Rökning måste verkligen vara djävulens uppfinning. Vidrigt äckligt. Dyrt plus att du skyndar på döden.
Får jag välja mellan sprit eller cigaretter så tror jag att jag väljer att supa ihjäl mig.
Då får man ju ha lite kul emellanåt i alla fall.
Men allt är väl efter vad man får på kontot varje månad och hur man själv är. Det värsta är människor som inte kan acceptera andra människors leverne. Jag trivs, gör du verkligen det? Alltså med dig själv?
Det finns ingen anledning att offra sina lungor på att röka cigg stup i kvarten. Ska man offra sina lungor ska det vara jazztobak, då får man i alla fall ut något vettigt av att inandas rökpartiklar och annat skit.
Röker cigarr, en om dagen om det är en riktigt fin dag.
Kan verkligen bli ett prick på I'et ibland. Rökig och god smak av landet det brukats på, lätt nikotinkick av de starkare sorterna, osv.
Det är väl som att fråga någon som äter skräpmat samma sak, det är onyttigt och ibland rent av giftigt, men folk dricker dricka, äter chips, och går till donken ändå.
Folk får sina vanor, och folk gör det de gör. Bättre frågan är ju nästan varför folk börjar röka antar jag, och det är samma svar där, nyfikenhet och intresse för det hela.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!