Citat:
Ursprungligen postat av
Wilzenius
Hej,
Tränade hårt i ca 10 år men då detta problem påverkade mitt liv för mycket i slutet med ett krävande jobb och liknande gav jag till slut upp.
Har inte lyckats ta upp träningen sedan dess (3 år sedan). Har försökt men samma sak händer varje gång.
När jag kört ett träningspass på gymmet kommer en helt galen trötthet. Blir yr och det känns som jag går lite i ett töcken. Går ej att tänka klart. Inte så man skulle kunna sova utan mer att jag är helt utmattad. Sitter i och avtar under ca 2-3 dagar.
Vad beror det på? Brist på någon vitamin? Brist på någon mineral? Känns ju relaterat till att man använder musklerna iaf.
Hoppas verkligen någon har en aning. Beredd att prova vad som helst nästan.
Jag tror det där är betydligt vanligare än vad folk pratar om. Det är en allmänt föraktfull syn på människor som inte tränar. Men de flesta otränade blir faktiskt fullkomligt knockade den första tiden! Så lägger de av, får dåligt samvete, prövar igen, blir helt slut igen etc.
Det är såklart individuellt "hur" slut man blit och inte exakt alltid på ditt sätt. Somliga får huvudvärk, andra får adrenalin så de inte får sova, några blir skakiga, klena, andra stirriga och virriga etc...
Sen hur lång tid det tar innan kroppen vant sig, varierar.
Om kroppen inte vänjer sig efter 4 månader skulle jag söka läkare.