Citat:
Ursprungligen postat av
Zyrine
Tack fr era svar. Har ftt tid hos min lkare om ett par veckor, s ska ta upp det med henne d.. Hon verkar dock ha lite halvdlig koll (eller s har hon jttebra koll?!

). Knns som att hon skriver ut i princip vad jag n ber henne om.
Har i alla fall slutat ta min Voxra fr ca en vecka sedan och alla kramper r som bortblsta.
Om hon nu skriver ut det mesta du vill, s freslr jag att du ber om Selegilin, p licens, mot depression och ADHD.
Selegilin pverkar norepinefrin, som Voxra, men den pverkar nnu mera DOPAMIN - lite mera som stimulanter - den r dock inte stimulerande p samma vis. Inuti kroppen s sker ngot intressant ocks... en liten andel av Selegilinet omvandlas nmligen till... LEVOamfetamin och LEVOmetamfetamin! : O
Metamfetamin har dock giftiga, farliga bieffekter som kan orsaka depression och frvrring av ADHD-symptom i lngden, MEN... doserna som uppkommer frn Selegilin anses av en del vara spass lga att det frmodligen inte r farligt - Selegilin i sig sjlv har hjrnskyddande och hjrnvxande egenskaper som kanske motverkar det nog mycket. (mnga anser detta, en del andra gr det inte)
verlag s skulle jag sagt att det kan vara en passande medicin fr ngon med just dina besvr dock.