2019-09-08, 17:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Träffade dom inte i närtid innan mordet. Chatt och samtal (i telefon) var nog helt normala, inget man tänkte på.

Att HD for ut och cachade efteråt är nog mer en flykt att bara göra nått annat, oavsett med vem. Sillen är bara en vän. Känslor åt ena eller andra hållet vet jag inget om och har inga avsikter att försöka få reda på det, totalt ointressant för mordet på LW, enligt min kompass.

Vem av SD och HD skulle du tro är mest sannolik som mördaren?
Åklagaren har sagt att det inte finns fler misstänkta så det lutar starkt åt att det är en av dem. Eller båda?
Vad tror du?
Citera
2019-09-08, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Duktig cachare tänker du på? Alla blir ungefär lika bra efter några tusen hittade. Däremot tror jag på hennes utstrålning charm, hon var populär. Någon man gärna var tillsammans med och så tänkte nog många herrar och damer.

Ja. Det tror jag många tyckte då hon ofta var glad och alert.
Citera
2019-09-08, 17:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det är sant att vi gått igenom detta intill leda.

Min uppfattning är att jag litar på MV version och du har din med SDs version där han säger att berättat direkt.
Min fråga är kan man lita på vad en person säger som kanske har något att dölja, dvs om han är mördaren?

Skulle verkligen den enormt viktiga uppgiften att SD hade haft en sen kontakt med L*ena, slarvats bort, glömts eller missuppfattats vid nästa förhör?

Dessutom som sagt, MV skrev också att SD milt sagt gillar att slira på sanningen och att han ändrar sin version efter att han fått veta utredningens resultat.

"Jag har långt ifrån läst alla förhör eller är insatt i utredningen fullt ut, då den har växt väldigt mycket. Men i den informationen jag tagit del av så kan jag milt uttrycka mig att SD gillar att slira på sanningen. Han har inte kommit med några egna sanningar i första hand utan efter att fått läsa om vad förundersökningsledaren har fått fram så ändrar han sin version. Det är i sig inget unikt men ger samtidigt en signal om att man kanske inte är så oskyldig och att man vet betydligt mera om brottet än vad man vill berätta"

https://www.flashback.org/p65983448#p65983448

"SD nekar till att träffat LW mordkvällen. Men har självklart träffat LW tidigare.
Det finns en digital konversation som SD inte kan förneka och han erkände den först när han fick beviset på bordet innan så var han helt oförstående till varför han vart förhörd.
"

https://www.flashback.org/p64585959#p64585959

Det är ganska skarpa ord från MV om SDs sätt att förhålla sig till utredningen.

Jag tror på MVs uppgifter.
I mina ögon en mycket trovärdig skribent, det är bara att titta på dennes posthistorik. Ett förfarande som jag för övrigt rekommenderar att fler gör, när man känner trollradarn börjar ge utslag.
Citera
2019-09-08, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag vet inte. Jag svarade enbart på vad polisen har informerat, vilket är att inga spår leder till kyrkan och inga fler misstänkta än SD och HD finns.

Jag har ingen anledning att misstro deras uttalanden. Har du?

Misstro är fel ord jag är övertygad om att de aldrig berättar allt under pågående utredning. Det vore på gränsen till tjänstefel att varna en grupp misstänkta. Och visst kan de ljuga om det gynnar utredningen.

Det är möjligt att de jobbar med alternativa spår inte bara släpper allt för att de "vet" de har tagit fast rätt man. Nej inte efter Palme mordet. Då lärda man sig att jobba som poliser inte som Hans Holmér och hans kurdspår.
Citera
2019-09-08, 17:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Fel.

Åkl har sagt att misstankarna kvarstår och om det framkommer ytterligare bevis så kan hon plockas in igen

Polisens utredning visar enligt åklagaren fortfarande på att personen kan vara inblandad i mordet.
Misstankarna kvarstår, säger Åsa Hiding. Men får vi fram nya uppgifter kan hon såklart häktas igen”

Källa

Från NA, intervju med Åsa Hiding efter att HD släppts:

[...]"Finns det fler misstänkta?

– Nej.
[...]"
Citera
2019-09-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilka kort tror du han lade upp då?
Tror du han har samma kort i leken eller varierar det med medspelaren?

Det enda gemensamma kortet gissar jag är Offer-kortet.

Typ: "Alla bara tänker på sej, det är bara jag som tänker på mej"?
Citera
2019-09-08, 18:05
Medlem
Citat:
Vem av SD och HD skulle du tro är mest sannolik som mördaren?
Åklagaren har sagt att det inte finns fler misstänkta så det lutar starkt åt att det är en av dem. Eller båda?
Vad tror du?

Jag är lite ställd av senaste tidens utveckling. Har lite känslan att åklagaren löper linan nu vad dom har på SD, sen kom HD:s gripande som en blixt från klar himmel.
Jag har svårt att tro att någon av dessa är mördare. Dråp (olyckshändelse) skulle kunna vara en, för mig godtagbar/mer förstålig, händelse.

Men med dom parametrar vi verkar ha på banan nu, så ser jag inte hur detta kan genomföras och döljas med det vi vet.

Om det är någon eller båda av detta par så tror jag det är svartsjuka som motiv.
Citera
2019-09-08, 18:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jag undrar om SD/HD och LW råkade i luven på varandra den natten och Lena blev örfilad eller knoggnuggad igen.
LW hotade då med polisanmälan dagen därpå vilket skapade panik hos SD/HD eftersom det skulle sätta käppar i hjulet för deras USA-resa?

Inte helt otänkbart! Att nån skulle sätta käppar i hjulet för en så pass efterlängtad resa till ett GC-event hade säkert kunnat få en sån nörd att go bananas. Kanske var det även en rädda-äktenskapet-resa? Det hade kanske inte i realiteten kunnat hinna ge utslag i registren, men där och då fick han kanske frispel.

Det finns så många frågor: varför, vem, när, var, hur...och jag hoppas att vi nån dag får svar, iallafall på de flesta av dom.
Citera
2019-09-08, 18:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det kan nog stämma att SD haft dåligt med uppdrag från arbetsgivaren och därför kunnat ägna mycket tid till GC istället. Han skrev bl a på sin logg " Har gjort mig förtjänt av en osedvanligt lång semester i år, och har skaffat mig möjligheten att ha sommaren rätt oplanerad " Meningen kan tolkas som ett erkännande av mordet på Lena. Undrar om han tänkte på det.....

Förut kunde man se att SD hade en enskild firma registrerad på Allabolag.se (borta nu), så jag fick för mig att han var underkonsult till T*réns.
Senare har det slagit mig att hans då registrerade firma kan ha varit mottagaren av det finansiella stödet från Region Örebro till THOS GeoTour och att LW hade ifrågasatt något med handhavandet av de ekonomiska medlen.
--------------------
Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245

Om du kan vill och orkar så fortsätt gräv 👍🏻 man vet aldrig vilken dynga/guldklimp man kan stöta på ...
Speciellt intressant när du bemöttes av relativt starkt ifrågasättande /motstånd av rätten till denna information....
Citera
2019-09-08, 18:19
Medlem
Citat:
Jag undrar om SD/HD och LW råkade i luven på varandra den natten och Lena blev örfilad eller knoggnuggad igen.
LW hotade då med polisanmälan dagen därpå vilket skapade panik hos SD/HD eftersom det skulle sätta käppar i hjulet för deras USA-resa?

Nått jag dragit mig för, då jag inte vill utmålas att jag svartmålar LW (fast någon anser att jag gjort det tidigare... suck).
En teori jag har är att LW hotat avslöja deras senaste förehavanden för HD. Som hämnd, svartsjuka eller nått annat, det vet jag inte och kan nog inte heller gissa.
Detta skulle då omkullkasta både resan och deras jobb med återförsoning.

Hur man är funtad att säga att man vill hitta tillbaka till varandra och sen fortsätta vara otrogen är en gåta för mig.
Citera
2019-09-08, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Vad är din teori att den fysiskt mindre vältränade HD skulle övermannat och dödat LW bakom planket utan att få en enda skråma? Kvinnor brukar sticka ner sina offer med en kökskniv, inte slå med något hårt föremål, ännu mindre bara med sina egna nävar. Det gör dom för de litar inte på sina egna krafter. HD går bort hon har inte gjort det.

Vad vet vi om eventuella skrämor hos HD? Hur lång tid efter att man fann LWs kropp kontaktade (och kollade?) man HD? Det tog först 4 dar innan kroppen hittades.

Sen kan du slå dig för pannan hur mycket du vill ;-)
Citera
2019-09-08, 18:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Nått jag dragit mig för, då jag inte vill utmålas att jag svartmålar LW (fast någon anser att jag gjort det tidigare... suck).
En teori jag har är att LW hotat avslöja deras senaste förehavanden för HD. Som hämnd, svartsjuka eller nått annat, det vet jag inte och kan nog inte heller gissa.
Detta skulle då omkullkasta både resan och deras jobb med återförsoning.

Hur man är funtad att säga att man vill hitta tillbaka till varandra och sen fortsätta vara otrogen är en gåta för mig.

Lena verkade ha gått vidare från SD. Jag tror inte hon skulle berätta för HD p.g.a. hämnd eller svartsjuka. Jag tror inte hon skulle varit så okänslig att hon berättar precis innan deras USA-resa. Finns väl ingen anledning att skapa onödig drama och konflikt precis innan alla ska resq iväg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in