2018-05-14, 22:14
Medlem
Om du har problem med lukt så kör på Edibles skulle jag säga, alt. en vaporizer men det funkar bara för grönt i princip.
Citera
2018-05-14, 22:16
Medlem
Var jävligt glad att din granne inte ringde snuten! Skulle hädanefter endast röka utomhus. Ta en promenad eller hitta en lugn spot och hascha där istället. Själv fick jag göra så då jag fick nästan halvpsykos varje gång jag rökte på ballen för att jag nojjade för mycket. Ha det fint
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jatteloka
Du kommer bara röka in din toalett istället. Varför inte röka under fläkten och skaffa doftpinnar? Hur har du rökt innan?
Har ingen fläkt, har bara ventil i både kök och badrum. Har rökt på balkongen men grannen under klagade. Ventilen i badrummet suger ut starkt så tror ingen rök sätter sig.
Citera
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Detta fenomenet förstår jag om man redan är ute. Men för att gå hemifrån för att röka uthomhus känns bara nojigt. Enligt mig då.
Föredrar att göra det i mitt egna hem om jag ska göra det, eller hos någon, än att stå ute och punda.
Så du står hellre inlåst på en toalett och pundar?

z
Citera
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Om du har problem med lukt så kör på Edibles skulle jag säga, alt. en vaporizer men det funkar bara för grönt i princip.
TS ska alltså tillaga hasch i ugn i flera timmar och då tro att det inte stinker ner hans lägenhet OCH hela trapphuset?
Citera
2018-05-14, 22:18
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Så du står hellre inlåst på en toalett och pundar?

z
Citera gärna mig där jag säger det. Det är enligt mig extremt pundigt att gå ut och röka hasch. Helt stirrig.
Citera
2018-05-14, 22:18
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dendaralasse
Har ingen fläkt, har bara ventil i både kök och badrum. Har rökt på balkongen men grannen under klagade. Ventilen i badrummet suger ut starkt så tror ingen rök sätter sig.
Ventilerna bör inte vara sammankopplade, då skulle du känna allt dina grannar gör i sina egna hem. Hur kan du inte ha en fläkt i ditt kök?
Citera
2018-05-14, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dysforia
Var jävligt glad att din granne inte ringde snuten! Skulle hädanefter endast röka utomhus. Ta en promenad eller hitta en lugn spot och hascha där istället. Själv fick jag göra så då jag fick nästan halvpsykos varje gång jag rökte på ballen för att jag nojjade för mycket. Ha det fint
Så du menar alltså att det luktar ut i deras badrum?
Citera
2018-05-14, 22:19
Medlem
Får väl helt enkelt börja ta cykelturer av och till och röka på någon udda plats. Är så mycket folk i rörelse där jag bor.
Citera
2018-05-14, 22:23
Medlem
Citat:
TS ska alltså tillaga hasch i ugn i flera timmar och då tro att det inte stinker ner hans lägenhet OCH hela trapphuset?

Är väl bara köpa edibles från första början dah?
Citera
2018-05-14, 22:26
Medlem
Citat:
Får väl helt enkelt börja ta cykelturer av och till och röka på någon udda plats. Är så mycket folk i rörelse där jag bor.

Släng spliffen åt helvete, den är helt värdelös om du vill vara diskret.

Köp en bong/pipa, rök bara gräs eller hasch rent i den utan tobak. När du tar ett bloss så släcker du glöden alternativt lägger så mycket röka som du kan ta i ett bloss så det inte ryker något från koppen. Sen blåser du bara ut det i ett kolfilter https://smoketower.com/smokebuddy-original-camo-se.html
Citera
2018-05-14, 22:29
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Det är ett rätt så gammalt hus, om det hjälper med att avgöra vad för sorts ventilationssystem som används. Jag tycker också att det verkar säkert, luktar ingenting ut alls från badrummet. Men den stora frågan är ju om det blåser in till grannen som är vägg i vägg eller inte.

Känner du att det suger från ventilen?

Ja det suger konstant : Centralfläkt på vinden/taket.

Nej bara svagt sug, bättre vintertid : självdrag.

Svaret på den fråga : Centralfläkt : grannen kan inte känna din rök den sugs ut .
Självdrag : sant att det är seperata kanaler, men oftast sitter dom i samma schakt och mynnar ut bredvid vandra , har någon granne installerat spisfläkt och har undertryck i sin lgh kommer det sugas bakvägen via hans badrums ventil och då får han in din rök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in