2021-03-21, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
”Tack för info som gör en klokare här” skulle det stå.

Ok då är vi lite närmare vad som hände i ”ledningen” i o m att åklagaren fick det 16/5. Och PS ska ha åkt på semester antingen den 17/5 el 18/5 enligt uppgift i tråden.

Blivit lite klokare nu efter att ha ställt frågan om misskötsel och ja alla är kassa var och en på sitt sätt.
Om jag tolkar allt rätt, inkl MN mfl, så var omplaceringen mer kopplad till nån annan konflikt än att PS efter 40 år som polis helt plötsligt glömt bort ”hur man gör”.

Stökigt verkar det ha varit där i polishuset om man läser mellan raderna i uttalanden i pressen osv.

Frågan är väl mera i linje har verkligen PS varit en bra snut under sina år hos polisen. Det råder mycket delade meningar om det. Googla tommie lindström, han som är förlaga till Bäckström. Varför gick han under smeknamnet tommie lindström från Örebro i övriga Sverige?
Citera
2021-03-21, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Rätta mig om jag har fel, men hittade man inte (förutom datorn) intressanta skor som tillhörde SD? Som man tog med sig?

Kan man hitta beslagslista från nedslaget i stugan någonstans? Vet du?

Jag är nog inte rätta personen att svara, har inte deltagit i tråden sista året, är dock inne
och läser regelbundet.

SD:s skor minns jag däremot att de hittades i svärföräldrarnas sommarstuga.

Skribenten Lillarumy skriver om skorna,

Inlägg från 15/2 -20:

Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
När gjordes husrannsakan vid sommarstugan?
Graverande att SD lämnat sina skor där, man brukar ju inte lämna sina skor efter sig.
Om det skedde lång tid efter mordet borde han hunnit förstöra dom, om de nu inte var gömda på fastigheten någonstans.

De andra skribenterna som är aktiva och har bra koll på saker och ting kan säkert hjälpa
dig med frågan om listan finns över vad som beslagtogs!
Citera
2021-03-21, 16:46
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ok fel av mej, Artikeln i aftonbladet handlade om en hundägare som var ute med sin hund och hunden började dra mot den plats LW låg död på men han drog tillbaka hunden och gick hem, Synd för hade han följt hunden då hade LW hittats tidigare.

Ska vi börja med lite länkar igen? Annars blir allt spekulationer.

Och det känns som vi har haft alltför mycket helt felaktig information återkommande i tråden, detta ända sen början.

Citat:
– Han drar aldrig någonsin så jag förstod att han fått vittring på någonting, säger Erik.

Hunden, som väger omkring 50 kilo, lyckades slita med sig Erik upp på grässlänten.

– Jag förstod direkt att något var på tok. Så brukar han aldrig nånsin bete sig.

Till slut fick han kontroll på sin fyrbenta vän och kunde gå hem igen, uppskakad efter händelsen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oRQwzg/erik-hunden-drog-stenhart-mot-platsen-dar-kroppen-hittades

Man kan ju undra varför han inte ringde polisen när detta verkade vara så extremt ovanligt? De flesta i det området bör ha vetat att LW var försvunnen.

Och oavsett, händer något som framkallar en tanke som denna: "– Jag förstod direkt att något var på tok. Så brukar han aldrig nånsin bete sig" Borde man då inte kontaktat polis om man inte vågar kolla själv?

#TeamÅsaHiding
Citera
2021-03-21, 16:49
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Både SD och HD hade egna skäl att döda LW. Skrämmande. Riktigt skrämmande.

Hur många fler med eller utan motiv finns det?

Motiv som vi kan "förstå" eller inte förstå.

T.ex. polsk hantverkare som fått nobben?
Granne, fd polis, som tidigare har ofredat en kvinna sexuellt ,som kanske blivit nobbad av Lena.
Oräkneliga andra "HDs" som kan ha haft samma motiv som HD.
Citera
2021-03-21, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Och det känns som vi har haft alltför mycket helt felaktig information återkommande i tråden, detta ända sen början.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oRQwzg/erik-hunden-drog-stenhart-mot-platsen-dar-kroppen-hittades

Man kan ju undra varför han inte ringde polisen när detta verkade vara så extremt ovanligt? De flesta i det området bör ha vetat att LW var försvunnen.

Och oavsett, händer något som framkallar en tanke som denna: "– Jag förstod direkt att något var på tok. Så brukar han aldrig nånsin bete sig" Borde man då inte kontaktat polis om man inte vågar kolla själv?

#TeamÅsaHiding

Jo, men gemene man är antagligen feg eller lågbegåvade som mitt befäl sade för länge sedan.
Citera
2021-03-21, 16:51
Medlem
Är detta verkligen det senaste som har offentliggjorts angående utredningen och de stundande förhandlingarna som väntar i HR? Det är ju nästan ett år sen!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/aklagaren-har-lamnat-ny-bevisning-gallande-mordet-pa-vaster
Citera
2021-03-21, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Granne, fd polis, som tidigare har ofredat en kvinna sexuellt ,som kanske blivit nobbad av Lena.

Ingen som polisen respektive SD och hans försvarare hittat. Det vill säga noll, zero, bada, keine, zip, tomt.

Sök vidare bland LW trosor, du skall finna vad du söker.
Citera
2021-03-21, 16:59
Medlem
develis avatar
Citat:

Bah..

Du fegade ur och tog inte diskussionen om en sammantagen bild som i högsta grad pekar mot SD och inte nån random person. .

Du verkar tro att det bara är att rycka upp en polack ur en tombola.

Likt HD gjorde i tråden, Hahaha. Allt för att skydda älsklingen SD.
Bortgjord i kubik.

Även om du förefaller vara bitter som malört bortom normalgraden så kan du väl anstränga dig något för att förbättra din image via att polera det efterblivna resonemang du kör med?
Citera
2021-03-21, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ok fel av mej, Artikeln i aftonbladet handlade om en hundägare som var ute med sin hund och hunden började dra mot den plats LW låg död på men han drog tillbaka hunden och gick hem, Synd för hade han följt hunden då hade LW hittats tidigare.

Förstod att det var dom du tänkte på.
Citera
2021-03-21, 17:03
Medlem
Citat:

Jösses. Det finns många som kan ha motiv/intresse/skäl att ta livet av någon. Med det sagt så är det ganska få som har det våldskapital som krävs för att faktiskt göra något sådant. Så vitt jag vet är den ende våldsamme bland alla dessa människor som hörts just Stefan Da*vidsson. Han är också den ende som är omvittnat våldsam med ett temperament som t o m gör att han kan tänka sig döda både fru, egna barn, älskarinna och hennes barn. Osv.

Därmed avslutar jag diskussionen med dig. Försökt förut - men svårt att inte replikera mot dumheter.
Senast redigerad av Picasso2 2021-03-21 kl. 17:12. Anledning: Felstavning
Citera
2021-03-21, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

#TeamÅsaHiding

Absolut, eller be någon annan kolla. Har också reagerat på det. "Mesen" kan ha sett något men väljer att inte riskera att bli inblandad och går därifrån, då uppskakad.
Citera
2021-03-21, 17:11
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Jo, men gemene man är antagligen feg eller lågbegåvade som mitt befäl sade för länge sedan.

Jag ringer alltid om det är något, om jag nu kan. Gängbråk, pågående våldtäktsförsök, bomber, skottlossningar med mera. Hur svårt ska det vara?

Har tack och lov aldrig upplevt att jag blivit ignorerad, som de som ringde om LW´s skrik blev. Tvärtom.

Skulle verkligen vilja höra hur den personen/LC/polis/ansvarig motiverade att de inte åkte ut på upprepade hjärtskärande skrik en lugn måndagskväll?

Är man ens lämpligt att ha det ansvaret? När detta är över, så hoppas jag på en utredning av starten på utredningen.

När SD ringde efter sitt fantasimöte med sina inbillade Mållgans/shape-shifters, då kom polisen snabbt. Sannolikt var det inte samma person som tog emot samtalet?

#TeamÅsaHiding
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in