Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-11, 09:34
  #1
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...eman-botkyrka/

Citat:
10 maj 16.12, Våld/hot mot tjänsteman, Botkyrka
När en man greps på Stenvägen i Tumba kastades pyroteknik mot poliserna.

Poliserna har talat om att det kastades pyroteknik mot dem när de var på Stenvägen. Mannen greps och han är misstänkt för våld mot tjänsteman. Poliserna har åkt till sjukhus för kontroll.

Uppdatering klockan 22:15
Den man som greps är misstänkt för hot mot tjänsteman och våldsamt motstånd. När poliserna grep honom kastades det pyroteknik mot dem.

Efter beslut av åklagaren är inte mannen längre frihetsberövad. Misstankarna mot honom kvarstår.
Vet någon mer om händelsen?

Vad kan sägas om området?
Citera
2018-05-11, 09:37
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
https://polisen.se/aktuellt/handelse...eman-botkyrka/


Vet någon mer om händelsen?

Vad kan sägas om området?

Vill du seriöst veta vad som kan sägss om Botkyrka? Vet du inte att det är synonymt med ett rövhål? Ifall inte, så kan du ju söka på Botkyrka via Flashback och se vad som kommer upp.
Citera
2018-05-11, 10:27
  #3
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
https://polisen.se/aktuellt/handelse...eman-botkyrka/


Vet någon mer om händelsen?

Vad kan sägas om området?

Stenvägen är väl precis vid Strovretsparken, om jag inte missminner mig?

Märkligt, Storvreten och Tumba öht, är rätt så lugna områden. Absolut inga sk. "utsatta förorter" eller något, utan vanliga "arbetarklass"-områden.
Citera
2018-05-11, 11:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Stenvägen är väl precis vid Strovretsparken, om jag inte missminner mig?

Märkligt, Storvreten och Tumba öht, är rätt så lugna områden. Absolut inga sk. "utsatta förorter" eller något, utan vanliga "arbetarklass"-områden.

När är ju ordet "lugnt" relativt det är väl ingen fågel direkt.
Fast med svenska mått skulle jag inte klassa området som lugnt. Upprepade attacker mot blåljus och bränder senaste åren.
Bla en sönderslagen polisbil och en polisbuss blev attackerad med handgranat vid ett annat tillfälle.
Citera
2018-05-11, 15:42
  #5
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Efter beslut av åklagaren är inte mannen längre frihetsberövad. Misstankarna mot honom kvarstår.
Märkligt! Vad krävs då för att bli frihetsberövad? GM kastade faktiskt ett explosivt föremål mot polisen! Ett livsfarligt tilltag! Detta tilltag borde ha motiverat svar med verkanseld från polisen? Uppenbarligen har både de inblandade poliserna och åklagaren haft silkesvantarna på. Inte konstigt att det är buset som tror de regerar.
Citera
2018-05-11, 15:47
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Märkligt! Vad krävs då för att bli frihetsberövad? GM kastade faktiskt ett explosivt föremål mot polisen! Ett livsfarligt tilltag! Detta tilltag borde ha motiverat svar med verkanseld från polisen? Uppenbarligen har både de inblandade poliserna och åklagaren haft silkesvantarna på. Inte konstigt att det är buset som tror de regerar.
Jag tolkar det som att polisen skulle gripa någon, och att de då blev attackerade av andra personer (men inte GM).

Citat:
När en man greps på Stenvägen i Tumba kastades pyroteknik mot poliserna.

(Delar dock din förundran över var gränsen går för att bli frihetsberövad)
Citera
2018-05-11, 15:50
  #7
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback-profilen
När är ju ordet "lugnt" relativt det är väl ingen fågel direkt.
Fast med svenska mått skulle jag inte klassa området som lugnt. Upprepade attacker mot blåljus och bränder senaste åren.
Bla en sönderslagen polisbil och en polisbuss blev attackerad med handgranat vid ett annat tillfälle.

Ja, alltså handgranatsattacken är väl ett kapitel för sig, men bortsett från den så är ju området ändå relativt lugnt. Jag menar, det är ju långt ifrån situationen i somliga nordvästliga förorter t.ex.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback