2021-03-20, 12:34
Medlem
honung66s avatar
Lyssnade igen, efter första häktningen säger han
Citera
2021-03-20, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
SDs chef berättar i TR att SD fråntogs rollen som kontorschef pga hans sjukskrivning, det ansågs bli för stor belastning för honom att inneha den tjänsten.

Vet inte i vilken mån det kan ha påverkat hans inkomst

Fast han var ju häktad till rättegången, måste varit en tidigare sjukskrivning. Han har ju ett sjukt psyke osv.
Citera
2021-03-20, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Fantastisk hur mycket som missats, eller ligger i slasken. Borde inte kartläggningen sträcka sig lite längre än någea dygn?

De kan ha gjort bedömningen att dagen innan mordet inte innehöll så mycket spännande aktiviteter. Och det kan ju också ligga åklagarens sak i fatet att det var just en vanlig dag. Inga tecken på mord. Ingen SD som gick bärsärk på kvartersloppisen osv.

Men de har 11-12/5 och 14-15/5. Varför inte dunka in 13/5 då också.
Citera
2021-03-20, 12:41
Medlem
Citat:
Efter häktningen tolkar jag det som.
Så försäkringskassan tillåter sjukskrivning utan att man är sjuk? Vad märkligt.
Citera
2021-03-20, 12:44
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Fast han var ju häktad till rättegången, måste varit en tidigare sjukskrivning. Han har ju ett sjukt psyke osv.

Som sagt, efter första häktningen.

Om ”sjuk i huvudet” vore en giltig anledning till sjukskrivning skulle nog den arbetsföra delen av befolkningen decimeras kraftigt
Citera
2021-03-20, 12:48
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så försäkringskassan tillåter sjukskrivning utan att man är sjuk? Vad märkligt.

Jag har för mig att jag läste i hans förhör att han sjukskrev sig på grund av att han mådde dåligt av allt med förhör och häktningar och misstankar. Vad det stod i hans sjukintyg har jag ingen aning om.
Citera
2021-03-20, 12:50
Medlem
Citat:
Som sagt, efter första häktningen.

Om ”sjuk i huvudet” vore en giltig anledning till sjukskrivning skulle nog den arbetsföra delen av befolkningen decimeras kraftigt

OK, jag tolkar hans chef som rn omskrivning gör vi som företag och medarbetare har noll förtroende kvar för honom.

Ler. Finns sjuk i huvudet och SD sjuk i huvudet. och är SD sällsynt.

Oaktat kan vi konstatera att han ej haft många uppdrag innan han fick sluta sin anställning och nu är han Mr byggkontroller.com
Citera
Medlem
Citat:
OK, tack. Medans vissa tramsar sönder tråden genom härskarteknik och b juridik levererar du bra.

SD har sedan 2016 haft byggkontroller.com vilande, påstår de varit igång sedan dess. Vi vet det är lögn, dock har det nog legat vilande.

Böt han arbete under 2016? Lite tragikomiskt att kika på en halvfärdig hemsida med inaktuella licenser osv och inte färdig flikar.

Men fått en del förklarat nu. Mest troligt har han haft låg grundlön från arbetet och inga uppdrag då företaget tappat kunder och medarbetare som ej vill ha med honom att göra.

Domänen registrerades i mitten av januari 2021.
Han registrerade kanske sin enskilda firma 2016 då.

”Konsultansvarförsäkring finns hos XXXX enligt ABK09, med ett försäkringsvärde om 120 PBB”

Nån som hört talas om försäkringsbolaget XXXX?

Startat eget, pandemi och hovrättsförhandling tilltalad mord är ingen drömsits att möta våren i.
Citera
Medlem
Citat:
SDs chef berättar i TR att SD fråntogs rollen som kontorschef pga hans sjukskrivning, det ansågs bli för stor belastning för honom att inneha den tjänsten.

Vet inte i vilken mån det kan ha påverkat hans inkomst

Anledningen var enligt hans fd och även senare kollegor på Thy*ens att han var direkt olämplig som chef. Deras vittnesmål sänker SD totalt som både person och chef.
Citera
2021-03-20, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Domänen registrerades i mitten av januari 2021.
Han registrerade kanske sin enskilda firma 2016 då.

”Konsultansvarförsäkring finns hos XXXX enligt ABK09, med ett försäkringsvärde om 120 PBB”

Nån som hört talas om försäkringsbolaget XXXX?

Startat eget, pandemi och hovrättsförhandling tilltalad mord är ingen drömsits att möta våren i.

Bra gräv, nä vi kan konstatera att SD har det tufft, skönt, och att drt blir tuffare när han fälls.
Citera
2021-03-20, 12:54
Medlem
Citat:

Att han skulle vara deppad och ledsen tror jag inte ett dugg på. Av alla förhör och allt annat man kan avläsa hans personlighet ur ganska väl, så äger han knpppast det känsloregistret. Stressad och förbannad kan jag däremot tänka mig. Men det blir man ju inte sjukskriven för.
Citera
2021-03-20, 12:55
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Anledningen var enligt hans fd och även senare kollegor på Thy*ens att han var direkt olämplig som chef. Deras vittnesmål sänker SD totalt som både person och chef.

Det låter väldigt troligt i mina öron, chefen var väl kanske bara PC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in