Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-08, 13:59
  #1
Medlem
Uppsalapolisen har gjort ännu ett narkotikabeslag modell större:
Citat:
Två män, far och son, sitter häktade sedan polisen hittat ett större parti narkotika i en bil i Uppsalatrakten.

– Polisen stoppade en bil där det påträffades narkotika av så pass stor mängd att vi bedömt det som grovt brott, säger kammaråklagare Tomas Eriksson.

Vid häktningsförhandlingarna här om dagen nekade den ene mannen till brottsmisstankarna, medan den andre medgav narkotikabrott av "normalgraden". Båda blev emellertid häktade för grovt brott på den starkare misstankegraden, sannolika skäl.

Enligt vad UNT erfar rör det sig om cirka fem kilo amfetamin som hittades i fordonet, med ett uppskattat värde på cirka 1,5 miljoner kronor. Åklagaren lämnar för närvarande inga kommentarer kring vilket slag av narkotika det rör sig om eller hur stor mängd som påträffades.
http://unt.se/nyheter/uppsala/stort-...a-4975668.aspx

Familjeföretag tydligen, med far och son. Vilka grupper brukar kombinera familjeföretag med narkotikahandel?
Citera
2018-05-08, 15:44
  #2
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Uppsalapolisen har gjort ännu ett narkotikabeslag modell större:

http://unt.se/nyheter/uppsala/stort-...a-4975668.aspx

Familjeföretag tydligen, med far och son. Vilka grupper brukar kombinera familjeföretag med narkotikahandel?
Jösses vilket dyrt amfetamin.
Citera
2018-05-08, 15:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Uppsalapolisen har gjort ännu ett narkotikabeslag modell större:

http://unt.se/nyheter/uppsala/stort-...a-4975668.aspx

Familjeföretag tydligen, med far och son. Vilka grupper brukar kombinera familjeföretag med narkotikahandel?

Det sägs ju att narkotikahandeln är rätt uppdelad, och att det i hög grad är efter etniska eller nationella linjer, gambier med heroin t ex.

Amfetamin har väl i a f tidigare i brukarledet varit en ganska "svensk" drog, men om det ser ut så på säljsidan idag har jag ingen koll på.

Nåja, det lär väl knappast vara sekretess då ingen av dem är minderårig, så huruvida det denna gång faktiskt är Lars-Åke och ättelägget Kenny, eller mer svåruttalade alternativ kommer väl att visa sig.
Citera
2018-05-08, 16:23
  #4
Medlem
Bapelsins avatar
Hue går det till när man enbart erkänner narkotikabrott av normalgraden men mängden återfunnen narkotika kvalificerar brottet som grovt?
Citera
2018-05-08, 16:37
  #5
Medlem
Hur mycket narkotika verkar det finnas i Uppsala?

Det var i julas de gjorde ett stort tillslag och sen efter det så några tillslag till.
Citera
2018-05-08, 16:55
  #6
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Hur mycket narkotika verkar det finnas i Uppsala?

Det var i julas de gjorde ett stort tillslag och sen efter det så några tillslag till.

Det är ändå bara toppen av ett isberg. Staden svämmar över av droger.
Citera
2018-05-08, 17:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bapelsin
Det är ändå bara toppen av ett isberg. Staden svämmar över av droger.

varför finns det så mycket droger i Uppsala?
Citera
2018-05-08, 17:46
  #8
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
varför finns det så mycket droger i Uppsala?

Varför kan jag inte svara på, bara konstatera att det är så och att de hanteras mycket
mer öppet än säg för tio år sedan.
Citera
2018-05-19, 11:12
  #9
Medlem
De häktade är:
U*f S*derblom (l, ö) (den boende Järlåsa)
R*bert S*derblom (o, ö) (son till U*f)
Sekretess Kvinna
J*nas Fr*gell (o, e)
U*o L*nehag (n, a) (jag gissar att en bokstav har fallit bort ur efternamnet, och att det ska vara L*ndehag).
T*ny H*rrysson (o, a) Det finns en handfull personer med det namnet, men eftersom jag inte vet vilken av dem det är (och inte har några dokument framför mig nu) så avstår jag från att Ratsit-länka till specifik person. Min, inte så jättevågade, gissning blir ändå personen utan adress, folkbokförd i Uppsala län.
L*nda L*fström (i, ö) Det finns drygt en handfull personer med det namnet, och av samma anledning som ovan avstår jag från att länka. Det finns dock en huvudkandidat, sett utifrån geografiskt perspektiv.
Citera
2018-05-19, 11:16
  #10
Moderator
Schlesiens avatar
Rubrikändring

Utgången rubrik:
Stort narkotikabeslag, Uppsala maj 2018


/ Moderator
Citera
2018-05-28, 17:19
  #11
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Den omfattande narkotikahärvan nystades upp i början av maj när två män hemmahörande i Uppsalatrakten stoppades med fem kilo amfetamin i bilen. Männen häktades misstänkta för grovt narkotikabrott och spåren ledde snart vidare till de två krögarna i Blekinge. Den 11 maj slog polisen tillsammans med tekniker i skyddsutrustning från Nationellt forensiskt centrum till mot en av männens restauranglokaler och arbetet med att säkra spår och bevis pågick i flera timmar.
Enligt källor till SVT Nyheter Blekinge var köket förvandlat till en knarkfabrik för storskalig produktion och polisen beslagtog bland annat hundra liter amfetaminolja och minst tio kilo färdigproducerad amfetamin.
Utredarna misstänker att Blekingekrögarna framställt och sålt hundratals kilo av den centralstimulerande drogen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/bl...-restaurangkok
Citera
2018-05-28, 20:42
  #12
Medlem
Golfkällor säger https://skärgårdsköket.se i Blekinge
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback