2019-11-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Om man nu antar att det fanns ett bollträ i LWs hall så finns det ju andra alternativ till ett i buskarna utplacerat sådant: BO kan ha gått ut med det själv för att känna sig säker eller en annan person än den som lurade ut henne kan ha slunkit in genom en dörr på glänt och snott bollträet.

Det förutsätter alltså att det är någon som känner familjen mycket, mycket väl och vet att det just då står ett bollträ innanför dörren, slinker in och tar det? Och sen gör vad då? Tänk om bollträet just då inte stod där?

Har svårt att tänka mig att Lena skulle ta med sig ett sånt för att skydda sig med när hon, av nån anledning gick ut och i såfall kände sig osäker på vad/vem hon skulle möta. Tror inte hon ens skulle gå ut i mörkret om hon var så rädd att hon behövde ha ett tillhygge med sig.

Eller hur tänker du?
Citera
2019-11-20, 22:52
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Herregud inte nu igen!

-Ett basebollträ har ALDRIG existerat mer än som ett tidigt exempel från medlem EGT. JM har undantagslöst sökt bland tidigare uppgifter och presenterat dom som nya i avsikt att framstå som om han har särskild insikt i fallet vilket han inte har.

-Om man ska göra sig märkvärdig med att framställa gamla uppgifter som nya och initierade bör man åtminstone ge sig tid att kolla om dom är sanna.

-Varje gång detta fenomen uppdagas så hänger falsarierna med som vore dom virus som förs vidare av faktatörstande medlemmar.

-JM påstående att familjen Wesström saknar ett basebollträ är inte sant. Alla påståenden om att tillhygge används är spekulationer då det inte förekommit uppgifter från utredningen om det.

Notera datumet för EGTs inlägg om basebollsträ inte ens en månad efter LW försvann. 2018-06-13, 07:48

EGTs Post är avkortad.
Golfklubban som EGT experimenterade med i det här inlägget fick däremot dock aldrig riktigt fäste i tråden, bara i några få inlägg

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-11-21, 08:10
Medlem
SD bar nog alltid med sig ett eller flera multiverktyg. Tar ingen plats och syns inte. En multihammare i stål kan vara mördande effektivt.

Saknas något av SD: s verktyg eller har de fått klorbada?

Länk till bild på olika verktyg ( möjliga mordvapen ):
http://facebook.com/story.php?story_...29278587765103
Citera
2019-11-21, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det förutsätter alltså att det är någon som känner familjen mycket, mycket väl och vet att det just då står ett bollträ innanför dörren, slinker in och tar det? Och sen gör vad då? Tänk om bollträet just då inte stod där?

Har svårt att tänka mig att Lena skulle ta med sig ett sånt för att skydda sig med när hon, av nån anledning gick ut och i såfall kände sig osäker på vad/vem hon skulle möta. Tror inte hon ens skulle gå ut i mörkret om hon var så rädd att hon behövde ha ett tillhygge med sig.

Eller hur tänker du?

Jag tänker att bollträet brukade stå där i hallen och att de nuvarande misstänkta personerna visste det. Att BO skulle släpa ut bollträet själv känns inte lika hett.
Herr D. kan ha fått ut BO på samtal medan fru D. hämtade bollträet och drämde till.
Citera
2019-11-21, 11:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Är det klart med förlängd häktning av SD?
Citera
2019-11-21, 12:07
Medlem
https://www.na.se/artikel/na-avslojar-polisens-hemliga-bevis-mot-misstankte-hjarstamordaren-flera-timmar-inspelade-samtal-med- lena-wesstrom
Citera
2019-11-21, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
https://www.na.se/artikel/na-avslojar-polisens-hemliga-bevis-mot-misstankte-hjarstamordaren-flera-timmar-inspelade-samtal-med- lena-wesstrom
Av artikeln uppfattar jag det som att han har trakasserat henne ordentligt. Så det som skrivits innan av dem som kände L, att det finns mer, tycks ju stämma
Citera
2019-11-21, 12:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Några citat om bevisläget för närvarande:

Citat:
Nu kommer nya uppgifter fram ur utredningen. Ett av bevisen mot 45-åringen är inspelade samtal med Lena Wesström. Enligt handlingar från tingsrätten framgår det att samtalstiden på ljudinspelningarna uppgår till flera timmar.

Den misstänkte mannen har sedan i oktober börjat få ta del av den bevisning som finns mot honom. Han har fått ta del av 2377 sidor med bland annat förhör, teknisk utredning och beslagsprotokoll.

Därutöver har försvaret och den misstänkte fått tillgång till ljudinspelningar av telefonsamtal mellan målsägande och annan person uppgående till flera timmar", skriver åklagaren Åsa Hiding, i en inlaga till tingsrätten.

Bevisningen mot mannen består även av tömningar av datorer och mobiltelefoner. Även konversationer mellan Lena Wesström och 45-åringen finns enligt handlingarna med i utredningsmaterialet.
Citera
2019-11-21, 12:36
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
/.../ Då trion catchade både dag och natt i berg och dal under flera år så vore ett planerat mord på LW 100m från hennes bostad rena idiotin. MV skrev "viss planering" som jag tolkar att ett möte bestämts. Förmodligen för att en gång för alla sätt LW på plats.
Valet av mordplats kan ha varit ren kalkyl: Hade LW:s skrik - trots bullerplankets dämpning därinne i hörnet där LW antas ha bundits fast/fixerats vid det lilla klätterträdet - lockat till sig något vittne, hade GM med andan i halsen bara kunnat säga att han kom för sent för att hinna rädda livet på henne.
Citera
2019-11-21, 13:02
Medlem
Honan6s avatar
Ser på rubrikerna i NA att det ser mörkt ut för SD.

Har det publicerats vilket nytt åtalsdatum som gäller efter ÅH begäran om 4 veckors åtalsförlängning p g a av att den löpande delgivningen fortgår?

Jag har skrivit det förut: -Digitala och mobila spår blir MGM:s fall i fallet....
Citera
2019-11-21, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ser på rubrikerna i NA att det ser mörkt ut för SD.

Har det publicerats vilket nytt åtalsdatum som gäller efter ÅH begäran om 4 veckors åtalsförlängning p g a av att den löpande delgivningen fortgår?

Jag har skrivit det förut: -Digitala och mobila spår blir MGM:s fall i fallet....

Om jag inte missminner mig så begärde hon tre veckors förlängning.
Citera
2019-11-21, 13:14
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Om jag inte missminner mig så begärde hon tre veckors förlängning.

Ok, då börjar de närma sig slutdelgivningen och precis innan den är min hypotes att HD häktas igen och ÅH begär ytterligare åtalsförlängning. Båda får fira jul i häktescellen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in