2006-02-18, 22:51
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Det står ju såklart inte i reglerna. Men hjärnskakningar inträffar ofta inom hockey mest pga att många spelarna helt fokuserar allt på pucken och inte ser vad som händer runt omkring dem. Som i Jagrs fall. Tacklingen är smutsig som fan men Jagr måste också vara uppmärksam på vad som kan hända.

Så klart att man ska vara uppmärksam, men som nu tex, så är man inte alltid det, är det då OK att man kör över någon då? Det är då allvarliga olycker händer. Bara föra att någon tittar bort har man inte rätt att backstaba någon oavsett vad det handlar om.
Citera
2006-02-18, 22:52
Medlem
Icebears11s avatar
Jagr-Ruuttu

Undrar vad ni har pa forumet tycker, e sa javla forbannad just nu.
Spelar sjalv ishockey och tankte saga vad jag tycker om det som hande.
Jagr far skylla sig sjalv!!!!
En av varldens basta hockeyspelare maste lara sig att titta upp och inte sta och borra med huvudet ner i isen. Tacklingen ar inte i ryggen, Jagr star och lutar sig mot sargen, han glider in och satter in tacklingen. Forstar inte vad problemet ar, sen sa kanske Jagr borde fatta att man inte borde spela i en Gretzky hjalm fran -72, med en riktig hjalm hade han garanterat inte fatt nagot jack i huvudet.
Sag vad ni tycker om handelsen, garna med en motivation.

Ger dom Ruuttu avstangning ar det skandal!
Citera
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
OM alla hade gjort så, så hade det inte blivit mycket av hockey. Visst det är Ishockey men det finns ju gränser och regler, jagr är i ett väldigt utsatt läge.

Herregud, skaffa Canal+. En tackling på en oförberedd spelare i NHL drar ner dom absolut största jublen. Nu stod killen vid sragen och körde sin vanliga "ut med röven" körning.

Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Det är så tydligt innan han tar sina skär att han inte kan ta en tackling.
Om han inte kan stå upp, åk ut i båset och sitt där då.

En reflektion till, Tomas Andersson håller den lägsta nivån av alla på isen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Han får ju inte spela mer under matchen, det är svårt att straffa en spelare hårdare än så. Under själva matchen alltså, han kommer säkert bli avstängd senare.

jo men om du låter en värdelös spelare gå in och skada en motståndare spelar ju inte det någon roll om den spelaren försvinner Eftersom han är så dålig. Så den regeln biter ju inte alls i sådana fall.

Det som händer
Egna laget blir av med en värdelös spelare.
Motståndarlaget blir av med deras bästa spelare.
Egna laget får en 5 minuterts utvisning.

Ofta får motståndarna 2 min eftersom de börjar bråka.

Menar bara att jag tycker straffet är alldeles för snällt.
Citera
2006-02-18, 22:53
Medlem
Vem bestämmer Rutuus eventuella straff? Är det svenska hockeyförbundets disicplin nämnd som flygs ner?
Citera
2006-02-18, 22:54
Medlem
MatorSoluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Förslagsvis kan du ju då starta en tråd där bara aktiva hockeyspelare får skriva, så vi slipper pajasinlägg som detta. Man kan ha olika åsikter om det mesta, problemet är att klara av att kommunicera dem. Men den kompetensen kanske också har med om man är aktiv ishockeyspelare att göra?

Mycket trångsint att bedömma min retorik på bara ett inlägg. Att kalla mitt inlägg för "pajasinlägg" bara för att jag skrev "sug kuk"?!
Hmmm.... då borde nog DU tänka efter lite mer innan DU skriver.
I grunden står nog drygt 90% av detta forum bakom min åsikt i grunden. Haka inte upp dig på att jag slängde in kraftuttryck, ok?
Citera
2006-02-18, 22:55
Medlem
diskuteras redan i OS tråden. Kolla in där.
Citera
2006-02-18, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MatorSolus
Mycket trångsint att bedömma min retorik på bara ett inlägg. Att kalla mitt inlägg för "pajasinlägg" bara för att jag skrev "sug kuk"?!
Hmmm.... då borde nog DU tänka efter lite mer innan DU skriver.
I grunden står nog drygt 90% av detta forum bakom min åsikt i grunden. Haka inte upp dig på att jag slängde in kraftuttryck, ok?

kan vi prata OS nu???
Citera
2006-02-18, 22:57
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Herregud, skaffa Canal+. En tackling på en oförberedd spelare i NHL drar ner dom absolut största jublen. Nu stod killen vid sragen och körde sin vanliga "ut med röven" körning.

Om han inte kan stå upp, åk ut i båset och sitt där då.

En reflektion till, Tomas Andersson håller den lägsta nivån av alla på isen.

DU vet inte vad ag har och inte har. Oförberedd kanske var ett dåligt ordval. Men han är i en oerhört sårbar position. Och sen när är det okej att tackla för att skada, det är ju så tydligt.

"Om han inte kan stå upp, åk ut i båset och sitt där då."

Han kanske var påväg dit ^^

Du kan likabra sluta, tacklingen var ful och onödig. Du kanske gillar sådant men faktum är att det inte har med hockey at göra.
Citera
2006-02-18, 22:57
Medlem
danbanans avatar
Visst kan man tycka att han ska ha bättre koll och en bättre hjälm, men det står ju en finne o krafsar efter pucken bakom honom.
Sedan tar ju Ruttu på tok för många skär innan han sätter in tacklingen.
Skulle bli förvånad om han undgår straff och jag har personligen inget emot det.
Citera
2006-02-18, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
jo men om du låter en värdelös spelare gå in och skada en motståndare spelar ju inte det någon roll om den spelaren försvinner Eftersom han är så dålig. Så den regeln biter ju inte alls i sådana fall.

Det som händer
Egna laget blir av med en värdelös spelare.
Motståndarlaget blir av med deras bästa spelare.
Egna laget får en 5 minuterts utvisning.

Ofta får motståndarna 2 min eftersom de börjar bråka.

Menar bara att jag tycker straffet är alldeles för snällt.

Jo men det är svårt att ha ett hårdare straff. Skulle Finland fått plocka bort din bästa spelare som straff då eller?
Citera
2006-02-18, 22:59
Medlem
MatorSoluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
kan vi prata OS nu???

Håller med. Sorry att jag hakade på och svävade ut.
Ville bara försvara mig... för att jag råkade skriva lite hårda ord.

Nej, dax att se hockey! =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in