2019-11-12, 07:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du är rätt ute.
Som vanligt offras barn i hyckleriet om den heliga familjen. Amen.
Det blir smått komiskt att man skriver ner barnen då barnens skrik på hjälp kanske för första gången tas på allvar. Det går knappast ge någon cred för att dom var rädda att stöta sig med LW.
Särskilt handgemänget är en ytterligare bekräftelse på hur svårt LW hade att förstå var gränser gick

Ja vilken märkligt vilken formulering, att man skriver ner barnen. Jag ser det snarare som att höja upp Lenas barn genom att visa att jag tror på dem.

Det är snarare andra som skriver ner dem genom att minimera vad de fått gått igenom och mer eller mindre hävda att NW ljuger om att han mått dåligt hos Lena på grund av hennes liv och leverne. Vilket han ju hade rätt i att det var fullkomligt fel med tanke på vilken tragiskt utgång det fick. NW är en klok kille. Han har sedan ung ålder fått ta stort ansvar för sina yngre syskon under Lenas barnveckor t.ex. vara barnvakt när hon skulle cacha.
Citera
2019-11-12, 07:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Förmodligen bättre än idag iaf!

Om barnen läser här i tråden så mår dom inte bättre... något att tänka på innan man trycker på tangenterna!

Om LW var en narcissist, vilket allt tyder
på, så är det sorgliga faktumet att barnen
antagligen mår bättre utan henne.

Alla föräldrar är inte älskade och saknade.
Sorgligt men ändå sant.
Citera
2019-11-12, 07:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag bekräftar att hennes beteende mot sina barn ansågs underligt utav folk utanför ,medans det för henne och barnen var deras sätt att nå utveckling och fostran.

Ungefär som när det skriks och gormas i en Italiensk familj timman innan de sen sitter lugna och familjära vid stora bordet ätandes pasta i lugn och ro med kärleken mellan varandra strålandes omkring dem . Vi människor är olika ,det vet du...

Har du hört vad NW berättat om då? Eller är det inget du vill skriva i tråden? I så fall är det ok med PM också.

Trots att deras förhållande uppfattades som underligt och hennes barnuppfostran som okonventionell blev de som NW berättade för chockade och hade ändå inte trott det var så illa. Örfilar och låsa in barnen i sina rum är mer än bara underligt. Sedan nedvärderande ord när de inte presterade bra nog istället för att hjälpa och stötta och uppmundra.
Citera
2019-11-12, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och du tycker att barnen.verkar ha mått
bra av henne ”uppfostran”?

Vad barn framförallt behöver är föräldrar
som är närvarande och bryr sig om dem
och bekräftar dem.
Och som inte prioriterar bort dem för att
leka vuxenlekar i skogen.

Ja barnen verkade må bra. Har du några andra uppgifter?
Citera
2019-11-12, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du får tolka det hur du vill. Om jag får hot för att jag delar sanningen och för att någon inte vill den ska komma ut. Självklart tänker jag inte sluta utan snarare fortsätta. Ska vi låta hot styra våra liv och handlingar tycker du? Då lär vi aldrig bli av med sådana vidrigheter.

Då tycker jag att du tar fram FAKTA på det du påstår om barnen.
Du kan vara en psykopat som skriver här.
Nej, fram med fakta och inte bara påståenden!
Citera
2019-11-12, 07:24
Medlem
Citat:
Har du hört vad NW berättat om då? Eller är det inget du vill skriva i tråden? I så fall är det ok med PM också.

Trots att deras förhållande uppfattades som underligt och hennes barnuppfostran som okonventionell blev de som NW berättade för chockade och hade ändå inte trott det var så illa. Örfilar och låsa in barnen i sina rum är mer än bara underligt. Sedan nedvärderande ord när de inte presterade bra nog istället för att hjälpa och stötta och peppa.

Har du någon källa på detta eller är det något som du sitter och fantiserar ihop här i tråden?
Citera
2019-11-12, 07:28
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ja vilken märkligt vilken formulering, att man skriver ner barnen. Jag ser det snarare som att höja upp Lenas barn genom att visa att jag tror på dem.

Det är snarare andra som skriver ner dem genom att minimera vad de fått gått igenom och mer eller mindre hävda att NW ljuger om att han mått dåligt hos Lena på grund av hennes liv och leverne. Vilket han ju hade rätt i att det var fullkomligt fel med tanke på vilken tragiskt utgång det fick. NW är en klok kille. Han har sedan ung ålder fått ta stort ansvar för sina yngre syskon under Lenas barnveckor t.ex. vara barnvakt när hon skulle cacha.

NW var barnvakt och hennes föräldrar
var barnvakt två kvällar/barnvecka.
Hade det inte varit bättre om UW hade
haft ensam vårdnad om dem?
Citera
2019-11-12, 07:28
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Undrar vad LW tyckte om att MH skrev om
deras familjeskelett i bloggen? Undrar
vad hon gjorde åt det?
Antagligen visste hon inte om det och gjorde ingenting.

Malin H ville hämnas och la ut (eller bad någon vän lägga ut) bloggen här i tråden efter att Lena hade mördats.

Malin H ville uppenbarligen också hämnas på barnen och skrev mycket elakt om dem.
Hon såg sin chans att ge igen för att de inte uppskattade hennes kontrollerande beteende och obehagliga personlighet.

Det kanske var några enstaka vänner som fick länken till bloggen.
Annars gick den knappast att hitta och den nådde inte stor publik förrän länken lades ut här i tråden.
Citera
2019-11-12, 07:33
Medlem
Citat:
NW var barnvakt och hennes föräldrar
var barnvakt två kvällar/barnvecka.
Hade det inte varit bättre om UW hade
haft ensam vårdnad om dem?

Din okunskap utav familj, livserfarenhet och kunskap lyser så starkt i dina inlägg att man undrar om du är en seriös person eller verkligen är så korkad?
Citera
2019-11-12, 07:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Antagligen visste hon inte om det och gjorde ingenting.

Malin H ville hämnas och la ut (eller bad någon vän lägga ut) bloggen här i tråden efter att Lena hade mördats.

Malin H ville uppenbarligen också hämnas på barnen och skrev mycket elakt om dem.
Hon såg sin chans att ge igen för att de inte uppskattade hennes kontrollerande beteende och obehagliga personlighet.

Det kanske var några enstaka vänner som fick länken till bloggen.
Annars gick den knappast att hitta och den nådde inte stor publik förrän länken lades ut här i tråden.

Vad skrev hon som var elakt om dem?

Är det elakt att.berätta att ett barn inte
mår bra?

Är det elakt att berätta sanningen?

Är det elakt att försöka hjälpa ett barn
som inte mår bra?

Om hon velat hämnas så hade hon väl
skrivit ut namnen på dem och spridit
den till alla deras vänner?

Och varför gjorde hon bloggen privat
så fort den kom ut här i tråden?
Om hon ville hämnas?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-11-12 kl. 07:41.
Citera
2019-11-12, 07:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Du får tolka det hur du vill. Om jag får hot för att jag delar sanningen och för att någon inte vill den ska komma ut. Självklart tänker jag inte sluta utan snarare fortsätta. Ska vi låta hot styra våra liv och handlingar tycker du? Då lär vi aldrig bli av med sådana vidrigheter.
Om du får hot så ska du naturligtvis polisanmäla, inte sitta här och gnälla.
Jag har skrivit på FB i femton år och har aldrig tidigare varit med om att någon har varit så dum att de skrivit ut sin e-postadress offentligt och sedan tyckt synd om sig själv för de meddelanden de får.

Där kan man prata om riskbeteende och att du gör stora ansträngningar för att få ta på dig din älskade offerkofta.
Du känner dig mobbad så fort ingen håller med om alla dina fantasier eller påpekar dina lögner.
Citera
2019-11-12, 07:39
Medlem
Citat:
HD kanske var mer ilsk på SD i början men det övergick till LW när hon vände sig till HD för att prata om affären när det enda HD ville var att lägga det bakom sig. Sedan raderade LW hennes loggar dessutom.

Det känns som att Lena sparkade på HD om och om igen. Hade LW inga egna vänner att anförtro sig åt och begära hjälp av? Jag förstår inte hur man kan begära att den svikna hustrun ska agera någon form av samtalsterapeut för älskarinnan och tvingas lyssna på detaljer om affären.

Frågan är om LW gjorde det med mening för att vrida om kniven extra hårt och såra HD ännu mer?

OM detta de facto hänt eller inte, inte heller hur, eller på vems initiativ är oklart.

Det är bara någon påstått det, kanske EGT?

Det är dumt att spekulera och fylla ett oklart möte med spekulalativt innehåll vi inte har en susning om.

En kommentar dock på det jag kursiverat.

Kursiv 1. Det skulle aldrig falla henne in, hon hade goda vänner hon pratade med. Att LW skulle ta upp detaljer är helt befängt.

Kursiv 2. Absolut inte. Hon ville bara vara öppen om vad som hänt, be om förlåtelse och säga det var helt över sedan länge.

Att LW raderade loggar har endast med Regelboken att göra och att LW tillämpar dessa regler. Inget personligt alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in