Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-09, 22:38
  #469
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapsintolera
+50-70% av befolkningen har aldrig tyckt att sossarna skulle regera. Idiotiskt argument.

Socialdemokraterna:
1911: 28,5 procent
1914: 30,1 procent (våren)
1914: 30,1 procent (våren)
1914: 36,4 procent (hösten)
1917: 39,2 procent
1920: 36,1 procent
1921: 39,4 procent
1924: 41,1 procent
1928: 37.0 procent
1932: 41,1 procent
1936: 45,9 procent
1940: 53,8 procent
1944: 46,7 procent
1948: 46,1 procent
1956: 44,6 procent
1958: 46,2 procent
1960: 47,8 procent
1964: 47,3 procent
1968: 50,1 procent
1970: 45,3 procent
1973: 43,8 procent
1976: 42,7 procent
1979: 43,2 procent
1982: 45,6 procent
1985: 44,7 procent
1988: 43,2 procent
1991: 37,7 procent
1994: 45,3 procent
1998: 36,4 procent
2002: 39,9 procent
2006: 34,9 procent

Jag tänker bara fortsätta med mina planer.

Varför slutar din lista 2006?
Citera
2018-07-09, 23:12
  #470
Medlem
Subodiosuss avatar
Det är väl knappast de övriga partiernas fel att SD är så kassa förhandlare.
Citera
2018-07-10, 01:43
  #471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subodiosus
Det är väl knappast de övriga partiernas fel att SD är så kassa förhandlare.

Nu tycks ju jag ha befunnit mig lite längre än dig på flashback och det jag främst har lärt mig av självutnämnda s.k. "sverigeräddare" här är att demokrati är det samma som att man borde kunna tvinga andra partier att samarbeta med SD. Allt annat är odemokratiskt.
Citera
2018-07-10, 02:05
  #472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Nu tycks ju jag ha befunnit mig lite längre än dig på flashback och det jag främst har lärt mig av självutnämnda s.k. "sverigeräddare" här är att demokrati är det samma som att man borde kunna tvinga andra partier att samarbeta med SD. Allt annat är odemokratiskt.

nja det är inte riktigt det som menas, det som menas är att ideologimotståndare går samman bara för att SD inte ska få fram något, det är en av anledningarna till att partierna tappar så många röster, den som röstar får inte vad denne röstar på dvs. därav menas det att det inte är särskilt demokratiskt eftersom väljaren blir lurad till att få fram folk till makten som denne absolut inte röstat för.
Citera
2018-07-10, 02:32
  #473
Medlem
Saltkatts avatar
Vad vi gör då? Skålar i champagne, kanske?
Citera
2018-07-10, 05:17
  #474
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Vad vi gör då? Skålar i champagne, kanske?

Varför det?

Jag tycker iochförsig att det är skitsamma. Det är nog över, har redan gått för långt och sådana besynnerliga typer som du har vunnit. Jag förstår er bara inte. Svenskarna skulle alltså dela med sig av sitt land så till den milda grad att de till slut bara var en minoritet bland andra. Ni vann och svenskarna blev hunsat folk i eget land.

För det är så er u-hjälp ska se ut? Väst ska ned till afrikansk nivå? Är du muppen som då passar på att felaktigt påstå att det går bra för Sverige? Det är bedrägeri.
__________________
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-07-10 kl. 05:20.
Citera
2018-07-10, 10:06
  #475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastaflex
nja det är inte riktigt det som menas, det som menas är att ideologimotståndare går samman bara för att SD inte ska få fram något, det är en av anledningarna till att partierna tappar så många röster, den som röstar får inte vad denne röstar på dvs. därav menas det att det inte är särskilt demokratiskt eftersom väljaren blir lurad till att få fram folk till makten som denne absolut inte röstat för.

Fast det är ju så det funkar med en representativ parlamentarisk demokrati.
Ditt argument är aningen ihåligt då det du beskriver gäller för alla partier vid olika tillfällen och det är dessutom en massa väljare vid varje val som röstar på andra folk än de som får makten.
Har du några förslag på något bättre än representativ demokrati?
Tycker du SD har någon del själva i att ingen vill samarbeta med dom?
Citera
2018-07-10, 10:36
  #476
Medlem
SD är inte utfrysta. SD är som vilket parti som helst. Under alliansregeringen var S det största partiet men hade inte ett stort inflytande trots att man hade cirka 30 procent av rösterna.
Citera
2018-07-10, 13:29
  #477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Fast det är ju så det funkar med en representativ parlamentarisk demokrati.
Ditt argument är aningen ihåligt då det du beskriver gäller för alla partier vid olika tillfällen och det är dessutom en massa väljare vid varje val som röstar på andra folk än de som får makten.
Har du några förslag på något bättre än representativ demokrati?
Tycker du SD har någon del själva i att ingen vill samarbeta med dom?

representativ? partierna finns till för att representera sina väljares önskemål, inte för att gå emot densamma och bilda koalitioner med meningsmotståndare för att hålla bort ett visst parti från makt och inflytande. dom ska i första hand givetvis stå för sitt partis åsikter och inte skapa "blocköverskridande only in sweden" koalitioner.

dom har haft lite stollepellar i partiet visst, dock så får dom fortfarande rasistkortet kastat i ansiktet fortfarande så fort dom nämner att dom vill samarbeta med t.ex. lövet.
Citera
2018-07-10, 15:23
  #478
Medlem
8711s avatar
Vad man gör... Det finns inga alternativ än att fortsätta protestera mot vansinnespolitiken och massinvandringen från mellanöstern och nordafrika. Folkvandringarna och asylinvandring och relaterad anhöriginvandring vid våra gränser måste stoppas helt och hållet. Vi ska hjälpa i närområdet när vi vill och när vi kan.

Om S och M går ihop eller annan lösning av en sjuklöverregering så kommer än fler se igenom falskspelet och hyckleriet, än fler kommer bli missnöjda, besvikna och arga. Än fler kommer söka efter ett parti i opposition och kvar där kommer enbart Sverigedemokraterna att finns. Så låt fjanten och fyllot gå ihop och göra bort sig fullständigt och skapa enormt missnöje bland S och M:s egna väljare och bland svenska folket och väljarna i dess helhet, det garanterar SD 35% i valet år 2022.
Citera
2018-07-10, 15:25
  #479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Vad man gör... Det finns inga alternativ än att fortsätta protestera mot vansinnespolitiken och massinvandringen från mellanöstern och nordafrika. Folkvandringarna och asylinvandring och relaterad anhöriginvandring vid våra gränser måste stoppas helt och hållet. Vi ska hjälpa i närområdet när vi vill och när vi kan.

Om S och M går ihop eller annan lösning av en sjuklöverregering så kommer än fler se igenom falskspelet och hyckleriet, än fler kommer bli missnöjda, besvikna och arga. Än fler kommer söka efter ett parti i opposition och kvar där kommer enbart Sverigedemokraterna att finns. Så låt fjanten och fyllot gå ihop och göra bort sig fullständigt och skapa enormt missnöje bland S och M:s egna väljare och bland svenska folket och väljarna i dess helhet, det garanterar SD 35% i valet år 2022.

nej för det är representativ politik ifall du frågar hex27. sålänge den största koalitionen vinner oavsett totalt olika ideologier och om man går emot sina väljares önskemål (vilket man automatiskt gör iochmed att man driver politik med meningsmotståndare) så är det fair play och det är det som är demokrati!!!

det är absolut inte en av faktorerna till att vissa partier tappat som F-N till andra partier som F-N
__________________
Senast redigerad av mastaflex 2018-07-10 kl. 15:32.
Citera
2018-07-10, 21:03
  #480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastaflex
representativ? partierna finns till för att representera sina väljares önskemål, inte för att gå emot densamma och bilda koalitioner med meningsmotståndare för att hålla bort ett visst parti från makt och inflytande. dom ska i första hand givetvis stå för sitt partis åsikter och inte skapa "blocköverskridande only in sweden" koalitioner.

dom har haft lite stollepellar i partiet visst, dock så får dom fortfarande rasistkortet kastat i ansiktet fortfarande så fort dom nämner att dom vill samarbeta med t.ex. lövet.

Det är väl främst bland M:s väljare 50/50 ungefär i senaste undersökningen jag såg, som väljarna vill samarbeta med SD.
Totalt är det ca. 20 procent av väljarna som sympatiserar med ett annat parti än Sverigedemokraterna som vill att partiet de röstar på ska samarbeta med Sverigedemokraterna efter valet.

Citat:
Ursprungligen postat av mastaflex
nej för det är representativ politik ifall du frågar hex27. sålänge den största koalitionen vinner oavsett totalt olika ideologier och om man går emot sina väljares önskemål (vilket man automatiskt gör iochmed att man driver politik med meningsmotståndare) så är det fair play och det är det som är demokrati!!!

det är absolut inte en av faktorerna till att vissa partier tappat som F-N till andra partier som F-N

Vad är det för önskemål?
Vilket parti, bortsett från SD och deras förblindade och hänförda anhängare, är det som gör exakt som deras väljare vill?
Vad har du för bättre förslag än representativ demokrati?
Är det demokrati att tvinga andra partier att samarbeta med ett visst annat parti?
20% totalt bland alla partiers anhängare vill att deras parti samarbetar med SD.

Spännande också att du inte tycks se någon egen skuld hos SD att ingen vill samarbeta med dom.
Allt är som vanligt hos självutnämnda s.k. "sverigeräddare" alltid alla andras fel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback