• 1
  • 2
2018-05-04, 19:00
Medlem
Vill starkt rekommendera Oyster Prl, otroligt många som tror på den. Kolla länkarna nedan

https://www.investinblockchain.com/1...ncies-q2-2018/ Listar dem 1:a

https://cryptoclarified.com/2018/04/...ks-april-2017/ Listar dem 9:a

Sjukt många som tror på denna crypto, vad tror ni??
Citera
2018-05-04, 19:15
Medlem
Hade "otroligt många" trott på den hade den varit högre värderad
Citera
2018-05-04, 19:53
Medlem
MrChows avatar
Jag måste hålla med prz11. Det är säkrare att investera (läs: spekulera) i ETH i dagsläget. Men givetvis kan man välja att spekulera delar av "investeringen" i riktig högrisk-coins (ICO). Men ETH är framtiden just nu.. vilket givetvis kan ändras ála BTH.
Citera
2018-05-04, 20:10
Medlem
Smackbangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Jag måste hålla med prz11. Det är säkrare att investera (läs: spekulera) i ETH i dagsläget. Men givetvis kan man välja att spekulera delar av "investeringen" i riktig högrisk-coins (ICO). Men ETH är framtiden just nu.. vilket givetvis kan ändras ála BTH.

BTH?

Jag googlade lite..
Bytether is an ERC20 token 1:1 cross-fork from Bitcoin to Ethereum.

Låter som en shitcoin men vad vet jag?
Citera
2018-05-05, 00:42
Medlem
Jag tror även starkt på oyster pearl, har ganska mycket investerat. De har snart en helt färdig produkt som kommer att vara konkurrenskraftig, till skillnad ifrån majoriteten av cryptos. Just nu är valutan otroligt undervärderad jämfört med mycket av skräpter som folk väljer att investera i.
Citera
2018-05-05, 05:06
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smackbang
BTH?

Jag googlade lite..
Bytether is an ERC20 token 1:1 cross-fork from Bitcoin to Ethereum.

Låter som en shitcoin men vad vet jag?

Felskrivet av mig - menar BTC/Bitcoin.
Citera
2018-05-05, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow

Håller inte med om att ICOs, är speciellt högrisk. Skulle snarare säga att det fungerar som en pengapress, om t.e.x en infrastruktur kyptovaluta (ETH,EOS etc) gör en ico med en hard cap på 40miljoner usd, och deras competitors som de tekniskt sett är bättre än eller ungefär lika bra har alla minst 100miljoner $ mcap. Även om de bara har en whitepaper så kommer du till %99 av fallen kunna sälja för vinst första dagen på exchange. Som ett exempel.

Skulle inte heller få för mycket tunnel vision på Ethereum, det finns massor av platformer som är mycket bättre än eth, t.e.x EOS, Zilliqa, Cardano etc. Dock har de flesta inte sitt "mainnet" än.

Tror det är alldeles för riskabelt att köpa något och hålla för "longterm" Skulle nog säga att det är mer profitabelt och säkrare för den delen att köpa billigare valutor i market cap, som har väldigt lovande samarbeten framför sig eller något annat som kan få folk att spekulera.

Men det är jäkligt viktigt att hålla koll på BTC för om bitcoin är bearish då kan man få sig en riktig smäll om man sitter med massa altcoin bags
Citera
2018-05-06, 07:21
Medlem
fuckpopes avatar
Holo, TRON, VeChain?
Citera
2018-05-06, 12:14
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.jo80
Håller inte med om att ICOs, är speciellt högrisk. Skulle snarare säga att det fungerar som en pengapress, om t.e.x en infrastruktur kyptovaluta (ETH,EOS etc) gör en ico med en hard cap på 40miljoner usd, och deras competitors som de tekniskt sett är bättre än eller ungefär lika bra har alla minst 100miljoner $ mcap. Även om de bara har en whitepaper så kommer du till %99 av fallen kunna sälja för vinst första dagen på exchange. Som ett exempel.

Skulle inte heller få för mycket tunnel vision på Ethereum, det finns massor av platformer som är mycket bättre än eth, t.e.x EOS, Zilliqa, Cardano etc. Dock har de flesta inte sitt "mainnet" än.

Tror det är alldeles för riskabelt att köpa något och hålla för "longterm" Skulle nog säga att det är mer profitabelt och säkrare för den delen att köpa billigare valutor i market cap, som har väldigt lovande samarbeten framför sig eller något annat som kan få folk att spekulera.

Men det är jäkligt viktigt att hålla koll på BTC för om bitcoin är bearish då kan man få sig en riktig smäll om man sitter med massa altcoin bags
Du glömde det viktigaste: köpa coins som har ett lågt värde per enhet, så man får fler enheter för pengarna.
Citera
2018-05-06, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Du glömde det viktigaste: köpa coins som har ett lågt värde per enhet, så man får fler enheter för pengarna.

Är du seriös?
Citera
2018-05-06, 16:08
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.jo80
Är du seriös?
Jag tycker det var kul att vi fick se rakt in i huvudet på den mest utflippade delen av den här marknaden, men du glömde den parameter ni brukar anse som viktigast.

Men du menar alltså att ni analyserat er fram till individuella egenheter? Spännande.
Citera
2018-05-07, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Jag tycker det var kul att vi fick se rakt in i huvudet på den mest utflippade delen av den här marknaden, men du glömde den parameter ni brukar anse som viktigast.

Men du menar alltså att ni analyserat er fram till individuella egenheter? Spännande.

Priset på enheten är inte relevant när vi inte hur mycket av den enheten som finns.

Det är därför man använder sig av marketcap för att veta hur billigt någonting egentligen är.

Marketcap=Supply*price

Om man bara använder sig av priset men inte utav hur många enheter det finns, så skjuter man sig själv i foten.

Man måsta använda sig av båda, och båda=marketcap
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in