• 1
  • 2
2006-01-30, 19:11
Medlem
FoXxs avatar
Ska kpa en cigarr bara fr att testa om ett par dagar, men jag som knappt rker har ingen aning om vad jag ska vlja. Fanns en hel uppsj utav cigarrer hos den butiken jag var i.
En kille som jobbade dr rekomenderade Davidoff, sa att den var ganska "mild".

Sen frgade jag efter en cigarr som passade till vin och han tog fram som enligt honom skulle smaka lite stt.

Vad har ni fr tips? Kom med allt ni har
Citera
2006-01-30, 19:32
Medlem
Rudis avatar
Ritmeester Moods r fina cigariller. Choklad och vanilj smakar dom, men om dom rimmar fint med vin vet jag inte.
Citera
2006-01-30, 19:47
Bannlyst
Gott med cigarr men har rtt dlig koll.
Kanske Brobergs cigarrskola kan vara till hjlp?
http://www.brobergs.com/cigarfs.htm
Citera
2006-01-30, 20:00
Medlem
Roger Pontares avatar
Sjlvklart s ska du rka en Kuban, till vin skulle jag rekommendera en Trinidad, mellanstyrka och en mycket fyllig karaktr. Till vin och champagne s tycker jag ocks om Rey del Mundo Petite Tasse, en liten god cigarr. Mild.
Citera
2006-01-31, 23:13
Medlem
Onds avatar
Jag r svag fr domanikanska cigarrer, the griffin's r nice. Kubanska r imo mest kul fr den hrliga kommunistknslan, som tex Cohiba.

Iallafall, the griffin's r nog vad jag skulle rekomendera som en "nybrjarcigarr", inte fr stark men med mycket smak
Citera
2006-02-01, 18:41
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond
Kubanska r imo mest kul fr den hrliga kommunistknslan, som tex Cohiba.

Kuba har dessutom dom bsta cigarrerna.
Citera
2006-02-01, 22:38
Medlem
Onds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Kuba har dessutom dom bsta cigarrerna.

Ja, men som nybrjare r det ingenting jag skulle rekomendera, eftersom de ofta r mycket starkare. Ber om urskt ifall jag var lite otydlig.
Citera
2006-02-01, 23:22
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ja, men som nybrjare r det ingenting jag skulle rekomendera, eftersom de ofta r mycket starkare. Ber om urskt ifall jag var lite otydlig.

H.Upmann
(Kuba)
Handrullad cigarr frn Kuba med en mediumfyllig styrka. Mrket har sitt ursprung frn 1844.

Coronas Major (C.) 17x132mm
25 st
1035:-

1 st 46:-

Utmrkt nybrjarcigarr frn Kuba!
Citera
2006-02-02, 10:07
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:

Starkare och starkare...det finns mnga medelfylliga cigarrer att vlja mellan. Jag skulle nog fresl Trinidad som en mindre stark cigarr.
Citera
2006-02-02, 15:33
Medlem
FoXxs avatar
Tack så mycket för alla tips hittills!
Jag har skrivit ner namnen och ska ta med mig till cigarraffären och se vad dem har

Tar gärna emot fler tips om ni har
Citera
2006-02-02, 15:52
Medlem
Har fastnat för Dominikanska cigarrer.
De första jag testade var iofs H.Upmann från Kuba. Riktigt god är den.

Mina favoriter nuförtiden är från The Griffin's och Avo. Det som faller mig i smaken är mediumfylliga cigarrer. Får nog påstå att Av Xo Notturno är favoriten bland favoriter. Den kanske räknas som ganska mild. Underbar form, storlek och doft. Dessutom en mycket vacker färg samt den vackraste gördeln jag sett. Om det nu skulle spela någon roll.

Köper alla mina cigarrer från www.brobergstobakshandel.se
Citera
2006-02-02, 17:17
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fransk Räv
Har fastnat fr Dominikanska cigarrer.
De frsta jag testade var iofs H.Upmann frn Kuba. Riktigt god r den.

Mina favoriter nufrtiden r frn The Griffin's och Avo. Det som faller mig i smaken r mediumfylliga cigarrer. Fr nog pst att Av Xo Notturno r favoriten bland favoriter. Den kanske rknas som ganska mild. Underbar form, storlek och doft. Dessutom en mycket vacker frg samt den vackraste grdeln jag sett. Om det nu skulle spela ngon roll.

Kper alla mina cigarrer frn www.brobergstobakshandel.se

Har du testat ngon annan Kubansk cigarr n Upmann? Jag rker endast Kubanska, inte fr att vara snobbig eller nt men enligt mig s r dom verlgsna dom dominikanska, men det r sklart bara min sikt, smaken r som baken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in