2023-03-18, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flat7
Dags att fira! Zoe o jag har nu umgåtts i 1år och kört 2000 problemfria mil ihop. Vilken trevlig bil det är.
Hur långt har du kvar till 10 000 mil? Är genuint nyfiken på om det är BAB7 som kör sönder motorerna eller om det händer på mer eller mindre alla Zoe.
Citera
2023-03-18, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Hur långt har du kvar till 10 000 mil? Är genuint nyfiken på om det är BAB7 som kör sönder motorerna eller om det händer på mer eller mindre alla Zoe.

Jag är också genuint nyfiken att se vad som händer över tid faktiskt. Orolig är jag dock inte då jag har garanti kvar på bilen och därefter en generös motorskadeförsäkring. Jag skulle vara mer orolig om jag körde Tesla med takatakrockkudde faktiskt eller en BMW 320diesel som inte klarar sträng kyla. Turbon rasar. BMWn kanske också har en krockkudde som riskerar brisera i ansiktet på föraren?
Citera
2023-03-18, 17:28
Medlem
Citat:
Jag är också genuint nyfiken att se vad som händer över tid faktiskt. Orolig är jag dock inte då jag har garanti kvar på bilen och därefter en generös motorskadeförsäkring. Jag skulle vara mer orolig om jag körde Tesla med takatakrockkudde faktiskt eller en BMW 320diesel som inte klarar sträng kyla. Turbon rasar. BMWn kanske också har en krockkudde som riskerar brisera i ansiktet på föraren?
Lustigt att du svarar på frågan utan att svara på frågan... Hur många mil kvar till 10 000?
Citera
2023-03-18, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Lustigt att du svarar på frågan utan att svara på frågan... Hur många mil kvar till 10 000?

Det glömde jag. Jag har ungefär 5000mil kvar.
Citera
2023-03-18, 17:48
Medlem
peterpanps avatar
Citat:

Kul att du försöker snacka bort problemen och typfelen hos Zoe genom att försöka styra över debatten till handla om Tesla och BMW.

Men tråden handlar om Zoe, så så enkelt kan du inte komma undan med den manövern.

Vill du snacka skit om de bilarna så gör det i rätt tråd. Inte i denna.
Citera
2023-03-18, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Kul att du försöker snacka bort problemen och typfelen hos Zoe genom att försöka styra över debatten till handla om Tesla och BMW.

Men tråden handlar om Zoe, så så enkelt kan du inte komma undan med den manövern.

Vill du snacka skit om de bilarna så gör det i rätt tråd. Inte i denna.

Jag vill inte snacka skit men ville statuera ett exempel att man ska inte kasta sten i glashus....Jag har liksom inte det behovet att dyka in i andra trådar och hata en bil som jag inte valt att köra. Alla bilar har problem och debatten måste nyanseras. Åter till fantastiska Zoe.
Senast redigerad av flat7 2023-03-18 kl. 18:46.
Citera
2023-03-18, 18:45
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Jag vill inte snacka skit men ville statuera ett exempel att man ska inte kasta sten i glashus....Jag har liksom inte det behovet att dyka in i andra trådar och hata en bil som jag inte valt att köra. Åter till fantastiska Zoe.

Så du vill inte att andra skall kasta skit på Zoe, och därför föregår du med gott exempel genom att kasta skit på Tesla och BMW?

Pinsamt.
Citera
2023-03-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Så du vill inte att andra skall kasta skit på Zoe, och därför föregår du med gott exempel genom att kasta skit på Tesla och BMW?

Pinsamt.

Eh, nej, det är inte jag som är pinsam här, det finns det andra som ordnar så mycket bättre.

Är det någon som jobbar med appen DDT4ALL förresten, där skall det tydligen gå att göra inställningar i bilens datorer, programmera vissa saker, återställa räknaren för vattenpumpen som larmar för byte vid 10 000mil etc etc? Det behövs tydligen en mobil med OBD2 dongle och programmet som är gratis.
Senast redigerad av flat7 2023-03-18 kl. 18:53.
Citera
2023-03-18, 18:52
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Eh, nej, det är inte jag som är pinsam här, det finns det andra som ordnar så mycket bättre.

Jo, där har du rätt. BAB7 slår ju trots allt dig i graden av fanatism kring Zoe, även om du ligger hack i häl. Han är ändå unik måste jag erkänna.
Citera
2023-03-18, 19:14
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Du bevisade just att du aldrig suttit i en ZOE.
Tack för den information.

ZOE är nämligen motsatsen till vad du påstår.
I ZOE sitter man högt, insteget är högt och väl tilltaget, dörrarna har stor öpningsvinkel och man går in och ut ur en ZOE betydligt lättare än i de flesta andra bilar.

Att ZOE är klippstabil i höga hastigheter är också något som flera andra Zoe-ägare har vittnat om i tråden.

Jag diskuterar gärna, men då ska vi också hålla oss till sanningen.
Dina upplevelser har gång på gång bevisats inte ha mycket med sanningen att göra , hur var det exempelvis med din ZOE som du sade var rymligare än en BMW 5-serie fast den var 20cm smalare och 13 cm lägre takhöjd inuti ?

Eller störst bagage fast konkurrenterna visade sig ha ha större ?

Du sitter inte på något vis högt i en ZOE , bilen är enligt tillverkarnas specar jämnhög med en V70 och 4 cm lägre än en xc70 som heller inte är någon speciellt hög bil .

Min Santa Fe sitter man högt i men den är 20 cm högre än din ZOE

Fakta från carinfo visar gång på gång att det du påstår inte stämmer överens med verkligheten och att det jag säger stämmer så tagga ner lite lilla du ....
Citera
2023-03-18, 19:59
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Dina upplevelser har gång på gång bevisats inte ha mycket med sanningen att göra , hur var det exempelvis med din ZOE som du sade var rymligare än en BMW 5-serie fast den var 20cm smalare och 13 cm lägre takhöjd inuti ?

Eller störst bagage fast konkurrenterna visade sig ha ha större ?

Du sitter inte på något vis högt i en ZOE , bilen är enligt tillverkarnas specar jämnhög med en V70 och 4 cm lägre än en xc70 som heller inte är någon speciellt hög bil .

Min Santa Fe sitter man högt i men den är 20 cm högre än din ZOE

Fakta från carinfo visar gång på gång att det du påstår inte stämmer överens med verkligheten och att det jag säger stämmer så tagga ner lite lilla du ....
ZOE är 13 cm högre än Peugeot e-208.
Och vi har en e-208-ägare här i forumet, fråga honom vilken av ZOE och e-208 som är rymligast.

Jag har provsuttit de flesta småbilar, och alla har varit trängre än ZOE i framsätet.
Citera
2023-03-18, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
ZOE är 13 cm högre än Peugeot e-208.
Och vi har en e-208-ägare här i forumet, fråga honom vilken av ZOE och e-208 som är rymligast.

Jag har provsuttit de flesta småbilar, och alla har varit trängre än ZOE i framsätet.

Jag har kört en Zoe, men det var så länge sedan nu att jag inte riktigt minns hur utrymmet var.
Dock har jag inga problem alls med min e-208. Jag är 180 cm lång och sitter bra i min bil.

Skulle säga att det t.o.m. är en fördel om man inte är allt för kort i en e-208 för att den har en ovanligt liten ratt (vilket jag gillar) som är menat att sitta rätt lågt och att man istället för att se instrumenten genom ratten som på en stor ratt, så ska man ha ratten rätt lågt och se över den istället.

Funkar riktigt bra för mig, men funkar inte för alla.

Men utrymmet är det inga problem med. Dock är det ju inte en bil för flera vuxna. Jag måste ha sätet ganska långt bak och då finns det inget utrymme bakom mig för annat än barn.

Dock är det aldrig fler än jag och min fru som åker, så det är inga problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in