Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-11, 11:35
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joy92
Du är ju dum i huvudet de kan inte dömas för flera synnerliga grova brott du kan ju för fan inget alls
och det kommer du att få se i hovrätten att brottet inte kommer att ändras, till flera fall.... Denna åklagare är ett fiasko utan dess like. Kommer definitivt inte svara mer dummer kan ju inte ens tillämpa en lag utan att lägga till eller dra ifrån kommer inte hjälpa dig mer i livet nu om hur man tillämpar lag.

Oj vad arg
Citera
2024-01-11, 11:37
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncleHo
Ibland kommer tomten om än sent. JAG kände Jonas Fregell för 20 år sedan. Vi jobbade båda med försäljning på marknader och mässor med att fara runt och sälja kläder. Mestadels sportkläder och jackor och liknande.

Herr Fregell var en svärmorsdröm utan dess like. Han var lugn i sinnet och gjorde ett väldigt gott intryck. Ett seriöst intryck. Han verkade trovärdig. Som arbetskamrater fann vi varandra. Jag gillade verkligen Jonas. Vi delade också tankarna om att va fan ska vi stå här och slita när den stora profiten går till någon annan. Jonas hade redan då ett litet bolag vid sidan om som han sålde liknande saker på samma sätt. Vi prata ihop oss. Han hade kontakterna till leverantörerna och jag hade jobbat och slitigt ihop 90000:- Nu skulle min dröm om att bli egenföretagare äntligen ta fart. Jag satsade alla mina pengar i Jonas förtroliga skitsnack.

Efter ett tag höll inte fasaden längre. Folk runtomkring i branschen började varna mig för Herr Fregell. Det visade sig att Jonas Fregell var skyldig halva knalle-kåren pengar. Han sålde av vårt lager för att betala andra skulder han hade. När varningarna kom så var jag redan inne med hela foten upp till benet så jag stod med arslet bart. Jag lyckades rädda det jag kunde men jag förlorade minst över 70000:- på det lilla företaget som pågick ca 6-7 mån.

Jonas kunde aldrig få nog av pengar. Han gillade att upprätthålla en flott livsstil med dyra drinkar. I den veven åkte han också fast för att ha snortat kokain inne på en toalett på något inneställe som säkert är ute idag.

Jag kan inte skylla allt på Jonas. Jag var ung och dum och jag gjorde inte min hemläxa ordentligt nog för att kolla upp Herr Jonas Fregell. Men när en sån charmig slickepott kommer in i ens liv så är man närmst chanslös utan erfarenhet. Denna svärmorsdröm med sin silvertunga. Jag åkte dit så stänkte! Något jag har lärt mig är att erfarenhet kostar alltid pengar! Där stod jag sedan och kände mig som en idiot och hade förlorat alla mina sparade pengar. Jag hade inte bara jobbat gratis, jag fick till och med betala för att slita arslet av mig. Nåväl, jag tog ett personligt lån av en familjemedlem, köpte in ett lager till. Jobbade som satan betalade tillbaka lånet och lämnade den vidriga knalle branschen för alltid efter det.

Men Jonas Fregell har dykt upp i tankarna då och då. Tankar på någon slags hämnd har också kommit och gått. Men som sagt den stora var att försöka lära sig sin läxa istället. En skitsnackare kan komma i alla dess former, även som en till synes förtroendeingivande charmerande vältalig ung man.

Att just nu så här 20 år i efterhand när hans namn bara dök upp i min skalle och jag tänkte jag måste googla den jäveln och se vart han håller hus och möta den ljuvaste av alla julklappar någonsin! 7år och 10mån! Nu inser jag hur jävla ljuvlig hämnden egentligen smakar. Karma is a bitch motherfucker!
Have fucking fun! Nu ska jag öppna en flaska whiskey och köpa hela jävla domen på lexbase och bara njuta av läsningen.

MEN eftersom Herr Fregell besitter en sån jävla förmåga till charm så kan jag inte låta bli att undra hur hans fängelse vistelse kommer att bli. Kommer folk se igenom det eller kommer han kunna köpa sig en lättare sträcka pga det? Vill någon spekulera lite kring det så läser jag gärna era tankar kring den saken. Personligen hoppas jag ju att han gräver ner sig ännu längre ner i skiten genom att någon bra mycket smartare än honom förvandlar honom till en nyttig idiot. Så gott folk. Det var mitt inlägg i denna historia. Om jag skrev för er skull eller för min egen vete fan. Just nu skiter jag i vilket. Nu ska whiskey flaskan fram! God fortsättning på er och tack för att ni tog er ända hit.

Karma verkar finnas!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback