2018-05-16, 22:47
Medlem
Hej, jag har en mac som inte kan skicka e-post. Den lgger sig utkorgen. Dremot gr det att ta emot e-post. Felmeddelandet lyder Relay access denied. Jag har kollat alla instllningar, portarna r korrekta, krypteringen r som den ska. Alla instllningar tycks vara som de ska. Nr jag dremot gr in Redigera smtp-serverlista s r rutan fr lsenord tom. Kan det vara s enkelt som att jag fr felmeddelandet Relay access denied bara fr att smtp-servern inte fr lsenordet? Just nu har jag inte tillgng till lsenordet. Har ni ngra frslag?

Det r Tele2 som r ISP. Internet fungerar utan problem. Anslutningsdoktorn visar grna prickar fr smtp- och pop3-servern.
Citera
2018-05-16, 23:08
Medlem
Cabenstones avatar
Lter som ditt lsenord r knas.
Citat:
554 5.7.1 : Relay access denied error means that either the sender has failed security checks or the recipients mail server is misconfigured.
Citera
2018-05-16, 23:12
Medlem
Tele2s SMTP-server krver autentisiering s du mste mata in anvndarnamn och lsenord fr att kunna skicka mail via deras SMTP-server.
https://www.tele2.se/support/mobilt-...installningar#!

r ditt mailkonto frn tele2 eller annan mailtjnst? r det en annan tjnst s br de ha en SMTP-server du kan anvnda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in