Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-09, 01:11
  #1
Medlem
Evil_Santas avatar
Vilken börs ska jag välja för att köpa en mindre mängd ETH för fiat med så lite avgifter som möjligt??

Jag behöver köpa ethereum genom mitt mastercard/swedbank bankkonto. Det är nämligen så att jag genom att ha sålt massa csgo items har kommit över en wax tokens(en erc-20 token, CMC länk ), värt runt 100$, som jag nu har i en wallet.

Jag skulle nu vilja sälja dessa så jag skapade konto på Bittrex(en krypto börs) där man kan sälja WAX för BTC/ETH. Bittrex tar till min stora förvåning inte emot fiat insättningar. Utöver detta behöver jag lite ETH i min wallet först, för att täcka gas-avgiften som det kotar att skicka mina WAX till mitt konto hos börsen.

Det innebär att jag behöver köpa en mindre mängd ETH för fiat valuta, föra över ETH till min wallet och sedan skicka mina wax+ethereum till bittrex så jag sälja skiten för en vettigare kryptovaluta. För att köpa ETH för fiat behöver jag skapa konto på någon börs som stödjer det.

Vilken börs ska jag välja som accepterar insättningat i fiat valutor och har låga avgifter? Har ett mastercard kort och swedbank konto.

Har hört talas om coinbase,gdax, bitfinex, kraken, bitstamp och gemini så någon av dessa större spelare får det bli. Verkar som att något som heter SEPA överföring är det med lägst avgift. Just nu står det mellan coinbase(länk till coinbases avgifter) och bitstamp(länk till bitstamps avgifter). Borde jag kanske överväga GDAX ? (länk till GDAX avgifter)

Hur funkar det med SEPA betalningar förresten? Komplicerat? Måste man snacka med banken osv.?
__________________
Senast redigerad av Evil_Santa 2018-05-09 kl. 01:35.
Citera
2018-05-09, 07:45
  #2
Medlem
Det enklaste måste väl ändå vara localethereum.com, där kan du köpa för swish och sedan skicka över ETH direkt från sidan till ditt bittrexkonto utan att behöva lägga något i en wallet först.
Citera
2018-05-09, 09:37
  #3
Medlem
whoracles avatar
gdax och coinbase är samma backend
Jag har för mig kraken skall vara bland dom billigare. www.kraken.com

Vet inte hur det är på andra banker men med nordea var jag tvungen att ringa en gång och be dom låsa upp utlandsbetalningar, efter det går det enkelt att göra via internetbanken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback