Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-16, 22:47
  #1
Medlem
Hej, jag har en mac som inte kan skicka e-post. Den lägger sig utkorgen. Däremot går det att ta emot e-post. Felmeddelandet lyder Relay access denied. Jag har kollat alla inställningar, portarna är korrekta, krypteringen är som den ska. Alla inställningar tycks vara som de ska. När jag däremot går in Redigera smtp-serverlista så är rutan för lösenord tom. Kan det vara så enkelt som att jag får felmeddelandet Relay access denied bara för att smtp-servern inte får lösenordet? Just nu har jag inte tillgång till lösenordet. Har ni några förslag?

Det är Tele2 som är ISP. Internet fungerar utan problem. Anslutningsdoktorn visar gröna prickar för smtp- och pop3-servern.
Citera
2018-05-16, 23:08
  #2
Medlem
Cabenstones avatar
Låter som ditt lösenord är knas.
Citat:
‘554 5.7.1 : Relay access denied’ error means that either the sender has failed security checks or the recipient’s mail server is misconfigured.
Citera
2018-05-16, 23:12
  #3
Medlem
Tele2s SMTP-server kräver autentisiering så du måste mata in användarnamn och lösenord för att kunna skicka mail via deras SMTP-server.
https://www.tele2.se/support/mobilt-...installningar#!

Är ditt mailkonto från tele2 eller annan mailtjänst? Är det en annan tjänst så bör de ha en SMTP-server du kan använda.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback