2020-03-01, 14:37
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har funderat på hur bra det var att vi fått tillgång till FUP innan rättegången (även om vi alla i tråden tacksamma för det).

De inblandade HD, JG mfl sitter nog och läser här så ögonen blöder... kanske får många tips inför sina resp förhör i rätten, ser vad andra uppgett och kan läsa igen vad de själva sagt tidigare (inte helt lätt att komma ihåg om de inte fått sina förhör på pränt).

Det har jag också funderat på...
Citera
2020-03-01, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Haha...apropå marionetter. Jerry ondgör sig till SD i sms angående att folk på flashback tror att han är en duperad marionett i Stefans händer.
Det ska JG inte skämmas för på något sätt. Han har lurat hela sin omgivning i många år. Så JG är i gott sällskap. Att HD och SD umgicks fram till sista häktningen i aug 19 kan jag tycka är förvånande. Hur kommer det säg att INGEN tror att han är skyldig. Det är som om samtliga sopar det under mattan och inte ens ifrågasätter detta. Men att HD fullt ut umgås med SD kan ju bero på att hon är medskyldig till detta. Och de måste helt enkelt hålla ihop - båda har hållhakar på den andre.
Citera
2020-03-01, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Örebro kommun är inte intresserad av att lämna ut info.
Antagligen har de ingen koll och vill inte medge detta.
Det har diskuterats tidigare i tråden och begärd info (allmänna handlingar, om jag minns rätt) har inte lämnats ut av kommunen.
Kanske har SD kompisar som skyddar honom där också?

Han har en nära granne K*rin H*lmrich (*a, e) som är ekonom och är Systemansvarig ekonomstyrning på Örebro kommun. Före 2014 var hon systemförvaltare ekonomi. Tror det är hon som grannen (vattenspridaren) menade när hon sa att "det brukar vara grannen K*rin som brukar hjälpa dom med blommorna" (ungefärligt).

Hon bor med en J*hn Olsson, senast IP-Only, verkar mkt kunnig inom fiber, IT, data, elektronik

Båda finns på Linkedid.

Båda flyttade till Nya Hjärsta 2005.
Citera
2020-03-01, 14:40
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Med tanke på att Stefan smsar/messar/mailar var och varannan minut så är det anmärkningsvärt att hans sista kontakt det dygnet är 23:01:02 och att det inte sker någon medveten aktivitet igen från hans sida förrän förrän kl 00.00. Den enda aktivitet som syns på hans konto är ”Okänd typ av kommunikation med Google Drive”.

https://forumbilder.com/i/roq7
https://forumbilder.com/i/roqE

Och LW har ju begett sig hemifrån kl 23.23

23.02: sista sms-kontakten mellan LW o SD (obs att det LENA som skickar det, utan svar från SD)
23:23: LW går ut från bostaden, enligt Google Maps
23.30–23.33: Kvinnoskrik hörs enligt vittnen
01.41: mobil stängs av
05.23: någon loggar in på LWs mail

Väldigt märkligt, minst sagt, med hans plötsliga och relativt långa radiotystnad mellan 23.02 till 00.00.
Den beror ju inte på kontakt med LW. Hon är ju mest troligen död vid midnatt.

Håller med!! SD beskriver ju i förhör att han är hemma och "fördriver tid" medan tvättmaskinen tvättar klart denna sena timme (trots att han redan tvättat kvällen innnan). Som tidsfördriv surfar /chattar/messar han ingenting utan vattnar gräsmattan med en vattenspridare som inte ens finns (?). Han somnar också till, och när han vaknar har en granne stängt av vattenspridaren (vilket ingen granne säger sig ha gjort). Kanske SDs hemliga Mollgor varit runt i området och stängt av spökspridaren..?
Citera
2020-03-01, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Kloka tankar. Livets tåg går med en förfärlig fart liksom dom få reella år han kommer få (om han alls döms). Dpm går så fort så det orsakar många "oj är han redan ute". Lena är borta för evigt och han kan återgå till livet måhända med intressantare utbildning ån den han har nu. Bortsett från polis som han uttryckt önskemål om att bli

Många år blir det inte innan dom ses, Tufsan.
När/om han nöjdföklarar sig så blir han utplacerad och kan då snarast återuppta regelbundna kontakten med familjen.
Första permissionen får han väl efter halvannat år förmodligen. På det följer den sedvanliga klagan från anhöriga att dom inte blivit varskodda (att djävulen är ute) i förväg.

SD kommer vara en mönsterfånge med tillgång till alla favörer som till sån ankommer.

Allt naturligvis att det är han dom utfört mordet vilket säkert försvaret kommer så tvivel om,,

Är det juridisk kompetens bakom detta skitsnacket, eller vad säger du EFTF?

Personer som SD är sällan mönsterfångar, på grund av sitt sociala handikapp.

De har svårt att de inte styr sitt liv längre. Så enkelt är det. I övrigt är det dynga du skriver som vanligt.
Senast redigerad av Dragonhuvud007 2020-03-01 kl. 14:44.
Citera
2020-03-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Mycket graverande. Du missade ta med när de träffades (i första stycket) det var den 11/7

ÅK gick inte officiellt ut med att LW dött att ”grovt våld mot kroppen” förrän de 14/11.

Är det någon som återigen läst i förhören något där det förekommer att polisen delat denna specifika information till Stefan? Hur troligt är det att SD fått veta detta redan innan 11/7?

Citat (även fetat i ditt inlägg):

”Stefan sa då "Lena fick ingen snabb död". B*rnt frågade hur fan Stefan visste det och fick då till svar, "hon fick en utdragen död". (uttalat den 11/7)

”hon fick en brutal död" samt att hon blivit utsatt för "grovt våld" (uttalat den 1/9)
Det skenar ju.SD var vanmäktig.
Citera
2020-03-01, 14:44
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Inte hunnit läsa alla 14 000 sidor men visst hade UW tillgång till LWs mail via ngn gemensam familjeportal? Han tipsade iaf polisen om detta. Jag förstod dock inte allt, om jag tolkat rätt så hade fd svägerska tillgång men sen ska UW ha haft administratörsrättigheter. Det är det enda jag har läst, hittills, som pekar på att någon haft tillgång. UW ska även ha haft ngt som hade med LWs simkort att göra. Här sviker mitt minne och jag orkar inte leta just nu.

Just det. UW och hans svägerska hade väl tillgång till mailen och UW ett extra simkort till någon av LW:s mobiler, som jag minns det.
Citera
2020-03-01, 14:45
Medlem
Är slasken med sina 14 000 sidor offentligt material? Kan man begära tillgång till denna?
Citera
2020-03-01, 14:45
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller verkligen med knutbyliknelsen där. Vilket gäng - otrohet - svartsjuka - hot - död.

Ang städningen så förutsätter jag att avspärrningsbanden var borttagna - då hade åtminstone jag inte tänkt på att fråga polisen faktiskt. Så länge dessa sitter kvar så har man inte tillgång till bostaden, men tar man bort dom så får ju tekniker och polis skylla sig själv. Han var släppt, banden borta... sen tog det över ett år innan polisen slog till igen.

Efter ett halvår hade jag kanske gjort det. Men mindre än en vecka efter att hon hittats?

Sannolikt hade jag erbjudit mig att hjälpa till direkt om jag trott personen var oskyldig, såklart. Men jag hade ändå ringt Polisen och kollat först. Det var ju inte en cykelstöld som hade skett, direkt.

I mina ögon är det mer än underligt att INGEN av dem i detta gäng tänkte på det. Mer än en eller två då, som gnuggade händerna av glädje för att de troligen fick hjälp att dölja ett brott...
Citera
2020-03-01, 14:49
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han har en nära granne K*rin H*lmrich (*a, e) som är ekonom och är Systemansvarig ekonomstyrning på Örebro kommun. Före 2014 var hon systemförvaltare ekonomi. Tror det är hon som grannen (vattenspridaren) menade när hon sa att "det brukar vara grannen K*rin som brukar hjälpa dom med blommorna" (ungefärligt).

Hon bor med en J*hn Olsson, senast IP-Only, verkar mkt kunnig inom fiber, IT, data, elektronik

Båda finns på Linkedid.

Båda flyttade till Nya Hjärsta 2005.

Är det denne K*rin som SD påstår är med på en trekant för att hetsa LW? Kanske blir stelt när SD ska låna något framöver hos grannen.
Citera
2020-03-01, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Är det denne K*rin som SD påstår är med på en trekant för att hetsa LW? Kanske blir stelt när SD ska låna något framöver hos grannen.

SD drev med LW och hittade på hela den storyn.
Citera
2020-03-01, 14:54
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD drev med LW och hittade på hela den storyn.

Där av skrev jag påstådda. Försöker bara få hum om vilka alla är man läser om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in