Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-14, 21:21
  #1
Medlem
Hej!

Jag bor högst upp i ett 7 våningshus. Har balkong där men grannen under har klagat på lukten, jag röker brunt.

Har sedan dess rökt inne i badrummet, väldigt litet men starkt utsug. Ingen fläkt såvitt jag vet utan endast ventilation.

Men jag har börjat noja lite, finns det risk att rök åker in till grannens badrum? Det borde väl vara lugnt eftersom att jag bor högst upp?
Citera
2018-05-14, 21:35
  #2
Medlem
Lägg ned skiten i stället. Du kommer ju torska på det där, det fattar du väll.
Gör nått vettigt med livet i stället för att knarka.
Citera
2018-05-14, 21:39
  #3
Medlem
XX-Ambars avatar
Bajsa samtidigt som du röker! Grannen lär nog täppa igen när han känner lukten av din avföring.
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Gör nått vettigt med livet i stället för att knarka.
Vadå knarka, han skriver ju för helvete att han röker hasch. Det är ju inte knark, lever du på 80-talet eller? Haha!
Citera
2018-05-14, 21:43
  #4
Medlem
Noe-s avatar
Låter som ett självdragshus. Frånluften i badrummet bör vara en egen separat kanal upp till skorsten på taket. Kanaler kan rasa invändigt men då större risk lukten tar sig in till grannen du bor vägg i vägg med. Ska man röka inomhus är detta trots allt kanske bästa lösningen.
Citera
2018-05-14, 21:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Vadå knarka, han skriver ju för helvete att han röker hasch. Det är ju inte knark, lever du på 80-talet eller? Haha!

Hasch är inte knark? Bara på flashback.
Antar att du inte tycker att Z-analoger är knark heller.
Citera
2018-05-14, 21:47
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noe-
Låter som ett självdragshus. Frånluften i badrummet bör vara en egen separat kanal upp till skorsten på taket. Kanaler kan rasa invändigt men då större risk lukten tar sig in till grannen du bor vägg i vägg med. Ska man röka inomhus är detta trots allt kanske bästa lösningen.
Det är ett rätt så gammalt hus, om det hjälper med att avgöra vad för sorts ventilationssystem som används. Jag tycker också att det verkar säkert, luktar ingenting ut alls från badrummet. Men den stora frågan är ju om det blåser in till grannen som är vägg i vägg eller inte.
Citera
2018-05-14, 22:00
  #7
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dendaralasse
Det är ett rätt så gammalt hus, om det hjälper med att avgöra vad för sorts ventilationssystem som används. Jag tycker också att det verkar säkert, luktar ingenting ut alls från badrummet. Men den stora frågan är ju om det blåser in till grannen som är vägg i vägg eller inte.

Har du någonsin känt lukter från någon grannes lägenhet?
Citera
2018-05-14, 22:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Har du någonsin känt lukter från någon grannes lägenhet?
Nej inte såvitt jag vet men röklukt är ju lite starkare än shampoo osv. Fast samtidigt så vet de ju omöjligt från vilket annat badrum som lukten skulle komma?
Citera
2018-05-14, 22:06
  #9
Medlem
jattelokas avatar
Du kommer bara röka in din toalett istället. Varför inte röka under fläkten och skaffa doftpinnar? Hur har du rökt innan?
Citera
2018-05-14, 22:10
  #10
Medlem
Zer0Shits avatar
Varför inte bara ta en promenad och röka utomhus?

z
Citera
2018-05-14, 22:11
  #11
Medlem
LadyGanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jatteloka
Du kommer bara röka in din toalett istället. Varför inte röka under fläkten och skaffa doftpinnar? Hur har du rökt innan?
Exakt min tanke med, Bara för man röker gräs behöver man ju inte bete sig som en amfetamin missbrukare... Går ju att vara pundare med still haha
Citera
2018-05-14, 22:12
  #12
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Varför inte bara ta en promenad och röka utomhus?

z
Detta fenomenet förstår jag om man redan är ute. Men för att gå hemifrån för att röka uthomhus känns bara nojigt. Enligt mig då.
Föredrar att göra det i mitt egna hem om jag ska göra det, eller hos någon, än att stå ute och punda.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback