2006-02-20, 21:42
Bannlyst
Svenskorna kan ju inte åka och byta när de väl får tag på pucken och kan gå till anfall!
Citera
2006-02-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Vem är BÅG?

Det är ju idioti att inte lägga sig mot Slovakien.

Varför välja svårare motstånd om man inte behöver?

Vill du inte vinna OS-guld?

Är väl min moral som talar när jag säger att man inte ska lägga sig, känns osportsligt men det kanske bara är jag? Däremot att spela med andra målvakt och bara ge storstjärnorna lite istid ser jag inget fel i.

med BÅG syftade jag på Bengt-Åke Gustafsson.
Citera
2006-02-20, 21:44
Medlem
Mysonoxens avatar
Att se den här finalmatchen känns avslaget som en öl som stått framme ett dygn.

Man kan lika gärna gå och lägga sig, rita nidbilder på Muhammed eller slå på en actionfilm istället...
Citera
2006-02-20, 21:45
Medlem
NoTruces avatar
Vad är det för fel på silver? Förutom att det är förnedrande att hamna på andra plats, bli snuvad på guldet och dessutom slagen av Kanada så ... äh, jag tar tillbaka.
Citera
2006-02-20, 21:46
Medlem
Citat:

Vad sa Thornberg i ämnet?

Att vi måste slå alla lag för att vinna OS och att det var omöjligt att få Foppa att ta det lungt en match.

Var det inte han som innan OS sa att det var viktigt att vi slog Ryssland för att då slippa tjeckerna?
Citera
2006-02-20, 21:47
Bannlyst
Citat:
Är du beredd att offra ett OS-guld för dumma principer?

Vad har Bengt Åke sagt?

Hoppas han verkligen inser att de måste lägga sig. allt annat är en skandal! Vi vill se OS-guld. Vägen fram är irrelevant!
Ska vi ta guld måste vi ändå vinna mot det bästa laget i finalen, eller hur?
Nu tror jag dock knappast vi BEHÖVER lägga oss mot slovakien.. dom lägger oss så jävla bra ändå
Citera
2006-02-20, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stargazer
Ska vi ta guld måste vi ändå vinna mot det bästa laget i finalen, eller hur?
Nu tror jag dock knappast vi BEHÖVER lägga oss mot slovakien.. dom lägger oss så jävla bra ändå

Det är inte alltid som de bästa lagen går till final och det är långt ifrån alltid som det bästa laget vinner. Det är oerhört små marginaler i hockey.
Citera
2006-02-20, 21:55
Moderator
impieteers avatar
Vilken löjlig fråga om Sverige ska lägga sig. Sverige kommer inte ha en suck mot Slovakien om de spelar spelar som de gjort hittills, så jag tror inte de behöver fundera på frågan ens.
Citera
2006-02-20, 21:55
Medlem
Enzo F Karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Det är inte alltid som de bästa lagen går till final och det är långt ifrån alltid som det bästa laget vinner. Det är oerhört små marginaler i hockey.
Om man definierar bästa laget som det lag som gör flest mål och släpper in minst (finns det någon annan definition...), ja, då vinner alltid det bästa laget.
Citera
2006-02-20, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Med ovanstående logik tar du även bort anledningen till att lägga sig mot Tjeckien, om du tänker efter....
Citera
2006-02-20, 21:56
Medlem
Vi behöver inte lägga oss mot Slovakien. Vi har ju Ronnie ponken som hjälper oss med det oavsiktligt. Sverige-Slovakien kommer bli en bra match, Slovakien är för bra och kan vinna mot oss utan att vi behöver lägga oss.

Thornberg säger just nu att han vill ha Kanada i en kvartsfinal före Schweiz. Visst Schweiz kan skrälla men Thornberg måste ju fan vara den mest inkompetenta "experten" någonsin. Hur kan man helst vilja möta Kanada istället för Schweiz?
Citera
2006-02-20, 21:57
Medlem
ordern lyder: Vi har en viktigare match imorgon grabbar så ta det lungt ikväll, samma order kommer Slovakien att få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in