kom
konfirmationen och då planerade vi först att ha den hos Lena men hon sa att hon inte orkade
städa inför det. Då löste Ulfs föräldrar detta väldigt fint och bokade bord och mat på det här
stället som jag inte minns. Familjen och släkten var där och Noa hade fortfarande inte någon
relation med Lena men de kramades och hälsade på varandra...

Om jag förstått det rätt levde de som en familj även efter att de var skilda, både socialt och
ekonomiskt. Ulf ställde väldigt mycket upp för Lena när det gällde ansvar för barnen. Min
tolkning är att när hon förstod att min relation till Ulf var seriös bö1jade hon också träffa
andra män. När det tog slut mellan henne och de hon träffade var hon väldigt ledsen och
kunde komma och gråta ut hos Ulf...

De män hon träffade vet jag om genom barnen och Lena själv.
En av dem heter Janne tror jag -barnen tyckte om honom. När jag lämnade familjen dejtade
hon en som heter Mats och hade gjort det en längre tid och det verkade stabilt. Barnen visste
om honom och vi andra också. Under de åren jag kände Ulf hade Lena olika faser, först var
det träning och sedan var det geocashing och den som hängde med henne i detta var ju Stefan
Davidsson...

Lena lade upp mycket om sin träning, dels på Facebook och dels på Funbeat ( en
träningsdagbok). Där såg man tydligt hur mycket Lena och Stefan tränade ihop och sedan hur
det tog slut men då började hon med geocashingen istället. Det jag reagerade på var att de var
ute sent på kvällar och nätter och det var då vi fick samtal från barnen, att Lena inte var
hemma och att de inte visste var hon var. Ulf berättade för mig att Hanna var sjukskriven och
jag kommer ihåg att jag sa, det är nog inte så konstigt för hon får nog dra ett tungt lass där
hemma. Efter ett tag sa jag att nu får det vara bra, nu går jag till Hanna och pratar. Det var
särskilt en bild som jag kände var för mycket, Stefan stod och räckte ut sin tunga i Lenas öra
typ, denna låg ute på Instagram tror jag...

Men jag reagerade på den där bilden och de nattliga turerna. Ulf tog upp detta med
Lena och då blev hon arg. De tog ofta upp sådana här ämnen via mail. Många gånger var det
också oskyldigt. Vid ett tillfälle försökte barnen och Ulf få tag på Lena via telefon som inte
gick att få tag på och sedan visade det sig att hon hade varit och bytt däcken på bilen och fått
hjälp av Stefan Davidsson. Det var ett återkommande ämne, att Lena brast i sitt föräldraskap...

Lena hade kvar sin
kopia av Ulfs hemnyckel och kom och gick som hon ville. Detta var olustigt för en gång stod
Lena i sovrummet när jag låg i sängen och sov. Plötsligt stod hon bara där, hon skulle hämta
en grej sa hon. När Ulf efter detta ville ha sin nyckel blev hon helt förstörd...

Han beskrev sin skilsmässa från Lena som ett
desperat rop på hjälp. Deras skilsmässa så som jag fått den berättad av Ulf, den
överensstämmer inte med Lenas version under intervjun. Han hade känt sig utnyttjad och
kränkt av Lena. Jag tror att det var under en middag och då hade Lena sagt åt Ulf att vara tyst
och att han inte var något kul och det var då han lyfte frågan om skilsmässa och hon höll
med. Jag tror inte att Ulf egentligen ville skilja sig från lena utan att han mer ville lyfta frågan
för att få igång en diskussion.
Sedan började det där bråkiga åren mellan Lena och N*a, Lena och Est*r någon gång och
ibland mellan Lena och Ar*n..."

Oj, det verkar som att Ulf var präktigt undergiven i sin relation med Lena.
Citera
2020-03-02, 08:18
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Aktbilaga i fup och sida?

akt 151 sid 57
Citera
2020-03-02, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Någon som vet om SD har fulla restriktioner?
Annars är det ju rätt soft för han, serverad frukost, lunch och kvällsmat samt får handla cigg, snus, godis, dricka och massa gött i kiosken.
Sen duscha och gymma var annan dag.
Spela spel, se på tvn, prata med prästen och även tillgång att plugga.
Ja detta är typ standad vad man gör vid halva restriktioner vilket han också kan ha.

Så jag tror han mest chillar, tror inte heller han har så stor motivation att läsa fupen då han redan vet allting vad som hänt.

Fast äta mat, handla godis o snus i kiosk, duscha och prata med präst tillåts väl även vid fulla restriktioner?

Tror han är mkt intresserad av fup; nog vet han vad som hänt, vad han gjort och inte, men nog vill han gärna ta del av vad andra har sagt om honom?
Och vilka spår etc Hiding fått fram.
Tror flitens lampa är konstant tänd i cellen hans.
Citera
2020-03-02, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Jag är inte särdeles kunnig inom just DNA, men vet att det är betydligt lättare att få säkerhet i testerna om det finns hårsäckar. Ett 1+ bör alltså vara ett strå utan hårsäcken intakt.

Du har rätt i att det endast är hårsäckarna i strået som innehåller kärn DNA
men tolkningen du gör av graderingsskalan -4 till + 4 är inte helt rätt.

Kanske värt att förtydliga här i tråden att förenklat anger skalan sannolikheter för graden av överensstämmande mellan 1 referens DNA och 1 DNA prov

där -4 är högst sannolikt ingen DNA matchning

och + 4 högst sannolikt DNA match

Allt där i mellan (-3 till + 3) är olika grader av sannolikheter, att det är och inte är, DNA matchningar.

Det biologiska testet kan ex bestå av saliv, blod, spermier eller annat material som det går att extrahera DNA ur (ben, tänder etc).

Storleken på DNA:t, alltså hur hela DNA kedjorna är, utgör hur väl ett test kan genomföras/matchas mot en viss DNA profil.

För mixat eller brutet DNA kan man idag göra tester som benämns som ”andra generationens sequencing” (NGS) vilket Holland gjorde åt NFC i detta fallet.

Det går inte att tidsbestämma DNA som någon var inne på.

Den person som lyckas med det vinner Nobelpriset!
Senast redigerad av viperstyle 2020-03-02 kl. 09:11.
Citera
2020-03-02, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Instämmer. Hans gaslighting mot både Hanna och JG är obehagligt.
Att han försöker få dom att tro att de sett syner eller att något inte hänt/hänt en annan dag dag.
Att ljuga och manipulera sitter i ryggmärgen på honom.

Undrar vad JG tycker nu när han läser om hur han utsattes för det?
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

(Gaslighting är en form av manipulation där information förvrängs, förvanskas eller utelämnas eller där falsk information presenteras med avsikten att få offer att tvivla på sina egna minnen, uppfattning och sinneshälsa. Det kan variera från att förövaren endast förnekar ett begånget övergrepp till att iscensätta bisarra händelser med avsikten att desorientera ett offer. Wikipedia)
Ja, precis. Jerry borde läsa detta om hans gode vän Stefan, det behöver han för att slippa vara en duperas marionett i Stefans händer.
Citera
2020-03-02, 08:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vad tusan är det Jerry boy raderar på toan i förhöret oktober 2018???

Samtalsavlyssning:

"…sen fick vi gå på toan, dom gick och hämta nyckeln. Sen det.. det var då jag radera allting.
ST: Ja juste.
JE: Det här kan .. det här kan ligga mig till last sen, det vet jag inte. Men jag,jag vet inte hur Telegram fungerar, syns det i min mobil att jag har raderat historiken, eller är det bara tom?
ST: Det är bara tomt.
JE: Jag kommer
bara säga till dom att ja, jag har raderat historiken hela tiden.
ST: Aah.
JE: Så jag har raderat i ... Ipaden och datorn nyss, och ... men kan dom plocka upp, via nån cloud eller sådär? ST: Inte via nån cloud, det finns .. det finns…"

Ur: B2705-18 Aktbilaga 154 Avlyssning SD HD.pdf

Ja den lojale pajasen JG borde synas bättre i sömmarna.
Men jag förstör att de har fokus på SD just nu.
Kanske har de för dålig ekonomi i Örebro för att öppna upp en förundersökning?
Nyss var det en åklagare i just Örebro (varför händer det så mycket avvikande avs med rättsvårdande myndigheter i just Örebro??) som tyckte att det var för dyrt att väcka åtal. LÄNK.
Sen känner ju JG nån snut som det hyssjas om, som verkar ha försett honom med information om utredningsläget. Det är knappt så JG vågar uttala dennes namn..marko..

VEM FAN ÄR MARKO??
Citera
2020-03-02, 08:26
Medlem
Citat:
Instämmer, och att jag aldrig kan lägga den känslan bakom mig, utan att den förstärkts beror på de 6 förhören mellan henne och farbror blå då hon vägrar samarbeta och säga sanningen. Det finns förutsättningar för att detta mord är planerat med start längre tillbaka i tiden. Att de är partners in crime.

Gissar att de gärna slapp LW också i sociala geo- sällskap eftersom de upplevde sig trakasserade.och ego verkar ju vara deras liv. Men även om de gjort detta och H är glad och lättad nu, så kommer det komma tillbaka till H efter ett tag. Hon kommer märka att det inte främst handlade om L utan S. S flörtade med andra kvinnor också och är gränslös och hämningslös när det gäller det täcka könet.

Så en död Lena hjälper bara kortsiktigt, andra problem kommer dyka upp långsiktigt. Och Hannas mentala issues kommer knappast försvinna, utan förstärkas efterhand. Hon kommer veta att tre barn blev moderlösa. Hon kommer se att S moral inte har förbättrats. Du går inte till sådana ytterligheter utan att det så småningom börjar äta upp dig inifrån. Jag tror nämligen inte H är psykopat.
=Jag kände att HD hade känslolösa ögon.Leendet från henne nådde inte ögonen.

=SD lade ut dimridåer.Klantigt att tro att polisern är så lättlurade.

= LW visst var hon singel och kunde göra och beté sig som hon ville utan att det för den skull blev konsekvenser.Hon var van vid att ställa och styra.SD var gift med allt vad det innebar(Hus fru ekonomi barn m m m m) LW måste ha varit sjukt korttänkt som utmanade honom in i det sista.
Citera
2020-03-02, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Fast äta mat, handla godis o snus i kiosk, duscha och prata med präst tillåts väl även vid fulla restriktioner?

Tror han är mkt intresserad av fup; nog vet han vad som hänt, vad han gjort och inte, men nog vill han gärna ta del av vad andra har sagt om honom?
Och vilka spår etc Hiding fått fram.
Tror flitens lampa är konstant tänd i cellen hans.
Ja visst.Även vid fulla restriktioner kommer lagad mat (in till cellen skulle jag tro då han inte tillåts träffa medintagna vid fulla restriktioner), veckotidningar kan han säkert få till sig på något sätt. Lyssna på cd också.
Så hemskt är det inte att sitta frihetsberövad i Sverige.
Citera
2020-03-02, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ja visst.Även vid fulla restriktioner kommer lagad mat (in till cellen skulle jag tro då han inte tillåts träffa medintagna vid fulla restriktioner), veckotidningar kan han säkert få till sig på något sätt. Lyssna på cd också.
Så hemskt är det inte att sitta frihetsberövad i Sverige.
Klart han får duscha
Klart han får gå ut på tårtbiten/rastgård ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in