Citat:
Med din definition så är alla i hela världen invandrare. Tror inte det är den ursprungliga definitionen av ordet.
Citat:
Exakt på samma sätt som alla andra kulturer i världen har uppstått och utvecklats.
Citat:
Så du menar om jag befann mig på en restaurang någonstans i Bysantinska riket före Sverige blev en nation och beställde köttbullar så fick jag en tallrik med köttbullar, bestående av blandfärs, ägg, salt, vitpeppar, ströbröd, lök och gyllenbrunt stekt i smör? Och till det blivit serverad kokt potatis, gräddsås, rårörda lingon och pressgurka? Att någon rullade ihop hackat kött till en boll före det fanns ett Sverige det betvivlar jag inte men är den bollen den maträtten vi idag i Sverige kallar köttbullar?För att göra "svenska" köttbullar krävs bl.a salt, peppar och smör. Saker som vikingarna upptäckte och tog till Sverige från sina utlandsresor. Köttbullar har funnits utomlands långt mycket längre än vad Sverige har funnits och att tro att det är något svenskt, bara för att man inte fattar att i princip allt härstammar från utlandet och importerats, är bara okunnigt.
Ja så går det till när en maträtt eller företeelse införlivas i en kultur. Man tar efter, förfinar och utvecklar.
Grattis till dig, snarare, som verkligen var i behov att skylta med att du inte ansåg dig vara en smart människa.