Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Jag varken vitmålar eller försvarar SD. En viss insats har jag försökt göra här att både gräva och försöka övertyga ansvariga i utredningen vad som behöver göras för att kanske kunna stärka caset mot honom. Kanske fel approach men fundera lite på det temat innan du skriver mer om att jag håller SD om ryggen.
Jag resonerar som så att i det här fortfarande olösta fallet så gäller det att ligga så nära sanningen som möjligt om man nån gång ska kunna förstå det som hänt eller personen bakom. Jag menar att t o m kanske åklagarna är lite fel ute kring vad som hände den långhelgen och vad gäller just IT som bevis mot SD är de inte i närheten av sanningen än. Trots att de haft tillgång till mackapärerna hela tiden.
Och vilken del av den debatten lägger du och Develi krut på? Jo PW av alla människor medans ansvariga nämns i en bisats. Lite snett tänkt menar jag när man nu ändå fått lite inblick i läget där.
Blir det en massa irrelevanta anklagelser utan belägg så blir de ju i sig dimridåer för det som egentligen hänt här vid dådet eller tidigare.
SD är en avskyvärd person men vill man framstå som lite seriös här så är det nog sanningen man ska rikta in sig på och inte en massa påhitt.
Samma gäller andra personer här som diskuteras. Man kollar upp lite grejer innan man uttalar sig. För allas skull blir det en vettigare diskussion då.
En liten gnutta rättvisepatos har jag så den får du leva med här.
Jo, det är typ tredje gången du skriver den här muren av text. Du får inget hurra av mig nu heller.
Du intresserar dig på det tekniska, fine. Men många hör fokuserar på annat, bollar med varandra. Skämtar lite brutalt med varandra. Låt oss göra det utan att du ska komma in och få det till enbart teknik osv.
Det blev uppenbart igår när en skojade om din pw, direkt skulle du in och korrigera det du anser vara korrekt om pw. Fan det var ett skämt, ironi.
Är jag och andra dum i huvudet, låt oss då få vara det ifred ibland. Du sitter inte på någon allena sanning, finns saker vi klarar av som du inte klarar av. Undvik mig helt enkelt.
Vill du bara få beröm, ignorera mig. Jag är en djävulens advokat oftast. Du har ju sågat mig till en nobody om och om igen, låt mig då vara det.
Din kära sancha pancha, tv deckare fantast osv.