Citat:
Menar du att AnSt skulle ringa sina föräldrar om SOA hypotetiskt satt på deras altan?
Att det uppstår läckor familjärt kan säkert ske, typ ventilerar hemma, men att ringa föräldrarna som högprioriterat i det läget?
På JS låter det som förhör precis avslutats, har tidsaspekten i åtanke att resa från deras altan till stationen.
Att nån ljuger är iaf uppenbart.
Det som blir långsökt är att de inte pratat ihop sig - de uppger diametralt olika uppgifter.
Att det uppstår läckor familjärt kan säkert ske, typ ventilerar hemma, men att ringa föräldrarna som högprioriterat i det läget?
På JS låter det som förhör precis avslutats, har tidsaspekten i åtanke att resa från deras altan till stationen.
Att nån ljuger är iaf uppenbart.
Det som blir långsökt är att de inte pratat ihop sig - de uppger diametralt olika uppgifter.
Hon kanske satt själv på deras altan och fick något besked från jobbet eller nån kollega. Jag har fått intrycket av att hon står nära sina föräldrar - hon är ensamstående mamma och har varit skriven på föräldrarnas adress. Även om jag tror att det var tillfälligt (antagligen då hon varit mellan två bostäder) så tänker jag att man som vuxen kvinna inte skriver sig hos sina föräldrar om man inte står dem väldigt nära. Om hon jobbade kanske föräldrarna hade sonen hos sig? Det finns många scenarier som skulle kunna funka. OM det är hon som har läckt information. Familjerna har umgåtts i många år och har även engagemanget i simklubben gemensamt. Det verkar dessutom vara tajta band mellan familjerna så det har säkert diskuterats en hel del om LWs försvinnande, den avbrutna semesterresan och SD/HD.
Allt är inte alltid så väldans utstuderat eller planerat och tillfälligheter och aningslöshet gör sitt till. Sen vet vi inget om tidsperspektivet. Fick HD veta när hon ringde sin far om att han skulle komma och hämta henne? Det tar 9 min enligt google maps att köra mellan bostaden och polishuset så det är väl ingen omöjlighet att de hade avtalat att hon skulle höra av sig när allt var klart?