• 1
  • 2
2018-05-13, 23:13
Medlem
Helt ärligt så vet jag inte var jag ska börja, livet känns mer och mer som att det går åt helvete, och det är mitt fel alltihop, och det är det för jag är en horribel människa. Det är bara jag i min illusion som vill framstå att det är som att jorden är på väg att gå under men sanningen är någonting helt annat.

Lider av ''High Sensitivity Disorder'' och fick reda på det nyligen som försvårar livet för mig ännu mer.

Torskade för ett lagbrott ett par månader tillbaka för ''Köp av Sexuell Tjänst'' då eskorten sålde ut mig totalt till snuten, fast hon var svensk och totalt självständig och en ''hobby'' Hade all bevis mot mig men ville inte bekosta allt på att neka och bli åtalad för det och dra till en rättegång.

Och det har skadat mig, mitt psyke och min framtidsvision och ambitioner något så enormt och fått mig att tappa tilltro till mig själv och en del av rättsväsendet/samhället.

För med allt det här så kommer det försvåra mina arbetsmöjligheter m.m och känns bara som att alla kommer att bemöta mig annorlunda med en dom i bakgrunden.

Har även haft problem med Narkotika men vill inte hålla på med mer illegala saker så har börjat röka för att dämpa ångesten.

Helt ärligt den enda gången jag känner mig lycklig är när jag tänker på min framtida död.
Citera
2018-05-13, 23:18
Medlem
Du får väl ett bötesföreläggande, det är ingen dom.
Citera
2018-05-13, 23:23
Medlem
Bra att du skriver, kanske kan du få något klokt råd.

Du har köpt en sexuell tjänst, vilket görs i tusentals varje dag i vårt lilla land. Det är ju förvisso olagligt, vilket man kan ha olika synpunkter på. Otur såklart att du åkte dit, men kanske en väckarklocka.
Skäms inte för mkt, du är ingen dålig människa bara för det du gjort.

Kanske behöver du gå och prata med någon. Lycka till!
Citera
2018-05-13, 23:32
Medlem
elgecys avatar
Självmord är för evigt. Det är däremot en rad i belastningsregistret ej.
Citera
2018-05-14, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightdead
Helt ärligt så vet jag inte var jag ska börja, livet känns mer och mer som att det går åt helvete, och det är mitt fel alltihop, och det är det för jag är en horribel människa. Det är bara jag i min illusion som vill framstå att det är som att jorden är på väg att gå under men sanningen är någonting helt annat.

Lider av ''High Sensitivity Disorder'' och fick reda på det nyligen som försvårar livet för mig ännu mer.

Torskade för ett lagbrott ett par månader tillbaka för ''Köp av Sexuell Tjänst'' då eskorten sålde ut mig totalt till snuten, fast hon var svensk och totalt självständig och en ''hobby'' Hade all bevis mot mig men ville inte bekosta allt på att neka och bli åtalad för det och dra till en rättegång.

Och det har skadat mig, mitt psyke och min framtidsvision och ambitioner något så enormt och fått mig att tappa tilltro till mig själv och en del av rättsväsendet/samhället.

För med allt det här så kommer det försvåra mina arbetsmöjligheter m.m och känns bara som att alla kommer att bemöta mig annorlunda med en dom i bakgrunden.

Har även haft problem med Narkotika men vill inte hålla på med mer illegala saker så har börjat röka för att dämpa ångesten.

Helt ärligt den enda gången jag känner mig lycklig är när jag tänker på min framtida död.
Det Känns som " Jag " skrev allt den där uppe !! verkligen, du beskriver allt som händer med mig just nu, jag åkte fast för detta brott 7 månader sen och skrev också tråd om den, jag var orolig om min framtid och studier, jobb osv .. sedan jag blev dömd fick jag ocd, en riktigt jävel ocd som gör mig rädd hela tiden av allt i den här landet, jag kan inte gå omkring och försätta mitt liv som vanlig. Mitt liv idag är verkligen fuckat! jag vet att man kan göra misstag men varför skulle detta fucka mitt liv ?? mitt namn på Lexbase, belastningregister , folk som ser mig ner ! varför allt detta för ? för ett brott som egentligen är inget brott !!. jag kan förstå hur du tänker och hur känns det för dig. när de ser mig skratta de vet inte hur mycket gråter jag inne, jag har aldrig varit missbrukare och skulle aldrig acceptera att jag är kriminell för att jag är inte det.

Alla ser det som ett böt och sen allt är klart men så är det inte.
Citera
2018-05-14, 00:35
Medlem
Whats the worst that can happend.
Upp på hästen lev ditt liv för helvete gå knulla en hora eller något hade anställt dig direkt! Alla är inte lika trångsynta som du tror! Bli hantverkare , chaufför etc
Citera
2018-05-14, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycoghost
Whats the worst that can happend.
Upp på hästen lev ditt liv för helvete gå knulla en hora eller något hade anställt dig direkt! Alla är inte lika trångsynta som du tror! Bli hantverkare , chaufför etc

verkar så lätt att hitta jobb utan att begära nåt register ? vart lever du ? jag kan inte ens få sommarjobb !
Citera
2018-05-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markus81
verkar så lätt att hitta jobb utan att begära nåt register ? vart lever du ? jag kan inte ens få sommarjobb !
En av de tre stora städerna, det löser sej its all in your mind..
Citera
2018-05-27, 20:26
Medlem
Chilla bro. Slappna av

Köpa sex är ingenting idag. Ingen bryr sig om sånt. Blir allt mer lagligt. Det du gjort är helt okej ur ett europeiskt perspektiv. Svennar såklart ligger efter i sånt. Inget att skämmas över heller och många (privat sektor) kommer knappast bry sig. Samma med narkotikan, så länge du inte är en vardaglig pundare.

Däremot hade jag hängt ut hon horan eftersom hon bara har det som hobby tror jag nog hon inte vill hennes nära ska veta. Så skriv hennes namn så kan jag trakassera henne lite, inget olagligt från din sida.

Det du nämner är absolut ingenting, ba ryck upp dig
Citera
2018-05-27, 20:32
Medlem
Sen och om du är med i Lexbase? Det är jag också över 10 domar. Så länge det inte är att du bankat på en 6 åring eller mördat någon så är det faktiskt ingen som bryr sig.
Citera
2021-10-12, 13:17
Medlem
sitter i samma sits fast skruva upp allt x10. totalt fuckat psyke, sjuka drogvanor, utsparkad av samhället, 1 brott från att hamna på kåken mm. enda chansen för överlevnad är att flytta men slipper inte ur sängen pga depressionen finns inget förutom festa/droger som får upp mig. 22 och väntar på döden samt spelar ryssroulett var o varannan dag. tror ingen har förstört sitt liv såpass som jag gjort förutom folk dömda för ex grova sexualbrott (vilket jag definitivt inte är dömd för). realist så vet att doktorer endast är en liptimme. och har förövrigt problem inte ens gud kan ändra på så har ingen skillnad. vet att fly är mitt enda kast.
Senast redigerad av .kalashnikov 2021-10-12 kl. 13:32.
Citera
2021-10-14, 21:02
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightdead

Förstår att det måste vara tufft o jag tänker inte påstå att det är lätt fixa situationen. När jag har panik över hur fucked mitt liv blev (socialt isolerad, inga vänner osv) brukar jag ibland bara säga högt för mig själv, eller tänka, "Vad spelar detta för roll, egentligen?" Det sätter lite perspektiv, så what jag har inga vänner, vem fan bryr sig, du är bra ändå o kan leva ett gott liv. Fattar att det låter helt absurt som tips, men det hjälper mig, nämligen att bara intala mig själv att ändå inget av det vi gör här i livet spelar roll. Samma sak med droger, ja, att ta droger är inget bra, men ingen är perfekt. Alla har sina problem, även om man inte ser det.

Kalle lider av fetma (matberoende)
Johan sköter sitt jobb och är uppskattad av kollegorna, men dricker två flaskor vin varje dag efter jobbet (alkoholism)
Sara är snygg, smal och tar inga droger, men lider av ätstörningar som inte berättar för någon
Osv osv. Alla lider av någonting, även fast vi kanske inte ser det.

På jobbet o plugget ser många mig som en helt normal kille, men utan vetskapen är jag har 0 vänner och lider något fruktansvärt av det. Löser vi ett problem, hittar vi snabbt ett annat.

Poängen är att du inte är ensam, och fattar att du befinner i en sjukt jobbig situation. Men det är inte hela världen o det kommer lösa sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in