2018-05-14, 15:44
Medlem
Hejsan, jag har 20 år som IT-konsult men de senaste 7 åren har jag drivit egen firma och har tappat greppet om vad en bra lön som anställd konsult är.

Jag jobbar med .NET och är väl allround. Hyfsat duktig på backend, mindre duktig på frontend. Ingen större programmerare men lojal och får jobbet gjort.

När jag lämnade min senaste anställning för 7 år sen hade jag 37 tusen brutto plus bonus (som jag inte minns så mycket av, ett par tusen i månaden kanske?) Har dock en känsla av att det var i underkant.

Har inga planer på att ta en anställning just nu men vill ändå veta på ett ungefär. Skulle man kunna få 50' i månaden brutto?
Citera
2018-05-14, 15:48
Medlem
Du får nog lämna lite mer information här. Är du supervass inom NET så kan du lätt begära 50 i månaden.

Men jag hade legat strax under 40 och krävt förmåner istället. Typ resor och liknande betalt.
Citera
2018-05-14, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AELGEN
Du får nog lämna lite mer information här. Är du supervass inom NET så kan du lätt begära 50 i månaden.

Men jag hade legat strax under 40 och krävt förmåner istället. Typ resor och liknande betalt.

Nej, är inte "supervass" tyvärr. Dock verkar jag göra ett bra jobb ändå och har aldrig varit obelagd under mina 20 år. Brukar få bra omdömen av kunder osv. Har en ödmjuk och sympatisk personlighet och ser till att få saker gjorda utan en massa gnäll.

Vadå resor betalda? Vart då? Till nån svintråkig konferens eller vadå? De lär ju knappast betala en semesterresa till Thailand direkt.

Jag har småbarn så resor vill jag helst inte ha. Däremot vore en bra deal på firmabil trevligt.

ps. Jag bor i Uppsala men kan även tänka mig att ta ett jobb i norra/centrala Stockholm.
Citera
2018-05-14, 16:37
Medlem
Vilka förmåner som helst egentligen, så som firmabil t.ex.

Att kräva lön efter prestation är svårt i våran branch. Mycket skall finnas på papper (kurser, utbildningar m.fl) då dom utgår från kompetens.

Jobbar själv inom IT och är oerhört service-minded samt gör ett bra jobb, men har inte allt på papper och får nöja mig med 34 (är 30år).

Har man däremot allt på papper så kan man löneförhandla rejält, även fast man är en slapptask. Tyvärr.

Men sen spelar ju arbetsgivare in såklart. Har du jobbat någorlunda med NET på en bra firma en längre tid så ser dom ju att du är en duktig arbetare. Men som sagt.
Citera
2018-05-14, 16:45
Medlem
.NET med 20 års bakgrund borde väl ge närmare 50k i Sthlm.

Mitt jobb söker konstant efter. NET utvecklare
Citera
2018-05-16, 20:16
Medlem
I Stockholm kan du begära strax över 50 med så många år på nacken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in