2018-05-08, 08:44
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Hehe vad fan är detta för idioti...

Om nu någon valstuga faktiskt blir nerbränd lär dom ju inte få sympati...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gPG7d5/forslaget-i-internt-sd-dokument-tom-valstuga-som-kan-brannas-ner

Går det ens att döma någon som bränt ner en sån stuga?
Jag menar, uppsåtet verkar ju ha varit att den skulle bli nerbränd.

Jag har för mig att det var någon som hade lagt fram en plånbok med pengar för att ta reda på om det fanns en tjuv, men där ansåg man att tjuven inte begått något brott eftersom syftet hade varit att pengarna skulle stjälas...
Men den principen kanske inte går att tillämpa när det gäller mordbrand?

Hur får du det till att SD VILL bränna ner tom valstuga?

Så står det inte.
Citera
2018-05-08, 08:52
Medlem
Att SD har föga intelligenta representanter på kommun- o landstingsnivå är väl känt, men detta embryo till åtgärd var faktiskt ett uppslag till kreativt tänkande.

De "goda" gottar sig och tar alla halmstrån som finns, gäsp.... SD kommer med stormsteg ändå, nema problema som den gamle greken sa!
Citera
2018-05-08, 08:58
Medlem
JustZlatans avatar
Det är så vänstern fungerar; bränna ner saker som de inte gillar. Att det står i Aftonbladet säger ju allt att detta är en icke-nyhet. Bara jönsar läser Aftonbladet och tar dem på allvar.
Citera
2018-05-08, 09:01
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarsier
Förvånar mig inte att det kommer från SD, men känner även att detta är ett valår där alla metoder är tillåtna. Synd bara att det läckte ut - det hade mycket väl kunnat bli en fin tidningsartikel!
Varför inte se det som en ren säkerhetsåtgärd? Det vore väl klyftigt att få korn på mordbrännare innan valrörelsen, för de finns därute.
Citera
2018-05-08, 09:31
Medlem
Returpappers avatar
Fake aftonhore news. Finns ingen sanning i det. Sd;s valstugor har tidigare förstörts bränts utan någon uppmärksamhet från media. Man får anta att det är den hjärndöda svansen missanpassade vänsterkids som tror de gör något gått.
De vet ju att Aftonbladet hatar Sd så de vill hjälpa till. Allt är inte bara personrån, våldtäkter och misshandel av äldre. Nej det kan kombinera huliganism med något gott.
Citera
2018-05-08, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pittrunkarn
Pga din rubrik och TS som får aftonbladet att rodna.

Om det ska tystas ner att det föreslagits att SD ska sätta ut en tom valstuga som vänstern kan förstöra istället för en riktig?
Visst. Tysta ner det.
Rubriken beskriver ju ordagrant vill.

Jag förstår att du tycker att sånt här ska tystas ner, eftersom det inte direkt gynnar SD. Men det är ju deras eget fel, inte mitt.
Citera
2018-05-08, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Hur får du det till att SD VILL bränna ner tom valstuga?

Så står det inte.
Har jag verkligen skrivit att SD vill bränna ner sin egen valstuga?
Jag föreslår att du lugnar ner dig lite och läser texten igen...
Citera
2018-05-08, 09:50
Medlem
Citat:
Har jag verkligen skrivit att SD vill bränna ner sin egen valstuga?
Jag föreslår att du lugnar ner dig lite och läser texten igen...

Din titel på tråden hävdar att detta är något som SD ville göra. Att en tomte lägger ett förslag till en lokalgrupp, ett förslag som för det första inte bifalls, och för det andra där personen som lade förslaget får en åthutning av lokala ledningen för sitt korkade förslag, är knappast att rubriucera som "SD ville...".
Snarare "SD ville inte..."

Däri ligger problemet med din tråd.
Du försöker svartmåla ett parti du antagligen inte sympatiserar med, genom att ljuga.

Föreslår att du ändrar titeln till något korrekt istf för att försöka sprida fake news, eller att Mod förpassar tråden där den hör hemma.
Citera
2018-05-08, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Din titel på tråden hävdar att detta är något som SD ville göra. Att en tomte lägger ett förslag till en lokalgrupp, ett förslag som för det första inte bifalls, och för det andra där personen som lade förslaget får en åthutning av lokala ledningen för sitt korkade förslag, är knappast att rubriucera som "SD ville...".
Snarare "SD ville inte..."

Däri ligger problemet med din tråd.
Du försöker svartmåla ett parti du antagligen inte sympatiserar med, genom att ljuga.

Föreslår att du ändrar titeln till något korrekt istf för att försöka sprida fake news, eller att Mod förpassar tråden där den hör hemma.
Det står att SD ville locka folk att bränna ner den, är du inte läskunnig?

Jag har dessutom inte svartmålat någon, det klarar dom av bra själva.
Citera
2018-05-08, 10:45
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
däremot tycks det väl inte som om sd:s valstugor är speciellt utatta med det här ovetenskpliga axplocket.

..Vilket var det jag menade..
Citera
2018-05-08, 11:16
Medlem
Vad har de då konkret gjort för att deras valstuga skulle bli nedbränd och generera dessa rubriker? Att ha den mer eller mindre tömd och av brännbart material (trä, så ser de flesta valstugor ut) är inte precis att provocera fram brott, det enda de faktiskt gjorde var att konstatera att det kunde bli bra PR om någon vänstertomte tände på.

Framgår det av sammanhanget om detta var del om en större diskussion? Kanske pratade man om huruvida det var en bra ide att vidta åtgärder för att förhindra brand/skadegörelse och det citerade uttalandet var snarare ett argument för att ett sådant attentat skadar motståndarna mer än SD.
Senast redigerad av Maneetti 2018-05-08 kl. 11:20.
Citera
2018-05-08, 11:18
Medlem
Citat:
Det står att SD ville locka folk att bränna ner den, är du inte läskunnig?

Jag har dessutom inte svartmålat någon, det klarar dom av bra själva.

Suck. SD ville inte locka folk till vare sig det ena eller det andra. Det var en tome som saknade ett antal av hästarna i sitt privata lilla stall som lade ett förslag, vilket avvisades - av SD.
En korrekt trådtitel vore "Person lade förslag om att ställa ut tom vallokal för att locka motståndare att elda upp den, vilket avvisades av SDs lokalgrupp."

Bara för att någon perverterad LUF-politiker anser att nekrofili i liberalismens namn ska tillåtas, betyder inte det att L driver det som en valfråga. Bara för att en medlem i MP under ett medlemsmöte uttycker att bebisar borde ha rösträtt, betyder inte det att MP ens tar upp frågan till diskussion. Knäppgökar som lägger idiotförslag finns i alla partier. Det betyder inte att deras förslag anammas, eller ens kommer upp på bordet. Förstår du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in