Flashback bygger pepparkakshus!
2006-01-30, 18:01
Medlem
KillLovelyPonys avatar
jag har formaterat om min dator, men fortfarande verkar det ligga kvar massa skit.

t.ex. så får jag upp en installation av ett program vid namn "freeprodtb" och sen får jag en freeprod toolbar i mitt IE. var 10e minut öppnas också ett nytt browserfönster med reklam, samt ibland kommer det upp diverse mappar och program på skrivbordet.
+ att varje gång jag startar datorn får jag en felrapport på filen 5ew.exe vad är det?

jag har kört "ad-aware" och "ccleaner" samt "spybot - search and destroy", men problemet kvarstår. dator går också långsamt väldigt ofta, och ibland säger den att det är massa fel i registret.

vilket är det absolut bästa program (helst gratis, om inte; länka till torrentsida som har programmet) för att ta bort/rätta till dessa problem?

otroligt tacksam för svar
MVH
Erik

ps. jag kör xp service pack 1 (2an gjorde så mitt internet sluta fungera) ds.
Citera
2006-01-30, 18:13
Medlem
Baserat på vad du har skrivit om din dator så kan jag komma med 2 rätt enkla förbättringar. Installera SP2, det sabbar inte din lina, säkerligen bara en inställning du måste göra om. Vill du köra med ett säkrare system så vore det väl lite dumt att låta det står med massa brister och hål som man på ett enkelt sätt kan åtgärda. Vill du slippa underliga bars och liknande i IEX så kör Firefox.

Program som tar bort skit du har fått in på din bur är en rätt dålig lösning. Du ska se till att de aldrig kommer in istället.
Citera
2006-01-30, 18:14
Medlem
AngelHackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
jag har formaterat om min dator, men fortfarande verkar det ligga kvar massa skit.

t.ex. så får jag upp en installation av ett program vid namn "freeprodtb" och sen får jag en freeprod toolbar i mitt IE. var 10e minut öppnas också ett nytt browserfönster med reklam, samt ibland kommer det upp diverse mappar och program på skrivbordet.
+ att varje gång jag startar datorn får jag en felrapport på filen 5ew.exe vad är det?

jag har kört "ad-aware" och "ccleaner" samt "spybot - search and destroy", men problemet kvarstår. dator går också långsamt väldigt ofta, och ibland säger den att det är massa fel i registret.

vilket är det absolut bästa program (helst gratis, om inte; länka till torrentsida som har programmet) för att ta bort/rätta till dessa problem?

otroligt tacksam för svar
MVH
Erik

ps. jag kör xp service pack 1 (2an gjorde så mitt internet sluta fungera) ds.

testa microsofts anit-spyware program. funkar bra för mig.
sen tycker jag att du ska uppdatera till Sp2, finns en massa säkerhetshål i SP1. Även om uppkopplingen slutar att funka måste det gå att rätta till. tycker det låter konstigt att det ska sluta. Visst har jag hört om en hel del problem med SP2 men det är mest att datorn och blivit segare m.m
Citera
2006-01-30, 18:22
Medlem
KillLovelyPonys avatar
men nu har dom kommit in och att behålla dom är inte ett alternativ.

saken är den att SP2 har bara gjort så att internet lagt av, det fungerar i 10s sen slutar det fungera och det enda den uppnår är "sidan kan inte visas" o dyl. och jag har alla inställningar som mitt internetleverantör föreslagit att jag ska ha.

fan va jag hatar datorer
Citera
2006-01-30, 21:58
Medlem
Lägg du ner lite enerig på att lösa vad det nu är som bråkar med sp2 då. Ger lite mer än att lägga ner samma tid på att jaga malware och popups.
Citera
2006-01-30, 22:47
Medlem
Wyerds avatar
Citat:

saken är den att SP2 har bara gjort så att internet lagt av, det fungerar i 10s sen slutar det fungera och det enda den uppnår är "sidan kan inte visas" o dyl. och jag har alla inställningar som mitt internetleverantör föreslagit att jag ska ha.

fan va jag hatar datorer

Installera om med ett windows som har sp2 integrerat från början.
Citera
2006-02-02, 18:08
Medlem
hetzzs avatar
Citat:

fan va jag hatar datorer

du låter som en person som bara tror att allt kommer funka som det ska för alltid... ibland måste man faktiskt försöka för att lyckas, allt blir inte serverat på silverfat...speciellt inte när du är ute och surfar på det livsfarliga INTERNET ^^

nu låter jag jättearg :P men ibland måste ni vanliga användare(dvs ni som vägrar sätta er in i nått som har med "data" att göra) faktiskt försöka lite själva, inte bara skrika direkt nått inte funkar och hoppas nån själ kommer och hjälper er !!

testa att googla på tex "sp2 connection problems" eller dyl om du inte gjort det. vem vet det kanske är en känd bugg som kanske har med just det moderkort,nätverkskort,modem eller nått att göra.
Citera
2006-02-04, 22:38
Medlem
marklunds avatar
testa www.pcpitstop.com

jag tycker du ska testa att gå in på www.pcpitstop.com och göra deras test, då får du reda på om du har spyware eller virus i datorn, jag hittade en mask i min dator som inte spybot search and destroy hittade.

du kan göra en mängd andra tester ochså, så den sidan är att rekommendera

Mvh Marklund
Citera
2006-02-04, 22:42
Medlem
Citat:
Utan tvekan Ewido. Du hittar det här: http://www.ewido.net/en/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in