• 1
  • 2
2018-05-17, 19:22
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
Mvh Sekten
Snus är väl äckligt egentligen. När det rinner längs tänderna exempelvis. Blääh.

Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Man röker cigarr eller pipa och inte cigg. Då drar man inte halsbloss.
+1. Cigariller är rätt ok också - äkta tobakslukt. Tobaken är väl en rätt trevlig lukt nån gång ibland men rätt osexigt att stinka Marlboro till vardags.
Citera
2018-08-08, 17:34
Medlem
KUSEs avatar
Överväger att börja igen lagom till mittlivskrisen, eller på grund av den. För att jag gillar nikotinet, ritualen och förbrukningen i den ordningen. Av någon anledning känner jag att varje förbrukat paket är en framgång, typ som i ett tv-spel där man avancerar i levels/nivåer.

Vad menar jag med förbrukning och tv-spel då? Enklaste jag kan förklara behovet/känslan är väl att en cigg ger exp, varje förbrukat paket ger en ny level. Iallafall verkar dopaminet i min hjärna dra någon sådan koppling. Hade länge en dagdröm om att bli lärare bara för att kunna inhandla ett paket whiteboard-pennor för känslan att använda dem flitigt tills de är förbrukade och man får köpa nya. När jag var liten ville jag nöta ut mina skor ordentligt för maximal tillfredsställelse. Typ samma princip. Helknäppt och ologiskt såklart, men så känner jag.
Citera
2018-08-23, 11:23
Medlem
abahatis avatar
Jag kommer dö någon gång, det gör vi alla med säkerhet.
Att vi kan dö för tidigt vet vi också, men vi räknar inte med det, det händer aldrig en själv.

Vi pensionssparar och lever nyttigt för att vi ska orka med pensionärslivet, iställlet för att njuta nu, om man måste välja.
Jag har inte mycket att se fram emot och förväntar mig inte något jag inte kan räkna med. Så jag vaknar på morgonen, stoppar in en snus och startar kaffebryggen. Gör mig redo för kneget med längtan efter en cigarte och en kaffe på balkongen. Jag håller mig flytande med snuset, för nikotinet är en bov det säger jag inget om.

Men jag längtar några gånger per dag efter en cigarte, och njuter till fullo vid varje illfälle. Istället för att längta ett par gånger per år efter semester eller långhelg, så håller jag belöningssystemet i trim varje dag, året om. i väntan på helgen

Där, min vän, är varför
Citera
2018-09-03, 08:38
Medlem
Citat:
Det var väl skoj i tonåren till fyllan men ni som röker dagligen, vad får ni ut av det?

Det är dyrt
Det luktar
Det är ett jävligt kort rus
Det skadar lungorna etc

Varför i hela friden går ni inte över till snus ?

Är bara nyfiken

Mvh Sekten
Tog nån canser pinne då å då när jag var tonåring på typ nån fest eller så. Idag så rör jag dem inte. Bara snus som gäller idag
Citera
2018-09-03, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Överväger att börja igen lagom till mittlivskrisen, eller på grund av den. För att jag gillar nikotinet, ritualen och förbrukningen i den ordningen. Av någon anledning känner jag att varje förbrukat paket är en framgång, typ som i ett tv-spel där man avancerar i levels/nivåer.

Vad menar jag med förbrukning och tv-spel då? Enklaste jag kan förklara behovet/känslan är väl att en cigg ger exp, varje förbrukat paket ger en ny level. Iallafall verkar dopaminet i min hjärna dra någon sådan koppling. Hade länge en dagdröm om att bli lärare bara för att kunna inhandla ett paket whiteboard-pennor för känslan att använda dem flitigt tills de är förbrukade och man får köpa nya. När jag var liten ville jag nöta ut mina skor ordentligt för maximal tillfredsställelse. Typ samma princip. Helknäppt och ologiskt såklart, men så känner jag.
Åh du är inte själv om tanken. Men ciggen ger ja fan i.
Citera
2018-09-06, 16:28
Medlem
Livshacks avatar
Jag var tvungen att ta en paus från gräsrökandet och saknade känslan av att röka något. Då blev jag ciggtorsk.
Citera
2018-09-07, 11:38
Medlem
Citat:
Det var väl skoj i tonåren till fyllan men ni som röker dagligen, vad får ni ut av det?

Det är dyrt
Det luktar
Det är ett jävligt kort rus
Det skadar lungorna etc

Varför i hela friden går ni inte över till snus ?

Är bara nyfiken

Mvh Sekten

Det är ju veganskt så det är väl nyttigt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in