2006-02-20, 22:28
Moderator
Gromguttens avatar
Ser nästan ut som att svenskorna är bättre tränade, åtminstone jmf med Canadas 2 och 3 kedjor...
Citera
2006-02-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
I så fall tror jag Foppa tar fram den riktiga norrlandsinstinkten och trycker upp ynkryggen mot väggen och hotar med ett kok gubbstryk. Att lägga sig vore mesig. Jag skiter i allt annat. Åk hem med hedern i behåll istället.

Men sitt inte här och kräv guldmedaljer då.

Vet inte hur många inlägg jag sett här som kräver guld. Samma personer säger nu att vi inte ska lägga oss av principskäl.

Grejen är den att om Sverige skulle åka ut mot Kanada i kvarten skulle ingen säga att sverige åker hem med hedern i behåll. Det kommer talas om Fiasko!!!!!
Citera
2006-02-20, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Ser nästan ut som att svenskorna är bättre tränade, åtminstone jmf med Canadas 2 och 3 kedjor...

Nu kollar jag inte på matchen längre men det är väl troligt att Kanada inte ger 100% längre. Något som jag tror Sverige kommer göra hela vägen in i kaklet!
Citera
2006-02-20, 22:35
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerfian
Kanada förlorade med 3-2 mot Tyskland i gruppspelet i OS 2002. Vi vet alla hur det gick i slutspelet.
tänkte jag inte på. sverige vann ju även med 5-1 om jag inte minns fel!
det kanske är kanadas taktik? Ta det lugnti gruppspelet, för man vinner ändå mot vilken kvartsfinalmoståndare som helst
Citera
2006-02-20, 22:39
Medlem
ojvamysigts avatar
Varför daltas det så förbannat med tjejlandslaget?? Staffan Lindeborg sitter och kommenterar med silkeslen röst. Hade det varit herrlaget så hade han varit både butter och bitter som en jävla pensionär som inte fått sin morgontidning.

Jag är besviken som fan på att tjejerna inte kunde hålla skärpan i matchen för fem jävla öre. Visst, det är kul att det blev medalj, men exakt VAD hade kommentatorerna sagt om Lundqvist släppt in fyra rätt billiga mål? Inte fan hade de sagt "Ja, jag tycker lite synd om Henrik" som de gjorde om Kim nu.

Nej, fy FAN!!
Citera
2006-02-20, 22:40
Medlem
Slut 4-1 till Kanada. Inte fy skam ändå. Grattis till silvret säger jag

Sen blir jag förvånad över hur glada kanadensarna är dem vinner ju hela tiden..såg ut som dem vunnit för första gången överhuvudtaget.
Citera
2006-02-20, 22:42
Medlem
Villons avatar
Mm, skönt att Kanadensiskorna sket i att jobba på slutet så att det blev godtagbara siffror. Alla nöjda, alla glada. Utom USA.
Citera
2006-02-20, 22:46
Medlem
Nulles avatar
Vi tar revansch i Vancouver 2010 inför 20 000 fanatiska åskådare.
Citera
2006-02-20, 22:47
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Nu kollar jag inte på matchen längre men det är väl troligt att Kanada inte ger 100% längre. Något som jag tror Sverige kommer göra hela vägen in i kaklet!

En kombination, men det var väl samma tendens i sista också mot USA. Nu är det bara lite taktik och tekniskt kunnande som skall till.

Till gnällargänget: Vi pratar om en extrem underdog som får till en betydligt bättre match än vad som kan fruktas. På samma sätt som man tycker det är bra kämpat av Degerfors när de förlorar med 4-1 sammanlagt mot Parma i Uefacupen.

Edit, Cupvinnarcupen var det:
Degerfors IF Swe AC Parma Ita 1-2 0-2 1-4
Citera
2006-02-20, 22:50
Bannlyst
Grattis för fan till silvret, tjejer!
Fint kämpat
Citera
2006-02-20, 22:52
Medlem
Enzo F Karlssons avatar
Kanada var ju löjligt överlägsna. Vad blev skottstatistiken till slut? 35-7...typ.
Citera
2006-02-20, 22:54
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
En kombination, men det var väl samma tendens i sista också mot USA. Nu är det bara lite taktik och tekniskt kunnande som skall till.

Till gnällargänget: Vi pratar om en extrem underdog som får till en betydligt bättre match än vad som kan fruktas. På samma sätt som man tycker det är bra kämpat av Degerfors när de förlorar med 4-1 sammanlagt mot Parma i Uefacupen.

Degerfors? BK Häcken kan du väl åtminstone sträcka dig till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in