Citat:
Det var överraskande att du gick ifrån Benz till Renault !
Händer ju även hos Benz "ett och annat" på elfronten. Är väl i höst de skall presentera något nytt på hybrid-fronten, om jag inte minns fel. Något med disel + el.
Bor ju i Oslo och här rullar det en hel del Benz-hybrider, främst c-klassen och GLC. De har ju inte så lång räckvidd.., men som sagt : Nya grejer är på gång ! Likaså ser jag idag B-klassen med enbart el-drivlinja rullandes på gatorna..
Jag antar att du vet om det, dvs Benz nya modeller som är på ingång. Har ju noterat ditt bilintresse med främst Benz.
Önskar dig givetvis "lycka till" med ditt nya bilköp, menar det !
Frågan är ifrån mig : Var det priset som var det utslagsdrivande med att gå ifrån tex B-klassen med enbart el.., till Renault ?
Händer ju även hos Benz "ett och annat" på elfronten. Är väl i höst de skall presentera något nytt på hybrid-fronten, om jag inte minns fel. Något med disel + el.
Bor ju i Oslo och här rullar det en hel del Benz-hybrider, främst c-klassen och GLC. De har ju inte så lång räckvidd.., men som sagt : Nya grejer är på gång ! Likaså ser jag idag B-klassen med enbart el-drivlinja rullandes på gatorna..
Jag antar att du vet om det, dvs Benz nya modeller som är på ingång. Har ju noterat ditt bilintresse med främst Benz.
Önskar dig givetvis "lycka till" med ditt nya bilköp, menar det !
Frågan är ifrån mig : Var det priset som var det utslagsdrivande med att gå ifrån tex B-klassen med enbart el.., till Renault ?
B klass elektric tillverkas inte länge, den är nedlagd i väntan på att de riktigt moderna och konkurrenskraftiga elbilarna från Mercedes kommer ut på marknaden.
B klass elektric var aldrig någon bra elbil, den hade dålig räckvidd och B klass är konstruerad som fossil-bil, och då brukar det mest bli en halvmesyr när dessa elektreifieras.
Mercedes har för närvarande ingen elbil i sortimentet, och hybrider är enligt min åsikt helt meningslösa!
- ett batteri som man köra 3-5 mil med, sedan går förbränningsmototrn igång och dessutom får man då släpa på en högre tjänstevikt också i och med det tunga batteriet.
Dessutom är hybrider en komplex historia med risk för problem när bilen är några år gammal.
Hybriderna är också dyra i service, samt naturligtvis ett högt inköpspris.
Renault Zoe är däremot utvecklad redan från ritbordet som en ren elbil, och bilen känns väldigt komplett, - rymlig, bekväm, säker, välutrustad, bra räckvidd och ett konkurrenskraftigt pris, dessutom är den trevlig att se på, (även om design naturligtvis är en smaksak).