Citat:
Ursprungligen postat av
EckiEcki
Ja, det var dumt.
Väldigt ofta, och väldigt lite åt gången är rätt modell.
Pratade med min läkare nu. Det där med att dricka lite åt gången gäller för magsjuka, som har svårt att få i sig vätskan. Jag som har tarmproblem, som får diarrer på grund av antibiotika (ja, även om de är väldigt vattniga) kan dricka upp hela litern jag blandat med vätskeersättning. (Enligt min läkare var det så iallafall.)
Oklart det där med hur mycket vanligt vatten jag kan dricka, när jag tagit vätskeersättning dock.
Det kan jag verkligen dricka har någon sagt från sjukvårdsupplysningen. Någon annan sa att det inte var bra att dricka vatten då jag hade sprutdiarre (trevligt att prata om

).
Man ska ju inte ösa på med vätskeersättning för saltets skull, hade jag hört, och det sa jag till läkaren. Men han sa att det behövde jag inte vara orolig när jag blandat en sån där liter vatten själv.
Resorben pratade vi inte om, men som jag fick veta i första inlägget, så är det ju en begränsning på fyra brustabletter om dagen, så de kan man ju inte ösa på med flera (antagligen på grund av att man ska vara rädd om njurarna för saltblandningen antar jag?).