Citat:
Ursprungligen postat av
Nightdead
Helt ärligt så vet jag inte var jag ska börja, livet känns mer och mer som att det går åt helvete, och det är mitt fel alltihop, och det är det för jag är en horribel människa. Det är bara jag i min illusion som vill framstå att det är som att jorden är på väg att gå under men sanningen är någonting helt annat.
Lider av ''High Sensitivity Disorder'' och fick reda på det nyligen som försvårar livet för mig ännu mer.
Torskade för ett lagbrott ett par månader tillbaka för ''Köp av Sexuell Tjänst'' då eskorten sålde ut mig totalt till snuten, fast hon var svensk och totalt självständig och en ''hobby'' Hade all bevis mot mig men ville inte bekosta allt på att neka och bli åtalad för det och dra till en rättegång.
Och det har skadat mig, mitt psyke och min framtidsvision och ambitioner något så enormt och fått mig att tappa tilltro till mig själv och en del av rättsväsendet/samhället.
För med allt det här så kommer det försvåra mina arbetsmöjligheter m.m och känns bara som att alla kommer att bemöta mig annorlunda med en dom i bakgrunden.
Har även haft problem med Narkotika men vill inte hålla på med mer illegala saker så har börjat röka för att dämpa ångesten.
Helt ärligt den enda gången jag känner mig lycklig är när jag tänker på min framtida död.
Förstår att det måste vara tufft o jag tänker inte påstå att det är lätt fixa situationen. När jag har panik över hur fucked mitt liv blev (socialt isolerad, inga vänner osv) brukar jag ibland bara säga högt för mig själv, eller tänka, "Vad spelar detta för roll, egentligen?" Det sätter lite perspektiv, så what jag har inga vänner, vem fan bryr sig, du är bra ändå o kan leva ett gott liv. Fattar att det låter helt absurt som tips, men det hjälper mig, nämligen att bara intala mig själv att ändå inget av det vi gör här i livet spelar roll. Samma sak med droger, ja, att ta droger är inget bra, men ingen är perfekt. Alla har sina problem, även om man inte ser det.
Kalle lider av fetma (matberoende)
Johan sköter sitt jobb och är uppskattad av kollegorna, men dricker två flaskor vin varje dag efter jobbet (alkoholism)
Sara är snygg, smal och tar inga droger, men lider av ätstörningar som inte berättar för någon
Osv osv. Alla lider av någonting, även fast vi kanske inte ser det.
På jobbet o plugget ser många mig som en helt normal kille, men utan vetskapen är jag har 0 vänner och lider något fruktansvärt av det. Löser vi ett problem, hittar vi snabbt ett annat.
Poängen är att du inte är ensam, och fattar att du befinner i en sjukt jobbig situation. Men det är inte hela världen o det kommer lösa sig.